جایگزین مسیر

پیش بازی: رئـال _ یونایـتد (لیگ قهرمانـان اروپـا)

by | بهمن , ۲۵ , ۱۳۹۱

بدون شک بیشتر علاقه مندان به فوتبال، منتظر مسابقه ی دو تیم بزرگ جهان فوتبال در لیگ قهرمانان اروپا هستند، جایی که رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو مادرید میزبان منچستر یونایتد خواهد بود.

قهرمان اسپانیا، 9 بار قهرمان جام باشگاههای اروپا شده است که یک رکورد محسوب می شود.آنها به دنبال جبران اندوه حذف سال گذشته ی خود هستند که در مرحله نیمه نهایی و در ضربات پنالتی در مقابل بایرن مونیخ حذف شدند.

منچستر یونایتد هم تیم کم افتخاری در جام باشگاههای اروپا نیست، شیاطین سرخ سه بار در تاریخ خود قهرمان اروپا شده اند و در پنج سال گذشته، سه بار به فینال لیگ قهرمانان رسیده اند. آنها صدرنشین لیگ برتر انگلستان هستند و یکی از قوی ترین باشگاه جهان فوتبال محسوب می شوند و قطعا شاهد یک بازی جذاب در لیگ قهرمانان خواهیم بود.

رئـال مـادرید : از آغاز فصـل تـا کنـون

رئال مادرید رتبه ی سوم خود در لالیگا را در تعطیلات آخر هفته با پیروزی 4-1 برابر سویا تثبیت کرد، که در آن بازی کریستیانو رونالدو هت تریک کرد.

به احتمال زیاد، قهرمان لا لیگا در فصل گذشته، عنوان قهرمانی لالیگا را در این فصل، به بارسلونا رقیب خود واگذار خواهد کرد.در حال حاضر رئال 16 امتیاز کمتر از بارسا در لالیگا دارد.

تیم خوزه مورینیو در رقابت های داخلی اسپانیا (لالیگا و جام حذفی) در این فصل تا حدودی تلاش کرده است، آنها باخت های خارج از خانه زیادی داشته اند و البته بردهای بسیاری هم به دست آورده اند، که با توجه به موفقیت سال گذشته شان در قهرمانی لالیگا، بسیار مهم است.

آنها به دنبال یک عملکرد قدرتمندانه در لیگ قهرمانان هستند و اشتباهات خود را تا کنون در این فصل برطرف کرده اند و با توجه به عملکردی که آنها در مرحله ی گروهی نشان دادند، قطعا احتمال دستیابی به آن عملکرد را دارند.

رئال مادرید در گروه D لیگ قهرمانان که به عنوان گروه مرگ شناخته می شد با شکست دادن تیم هایی مانند منچستر سیتی، آژاکس و البته باخت در مقابل دورتموند به عنوان تیم دوم صعود کرد. هیچ شک و تردیدی در قدرت تیم اسپانیایی در بازی های خانگی وجود ندارد، آنها ظاهرا همیشه عملکرد خیلی خوبی در بازی های خانگی خود در لیگ قهرمانان داشته اند.

منچستـر یـونایتـد: از آغاز فصـل تا کنون

یونایتد یک فصل بسیار متفاوت را با رئال مادرید داشته است.شیاطین سرخ صدرنشین بلامنازعه ی لیگ برتر هستند و در تعطیلات آخر هفته، اختلاف خود را در صدر جدول به 12 امتیاز رساندند.

یونایتد در آخرین بازی خود 2-0 اورتون را در اولدترافورد شکست داد و در حالی که فقط 12 هفته به پایان لیگ برتر باقی مانده است، همه چیز برای قهرمانی در لیگ برتر و شکست دادن رقیب خود یعنی منچستر سیتی در کسب عنوان قهرمانی سال 2013 آماده است.

بحث درباره ی اینکه یونایتد توانایی قهرمانی در سه جام را در این فصل دارد، آخرین چیزی است که شیاطین سرخ در مورد آن صحبت می کنند، اما آنها خیلی دوست دارند که در لیگ قهرمانان به قهرمانی برسند و در این بازی هم پیروز شوند.

یونایتد در چند سال گذشته در رقابت های اروپایی بسیار قوی بوده است و سه بار در پنج سال گذشته به فینال رسیده است، اما آنها نتوانستند که از مرحله ی گروهی در سال گذشته صعود کنند. شیاطین سرخ از مرحله ی گروهی در این فصل به عنوان تیم اول صعود کردند و در حال حاضر منتظر بازی با رئال مادرید هستند.
قهرمان اسپانیا سخت ترین تیمی است که مردان سر الکس فرگوسن تاکنون در این رقابت ها با آن بازی می کنند، اما این قطعا به آن معنا نیست که آنها نمی توانند به پیروزی برسند. با توجه به فرمی که در رقابت های داخلی داشته اند و همچنین عملکرد باور نکردنی شان در خط حمله، شیاطین سرخ به خوبی می توانند “در یک زمان دلخواه” وارد اولین مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا شوند.

بـازیکنـانی که نقشی کلیدی در این مسابقـه دارند :

مسـوت اوزیـل در مقابل تـام کلورلی

دو تیم، با داشتن بازیکنان بزرگ و ستاره هایی که در زمین دارند، پتانسیل زیادی برای استفاده از بازیکنان مختلف در ترکیب خود دارند.

با این حال، بین مسعود اوزیل بازی ساز رئال مادرید و تام کلورلی بازیکن خط میانی منچستر یونایتد به خوبی می تواند یک رقابت به وجود آید که برای هر دو تیم بسیار مهم خواهد بود.

z32405i43eb6u34pt3b8.jpg

اوزیل یک پاسور پرتحرک است که خط میانی رئال مادرید را به شکل فوق العاده ای کنترل می کند. او شانس های گلزنی زیادی در هر بازی ایجاد می کند و یک غول واقعی در وسط زمین است، اما در مورد توانایی های کلورلی می توان گفت :

tksrornns4ebxb9cfrl.jpg

این بازیکن بسیار جوان در نقش خود به عنوان هافبک مرکزی در سال جاری پیشرفت بسیار خوبی داشته است و به احتمال زیاد او با وظایف دفاعی بیشتر در این بازی خارج از خانه بازی خواهد کرد که غیرمعمول است.او به خوبی می تواند اوزیل را در وسط زمین مهار کند.

هافبک تیم ملی انگلستان یک بازی دفاعی در پیش دارد اما او می تواند در بعضی از لحظات بازی کمی بی پروا باشد، او همچنین دارای پتانسیل خراب کردن بازی تیم حریف است.

انتظار می رود که سر الکس فرگوسن در این بازی به کلورلی به عنوان بازیکنی که پتانسیل تغییر نتیجه ی بازی را برای یونایتد دارد، نگاه کند تا اطمینان حاصل کند که آنها در بازی رفت از حریف خود عقب نمی افتند.

اخبـار رئـال مادریـد :

په په مدافع رئال مادرید بعد از آسیب دیدگی مچ پایش دوباره آماده است و می تواند برای اولین بار از ماه دسامبر در مرحله نهایی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در برابر منچستر یونایتد در روز چهارشنبه بازی کند.

ژابی آلونسو که از ناحیه ی کشاله ی ران آسیب دیده بود، اکنون در دسترس هستند اما کاپیتان ایکر کاسیاس به خاطر شکستگی انگشتش بازی را از دست خواهد داد و دیه گو لوپز دروازه بان رئال خواهد بود.
در مورد بازی کردن رافائل واران به دلیل مصدومیت همسترینگ شک و تردید وجود دارد.

سامی خدیرا، آنخل دی ماریا و مسوت اوزیل پس از استراحتی که در طول تعطیلات آخر هفته کردند، به احتمال زیاد دوباره به ترکیب اصلی برخواهند گشت.
اخبـار مـنچستر یونـایتـد :

وضعیت فیل جونز و جانی ایوانز پس از برخوردهایی که در پیروزی 2-0 مقابل اورتون در روز یکشنبه داشتند، بررسی خواهد شد، اما آنها به مادرید رفته اند.

دارن فلچر (بیماری) قادر به بازی کردن نیست، اما آسیب دیدگی های اشلی یانگ (زانو) و مایکل کریک (ران) بهبود یافته است و آنها می توانند بازی کنند.
پل اسکولز به دلیل مشکل زانو به مادرید نرفته است.

ترکیب احتمالی رئال مادرید ( با سیستم 4-2-3-1 ) :
لوپز
کونترائو، راموس، په په، آربلوآ
آلونسو، خدیرا
رونالدو، اوزیل، دی ماریا
بنزما

ترکیب احتمالی منچستر یونایتد ( با سیستم 4-2-3-1 ) :
دخیا
اورا، ویدیچ، فردیناند، رافائل
کلورلی، کریک
کاگاوا، رونی، والنسیا
ون پرسی

داور مسـابقـه :

yd2owrmy46c2gq3zh5y.jpg

فلیکس بریچ قضاوت این بازی را بر عهده دارد. وکیل 37 ساله ی آلمانی، در بازی یونایتد با براگا در مرحله گروهی هم داوری کرده است.

نقـل قـول هـا :

خوزه مورینیو :

” این یک مسابقه ی بزرگ است.هر کسی می خواهد بازی کند.هیچ کسی خسته نخواهد شد.این مسابقه ای است که جهان منتظر آن است.آنها منتظر مسابقات دیگر در لیگ قهرمانان نیستند.بنابراین امیدوارم که ما به جهان فوتبال چیزی را بدهیم که آنها انتظارش را دارند. ”

آخریـن بـازی دو تیـم مقابـل همدیـگر :

یونایتد 4-3 در اولدترافورد رئال را شکست داد اما در نهایت این پیروزی برای شیاطین سرخ بی ثمر بود و رئال در مجموع با نتیجه ی 6-5 صعود کرد.این یک بازی پرهیجان بود که رومن آبراموویچ، مالک چلسی را عاشق فوتبال کرد! در آن بازی رونالدو برزیلی برای رئال هت تریک کرد، در حالی که دیوید بکهام دو گل برای شیاطین سرخ به ثمر رساند.

سـرمربـی حریـف:

bni4ohl93qb9e9io0oes.jpg

معرفی خوزه مورینیو نیاز به هیچ مقدمه ای برای طرفداران یونایتد ندارد. مردی که اولین سفرش به اولدترافورد به عنوان مربی پورتو، با جشن و خوشحالی همراه بود، پس از گل دیر هنگام پورتو که باعث حذف یونایتد از اروپا شد و کسی که در چلسی رقیب سر الکس بود، او به همراه چلسی دوبار قهرمان لیگ برتر شد و در سال 2007 با آبی پوشان لندن قهرمان جام حذفی شد. معمولا او شخصیت محبوبی نیست، با این حال، مربی پرتغالی جذبه ی خاصی دارد و احتمالا به دلیل احترامی که به او گذاشته شده است او را ‘آقای خاص’ می نامند. بدیهی است که رئیس با وجود بازی هایی که قبلا در مقابل مورینیو داشته است، به خوبی می داند که چگونه باید با حریف خود روبرو شود.

ستـاره ی حریـف:

jd3dh5liy3afx3x91l4.jpg

کریستیانو رونالدو وقتی یک نوجوان بی تجربه بود، به یونایتد پیوست و به یکی از بهترین بازیکنان جهان تبدیل شد. به بازیکن تیم ملی پرتغال هنوز توسط ارتش سرخ احترام گذاشته می شود و تضمین شده است هنگامی که او برای اولین بار پس از ترک یونایتد به اولدترافورد می آید، استقبال ویژه ای از او شود. واضح است که او یک تهدید اصلی در یک تیم پر ستاره ی رئال محسوب می شود و تلاش خواهد کرد که باشگاه سابق خود را از این رقابتها حذف کند.

آیــا می دانـستـیـد کــه :
رئال مادرید پنج مسابقه از شش بازی آخر خود در سانتیاگو برنابئو را برده است و در 33 مسابقه ی آخر خانگی خود در تمام رقابت ها، شکست نخورده است. ( 27 برد و 6 مساوی)
قهرمان اسپانیا موفق به کسب سه برد از هشت مسابقه ی قبلی خود با منچستر یونایتد در رقابت های اروپایی شده است. ( 3 برد، 3 مساوی و دو شکست)
کریستیانو رونالدو در 292 بازی که بین سال های 2003 تا 2009 برای یونایتد انجام داده است، 118 گل به ثمر رسانده است.
منچستر یونایتد در 14 بازی آخر خود در تمام مسابقات شکست نخورده است، اما تنها موفق به کسب تنها 4 برد در 9 بازی آخر خارج از خانه ی خود شده است.(4 برد، 3 مساوی و 2 باخت)
قهرمان سه باره ی اروپا رکورد ضعیفی در اسپانیا دارد، آنها تنها دو برد در 20 بازی قبلی خود در اسپانیا داشته اند.( 2 برد، 8 مساوی و 10 شکست )
سر الکس فرگوسن فقط در دو بازی در برابر خوزه مورینیو پیروز شده است.(دو برد، 6 مساوی و 6 شکست)

منچستر یونایتد هرگز در بازی مقابل رئال مادرید در خارج از خانه پیروز نشده است.در چهار بازی قبلی دو تیم در مادرید، یونایتد دو تساوی و دو باخت به دست آورده است.

رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتوانسته کلین شیت کند و در مقایسه با 16 تیم برتر مرحله ی حذفی، بیشترین گل را در مرحله ی گروهی خورده است، اما یونایتد بیشترین گل را در لیگ برتر انگلستان به ثمر رسانده است.

تیم خوزه مورینیو 30 گل در 31 بازی قبلی خود در لیگ قهرمانان به ثمر رسانده است. آخرین مسابقه ای که آنها در لیگ قهرمانان موفق به گلزنی نشدند، به بازی با بارسلونا در آوریل 2011 بر می گردد.

پیـش بـینــی مسـابـقــه :
رئـال مـادرید 2 منچستـر یونـایـتد 2

با توجه به این که بازی های این مرحله به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد، انتظار می رود که رئال مادرید تمام تلاش خود را برای کسب برتری در خانه انجام دهد.

مورینیو تهاجمی ترین تیمی را که می تواند برای این مسابقه به زمین بفرستد، به میدان خواهد فرستاد، اما بدون شک در مقابل ضد حملات خطرناک منچستر یونایتد، جانب احتیاط را رعایت خواهد کرد. شیاطین سرخ با اتکا به سرعت بالای آنتونیو والنسیا، وینگر خود و همچنین قدرت تمام کنندگی رابین ون پرسی و وین رونی در وسط زمین بسیار خطرناک خواهند بود.تمام این مسائل نوید یک مسابقه ی بزرگ را خواهد داد.

بعید است فرگوسن در اینجا برای یک بازی بیش از حد دفاعی تلاش کند، او می داند که بهترین شانس تیمش در این بازی خوب حمله کردن است.

به تازگی، خط دفاع یونایتد بسیار بهتر شده است و مربی کهنه کار شیاطین سرخ اعتماد بیشتری به چهار مدافعش در خط دفاع دارد، بدون در نظر گرفتن استعداد تهاجمی که آنها می توانند در برابر قهرمان اسپانیا داشته باشند.

انتظار می رود هر دو تیم بازی نزدیکی ارائه دهند، اما با توجه به توانایی زیاد خط حمله شیاطین سرخ و فرمی که آنها اکنون دارند، بسیار سخت خواهد بود که صدرنشینان لیگ برتر انگلستان در برابر رئال مادرید عقب بکشند.

 

۰ Comments