جایگزین مسیر

کدام بازیکن می تواند رایان گیگز بعدی باشد؟

by | خرداد , ۵ , ۱۳۹۲

آیا قهرمانی بزرگتر از رایان گیگز در منچستریونایتد وجود دارد؟

.

.

.

.

.

.

.

.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – رایان گیگز که در طول دوران طولانی بازی خود تنها با پیراهن یک باشگاه به میدان رفته است, در طول این 23 سال حضور در الدترافورد, 13 جام لیگ برتر, 4 جام حذفی, 2 جام لیگ قهرمانان و جام های زیاد دیگری را کسب کرده است.

او با بیش از 900 بازی تنها بازیکنی است که در تاریخ باشگاه بیشترین بازی را کرده است.

.

.

اوایل این ماه, اعلام شد که این وینگر سرعتی قراردادی یک ساله با باشگاه به امضا رسانده است که حضور او در جمع شیاطین سرخ را یک سال دیگر تمدید می کند, بازیکنی که ما او را در سن 40 سالگی نیز در حال بازی برای یونایتد خواهیم دید.

توانایی او در بازی کردن در چنین سطح بالایی برای چنین مدت طولانی و با چنین وفاداری , باورنکردنی است. او به بهترین شکل ممکن الگویی حرفه ای برای هم تیمی های خود است.

اما کدام بازیکن حاضر در ترکیب کنونی منچستریونایتد می تواند به نزدیکی افتخارات  او برسد؟

چه کسی می تواند دوران طولانی حضوری, همانند او داشته باشد یا حتی سبک بازی شبیه به او داشته باشد؟

در اینجا نگاهی می اندازیم به چهار کاندیدای احتمالی برای جانشینی گیگز که در ترکیب کنونی منچستریونایتد قرار دارند.

.

فیل جونز

مدافع/هافبک 21 ساله یونایتد تمام ویژگی های لازم برای تبدیل شدن به اسطوره یونایتد را دارد.

او صادق, سخت کوش, فوتبالیستی مصمم و با اراده و مردی کامل است. اشتیاق و رغبت او برای بازی کردن برای همه کسانی که شاهد بازی او بودند نکته ای قابل توجه بوده است.

در میان تمام بازیکنان جوان شیاطین سرخ به نظر می رسد به احتمال زیاد او بقیه دوران حرفه ای خود را در الدترافورد به سر خواهد برد.

شاید تنها مشکل فیزیک بدنی او باشد. اگر او می خواهد که تا اواسط یا اواخر 40 سالگی در یونایتد بازی کند, نباید با چنین قدرتی اقدام به تکل زدن کند.

سرآلکس فرگوسن معتقد است که جونز در راه دستیابی به موفقیت در مسیر درستی قدم برمی دارد.

به گزارش ESPN , ماه گذشته این مرد اسکاتلندی گفت: جونز اگر همین مسیر را طی کند, می تواند بهترین بازیکنی که ما تا به حال داشته ایم شود. من فکر می کنم جونز شاید یکی از بهترین بازیکنانی است که ما تا به حال داشته ایم, بدون توجه به پستی که ما او را بازی می دهیم.

سخنان سرآلکس جسورانه بود اما همه چیز بستگی به نگرش و استعداد این بازیکن همه کاره انگلیسی دارد.

جونز تنها باید تحت سرمربیگری دیوید مویز پیشرفت کند و مطمئنا یکی از اعضای کلیدی منچستریونایتد در آینده خواهد بود.

.

نیک پاول

بازیکن بعدی هافبک جوان تیم نیک پاول است.

پس از انتقال از کرو به یونایتد در تابستان گذشته, پاول با اینکه عملکرد خوبی در تنها 6 حضورش در ترکیب یونایتد نشان داده اما به اندازه کافی در فصل اول حضورش در الدترافورد تاثیرگذار نبوده است.

او استعداد خودش را در مقاطع کوتاهی به معرض نمایش گذاشته است که قابل توجه ترین آنها به ثمر رساندن گل ده دقیقه پس از حضورش به عنوان یار تعویضی در اولین بازیش برای یونایتد در میدان بود.

با هنوز 19 سال سن او کارهای بزرگی می تواند در پست هافبک هجومی یونایتد انجام دهد.

سرآلکس فرگوسن در مقاله ای که در دیلی میل چاپ شده بود قبلا پتانسیل پاول به عنوان یک بازیکن کلیدی برای شیاطین سرخ تاکید کرده است.

به نظر می رسد او بازیکن زرنگی باشد و قدرت تصمیم گیری خوبی در بازی دارد.

پس از امضای قرارداد با یونایتد پاول به سایت رسمی باشگاه گفت: من خودم را در چنین سطحی ثابت کرده ام اما می خواهم ثابت کنم که بازیکنی با کلاس جهانی هستم. امیدورام عملکرد خوبی داشته باشم.

همانند همتای خود فیل جونز, سخت است که پیش بینی کنیم او در چنین سنی تمام طول دوران بازیش را در یک باشگاه(یونایتد) سپری کند, اما پاول گزینه خوبی است برای شرط بندی.

.

کریس اسمالینگ

به نظر منصفانه است که بگوییم کریس اسمالینگ گهگاهی در یونایتد نادیده گرفته می شود.

در آستانه بازی پایانی فصل یونایتد با وست بروم بود که  سرآلکس  به خبرنگاران گفت: من می خواهم از جانی اوانز و فیل جونز در قلب خط دفاعی استفاده کنم چون آنها آینده باشگاه هستند.

اگرچه اسمالینگ مصدوم بود, عجیب بود که  این سرمربی حالا پیشین در هنگام صحبت درباره این مسئله از او یادی نکرد.

این بازیکن 23 ساله عملکرد خوبی در قلب خط دفاعی یونایتد داشته و بازیکنی است که گفته می شود آینده درخشانی دارد.

از لحاظ حضور طولانی مدت در باشگاه, اسمالینگ بازیکنی باهوش, سرزنی خوب است که به خوبی می تواند دوران حرفه ای بازی اش را با بازی کردن برای شیاطین سرخ به پایان رساند.

او اخیرا گفته است: من باید در فصل آینده خودم را در ترکیب اصلی جا کنم. این هدف من است. باید از فرصت ها به نحو احسن استفاده کنم تا در ترکیب باشم.

مدافعین مرکزی جزو بازیکنانی هستند که در دنیای فوتبال دوران حرفه ای طولانی دارند. طرفداران باید تنها امیدورا باشند که اسمالینگ آمادگی خود را بتواند حفظ کند( مصدومیت بدی سراغش نیاید).

.

ویلفرد زاها

آخرین کاندید برای جانشینی رایان گیگز, خرید جدید باشگاه ویلفرد زاها است.

با توجه به قابلیت های او و بیشتر سبک بازیش کمتر به نظر می رسد او دوران حرفه ای بازیش را در یونایتد به پایان برساند.

این بازیکن 20 ساله تکنیکی و وینگری پرسرعت همانند رایان گیگز ولزی در سال های پیشین است.

یک تهدید همه جانبه برای دروازه های حریفان, زاها همچنین بیشتر در سمت چپ میانه میدان بازی می کند. این شرایط ادامه پیدا خواهد کرد اگر او بتواند اشلی یانگ را نیمکت نشین کند و جلوتر از او در ترکیب ثابت تیم قرار بگیرد.

یان هالوی مربی او در کریستال پالاس گفته است: زاها تمام توانایی هایی را که برای بازی کردن در یونایتد لازم است دارا می باشد و همیشه آن روزی را که سرآلکس و سر بابی چارلتون به او گفتند که در الدترافورد بازی خواهد کرد فراموش نخواهد کرد.

اگر او بتواند با شرایط دست و پنجه نرم کند و به سرعت پیشرفت کند و بازی زیبایی به نمایش بگذارد, زاها می تواند صحبت های هالوی را ثابت کند.

از لحاظ حضور طولانی مدت در باشگاه, سخت است که ببینیم زاها به اندازه نصف دوران رایان گیگز در الدترافورد بماند.

در آخر باید به این نکته اشاره کرد که هر بازیکنی که روزی بتواند به چنین رکوردی حتی نزدیک شود, باید گرامی داشته شود.

۰ Comments