جایگزین مسیر

کوکه همان سوپرستاره ای است که تفاوت ها را رقم میزند

by | دی , ۱۸ , ۱۳۹۲

پایگاه هوادارن منچستر یونایتد – در این مقاله قصد داریم شرایط و ویژگی های کوکه ،هافبک اسپانیایی اتلتیکو مادرید و برتری هایی که میتواند برای منچستر یونایتد به ارمغان بیاورد را بررسی کنیم .نویسنده این مقاله بر اساس پیشنهاد خبرنگار روزنامه دیلی میرور سعی کرده است که این ترانسفر احتمالی را بررسی کند .

نوشته “مت جونز ،در سایت تخصصی بلیچر ریپروت ” .28 دسامبر 2013

.

شاید منصفانه باشد که بگوییم  رئیس منچستر یونایتد، دیوید مویس شروعی پیچیده را بعد از تصدی این پست داشته است.بعد از جو سنگین در پنجره نقل و انتقالات تابستانی و تحرکات سوال برانگیز در تابستان ،ژانویه میتواند فرصتی برای جبران باشد.

دیوید مدوک خبرنگار دیلی میرور،هافبک برتر اتلتیکو مادرید ،یعنی کوکه را به دیوید مویس پیشنهاد کرده است . طبق گفته مدوک ،مویس نباید هیچ زمانی را برای خرید این هافبک اسپانیایی که ملقب به ژاوی جدید شده است از دست بدهد. یک پیشنهاد 30 میلیون پوندی احتمالا اتلتیکو را به فکر فروش دارایی ارزشمند خود وا میدارد.

koke-lampard-2

کوکه یک بازیکن با استعداد فوق العاده است و اگر مویس و منچستر یونایتد بتوانند خرید او را نهایی کنند ،آنوقت او میتواند بازیکن بسیار مهم برای سالهای اینده تیم باشد.

مویس در این فصل شخصا چند بازی کوکه را تماشا کرده است و چنین توجهی که به این بازیکن جوان دارد، احتمالا به شکسته شدن رکورد نقل و انتقالات برای یک بازیکن 21 ساله در ژانویه منجر خواهد شد.

به عنوان کسی که اولین بازیش برای اتلتیکو را در سن 17 سالگی در نیوکمپ انجام داده است،ظهور و ترقی او همزمان با انقلاب در اتلتیکو شده است .عموما او در خط هافبک چهار نفره در سمت چپ قرار میگیرد و درواقع از آنجا بازی را دست میگیرد .

امار او در این فصل تا زمان انتشار این مقاله به شرح زیر است:

21 بازی که دوبار آن تعویضی بوده،3 گل،9 پاس گل و 2.2 پاس کلیدی در هر بازی.(مترجم: اگر رونی رو کنار بذاریم بیشتر از کل هافبک هایی که داریم گل و پاس گل داشته!)

در حالیکه بیشتر در کناره ها به بازی گرفته میشود اما انتظار میرود در مرکز خط هافبک نیز بدرخشد.نیازی به گفتن نیست که یونایتد مشخصا در این ناحیه ضعف دارد .بزرگترین خرید دیوید مویس یعنی مارون فلینی،هنوز جایی در ترکیب برای خودش پیدا نکرده است، و بعد از تعقیب بی نتیجه اندر هررا و سسک فابرگاس در تابستان ،واضح است که این اسکاتلندی به دنبال یک هافبک تهاجمی برای تکمیل فلینی خشن و مخرب و کریک ظریف و طراح باشد .

دیگو کاستا مهاجم گلزن اتلتیکو در مصاحبه با نشریه 4-4-2 در باره هم تیمی اش میگوید :

((او کلاسی خالص دارد؛یک روش متفاوت برای خواندن بازی و ارسال یک پاس نهایی فوق العاده .تمام چیزی که من میتوانم بگویم اینست که خدا را شکر کنم که او به من کمک میکند که گل بزنم .او یکی از بهترین ها بوده و مطمئن هستم که اینده درخشانی با این تیم اسپانیایی دارد.))

مطمئنا کوکه لایق این احترام و تعریف است ، و با وجود نمایش های قهرمانانه اتلتیکو در این فصل ،پیوستن به این تیم لیگ برتری و البته دستمزد های گزاف چیزی نیست که بتوان آن را به راحتی رد کرد .

moyes

البته اتلتیکو تمایلی برای فروش او ندارد .اما معمولا مدیران انها بازیکنان ستاره شان را به فروش می رسانند و دوباره روی جوانان جدید سرمایه گذاری میکنند .پیشنهادی در حدود 30 میلیون پوند برای یک بازیکن جوان ،احتمالا به اندازه کافی وسوسه کننده هست که نظر انان را جلب کند .

از بین برخی اهداف لینک شده با یونایتد در این پنجره نقل و انتقالات زمستانی مانند مارکو رویس و ادام لالانا ،کوکه احتملا بهترین و در دسترس ترین هدف باشد .

او کلاس کاری مشخصی دارد و قطعا این را به خط هافبک زحمتکش(مترجم: منظورش اینه که همش دنبال توپ میدون و اکثرا بازیکن کارگر هستن تا خلاق) شیاطین سرخ اضافه میکند .اما او هنوز جوان است و در بالاترین سطح در حال یادگیریست .وقتی به پتانسیل و سرمایه گذاری بلند مدت در چنین بازیکنی فکر کنید ،30 میلیون پوند پیشنهاد زیرکانه ای خواهد بود .

مانع اصلی بر سر این انتقال به احتمال زیاد اینست که کوکه به عنوان پرچمدار بازیکنان اکادمی اتلتیکو ،باشگاه را در چنین شرایط فوق العاده ای باید ترک کند .

یونایتد باید با چنگ و دندان برای گرفتن او بجنگد و مویس باید در متقاعد کننده ترین حالت خود باشد تا کوکه را مجاب به پریدن روی کشتی کند .ولی مطمئنا کوکه بازیکنی است که ارزش چنین کاری را دارد.

۰ Comments