جایگزین مسیر

کاستا یا فالکائو: کدام بهتر خواهد بود؟

by | شهریور , ۲۸ , ۱۳۹۳

لیگ جزیره توان مالی خود را با پرداخت بیش از 800 میلیون پوند و آوردن تعدادی از بهترین بازیکنان دنیا به این لیگ در پنجره نقل و انتقالات نشان داد.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران:

سسک فابرگاس به انگلستان بازگشت و با چلسی قرارداد امضا کرد، همانطور که ماریو بالوتلی با قرمزهای لیورپول امضا کرد. سانچز بارسلونا را برای آرسنال و آنخل دیماریا رئال را برای منچستریونایتد ترک کردند. با این حال، لیگ برتر همواره به خاطر مهاجمان بزرگ آن شناخته شده است و برای ما، دو تا از بزرگترین خریدها توسط چلسی و منچستریونایتد یعنی دیگو کوستا و رادامل فالکائو می باشند. سوال نهایی پس از آن، این است: کدام بهتر خواهد بود؟

1

هر دو مهاجم در سال های اخیر استثنایی بوده اند و انتظار می رفت که در نقل و انتقالات به تیم بزرگتری منتقل شوند، اما باعث تعجب بود(به خصوص در مورد فالکائو) که هر دو به لیگ انگلستان منتقل شدند.
کاستا در فصل گذشته یکی از برترین مهاجمان اروپا بود. او در 35 مسابقه لیگ با پیراهن اتلتیکومادرید به میدان رفت و با 27 گلی که به ثمر رساند فاتح لیگ شدند. میانگین گل در هر بازی برای او 0.77 بود. او در فصلی که گذشت در مجموع 108 شوت به طرف دروازه حریفان داشت که 57 درصد آنها در چهارچوب بود.

فالکائو در فصل گذشته به دلیل مصدومیت فقط 17 بازی در لیگ برای موناکو حضور داشت. با این حال او 9 گل به ثمر رساند و وقتی دقیقتر نگاه کنیم، او میانگین 0.53 گل در هر بازی را ثبت کرده که هنوز رکورد خوبی است اما پایین تر از رکورد کاستا می باشد. با توجه به مدت زمان کمتری که او بازی کرد، 50 شوت به طرف دروازه حریفان داشت که کمتر از 108 شوت گاستا است. اما نکته جالب توجه اینجاست که 60 درصد آنها در چهارچوب بوده که بالاتر از رکورد کاستا می باشد.

حال ممکن است شما بگویید که با توجه به مصدومیت فالکائو این مقایسه عادلانه نیست. بنابراین نگاهی به فصل 2012/13 فالکائو در اتلتیکومادرید می اندازیم که در تمام فصل حضور داشت و بسیار باعث تعجب است که می بینیم این دو مهاجم این قدر نزدیک به هم عمل کرده اند:

 

2

در 34 مسابقه برای تیم اسپانیایی، فالکائو 28 گل به ثمر رسانده است (یک گل بیشتر از فصل پیش کاستا) و دقت شوت هایش 54 درصد بوده است (3 درصد کمتر از کاستا). هرچند 123 شوت به طرف دروازه حریفان داشته (15 شوت بیشتر از کاستا).
بدیهی است که گلزنی مهمترین فاکتور یک مهاجم می باشد اما تصاحب توپ در موقعیت حمله نیز بسیار مهم می باشد. مخصوصا اگر تیم شما در ضد حمله برتری داشته باشد. هر دو بازیکن در این مقایسه قدرتمند هستند و ترسی از شرکت در این چالش ندارند، و فالکائو در این مورد برتر به نظر می رسد.
بازیکن کلمبیایی در فصل 2012/13 در 47.7 درصد از مصاف های نفر به نفر برنده بوده که در مقایسه با 40.68 درصد کاستا، فالکائو در این مورد بازیکن بهتری است. هرچند ذکر این نکته مهم است که فالکائو در موناکو در 37.37 درصد مصافهای نفر به نفر موفق بوده و این آن فرمی است که او با خود به الدترافورد آورده است.
در نتیجه، این دو مهاجم هنگامی که در یک فصل کامل مقایسه شوند، انصافا بسیار نزدیک به یکدیگرند. اما در عمل ممکن است این دو در این فصل نزدیک به یکدیگر نباشند. فالکائو مجبور بود سال گذشته با مصدومیت جدی زانوی خود کنار بیاید و گمانه زنی های رسانه ها این فکر را تلقین می کنند که رئال مادرید به خاطر همین مصدومیت او حاضر به خطر کردن برای امضای قرارداد با او نشد. برخلاف او، کاستا به عنوان یکی از آماده ترین مهاجمان اروپا به چلسی آمد و این روند را با زدن 7 گل در 4 بازی ابتدایی خود در لیگ ادامه داد. فالکائو می تواند با کمک به شیاطین سرخ در کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا تفاوت را رقم بزند، اما در مورد کاستا این مورد، کمک به آنها در کسب قهرمانی لیگ خواهد بود.
به نظر شما کدام یک موفق تر خواهد بود؟

۰ Comments