جایگزین مسیر

گاردین : شاید فن خال تنها دو بازی فرصت داشته باشد تا شغل خود را نجات دهد اما آیا ممکن است او همین امشب اخراج شود؟

by | آذر , ۳۰ , ۱۳۹۴

شاید فن خال تنها دو بازی فرصت داشته باشد

پایگاه هواداران منچستریونایتد

لطفا چنانچه تمایل دارید دقیق ترین اخبار را بدانید این پست را کامل مطالعه کنید. 

در روزهای اخیر و به خصوص پس از شکست برابر نوریچ، منابع متعددی در خصوص آینده لوییس فن خال صحبت کرده اند. از دیلی میل که فن خال را در آستانه اخراج می داند و ژوزه مورینیو را آماده و متمایل به پذیرفتن شغل جدید خود تا مترو که معتقد است بازی با استوک آخرین شانس فن خال است. ایندیپندنت می نویسد که لوییس فن خال در صورت باخت به استوک یا چلسی اخراج میشود و ای اس پی ان که قویا حرف از جانشینی ژوزه می زند.

هم چنین کارشناسان مختلف در شبکه های اجتماعی در این خصوص صحبت کرده اند. کارشناسان اسکای ضمن سرزنش شدید فن خال، اخراج او در این مقطع را بسیار عجیب می دانند. بالاگو ژوزه را مربی آینده رئال می بیند و ایجت ادوارد معتقد است انتقال پپ به سیتی قطعی است و یونایتد اگر ژوزه را می خواهد باید پیش از آن که رئال با او تماس بگیرد اقدام کند.

در این بین شایعات و خبرهای دروغین هم که گاه و بی گاره منتشر می شود موجب سردرگی کاربران شده است. برای همین ما در اینجا تصمیم داریم تنها اخباری را که از منابع معتبر منتشر می شوند در اختیار شما قرار دهیم.

بی گمان گاردین جز معتبرترین رسانه های انگلستان است و صحت اخبار آن به مراتب از امثال دیلی میل، مترو و ایندیپندنت بیشتر است. حال گاردین در خصوص آینده فن خال مقاله ای منتشر کرده است که در آن می نویسد:

لوییس فن خال شاید تنها دو بازی دیگر برای نگه داشتن شغلش فرصت داشته باشد. مرد هلندی می داند نباید به استوک در باکسینگ دی و به چلسی دو روز بعد آن ببازد چرا که در غیر این صورت می تواند از کارش اخراج شود، مخصوصا الان که ژوزه مورینیو در دسترس است.

البته ۲۴ ساعت آتی برای باقی ماندن فن خال در این پست تا آخر هفته و بازی با استوک حیاتی است. اد وودوارد، مدیر اجرایی منچستریونایتد، هر روز با گلیزرها صحبت می کند و باید در خصوص نمایش تیم و جایگاه فن خال با انها بحث کند. اگر مرد هلندی تا پایان دوشنبه هنوز بر سرکار خود باشد باید انتظار داشته باشیم که شنبه در استادیوم بریتانیا و بازی مقابل استوک روی نیمکت یونایتد باشد.

فن خال می داند گلیزها انتظار دارند این فصل یونایتد مدعی قهرمانی باشد. شکست ۲-۱ شنبه مقابل نوریچ، که اولین باخت خانگی این فصل بود، یونایتد را به رتبه ۵ ام فرستاد. سرمربی تایید می کند حتی وقتی ترکیبی نزدیک به ترکیب اصلی را روانه میدان کرده است نتوانسته حریف انتهای جدولی خود را شکست دهد.

من نمی توانم این را منکر شوم. این یک حقیقت است که ما باختیم. این حقیقت است. بازیکنان به عنوان یک تیم کار کردند اما این به اندازه کافی خوب نبود.

فن خال پیش تر گفته بود اگر حس کند تیم دیگر پشت او نیست از سمت خود استعفا می دهد اما او معتقد است آنها هنوز به او ایمان دارند:

بله. من واکنش بازیکنان به خودم را دیدم.

اخراج مورینیو در هفته پیش به این معناست که یونایتد می تواند او را به عنوان جایگزین در نظر بگیرد. مرد پرتغالی بیان کرده دوست دارد زودتر به کار برگردد. مورینیو قطعا یونایتد را به صورت جدی در نظر خواهد گرفت چرا که پیش از پیوستن به چلسی برای بار دوم علاقه اش را به این شغل نشان داده بود.

اما در این بین یک مشکل می تواند نگرش سرالکس فرگوسن و سر بابی چارلتون باشد. مورینیو باور داشت شانس اصلی برای جانشینی فرگوسن است اما هر چند فرگوسن در ظاهر از او حمایت می کند، مویس را به او ترجیح داد و سربابی چارلتون به عنوان مدیر باشگاه مورینیو را مناسب این شغل نمی داند.

هر چند سر الکس فرگوسن نیز مدیر باشگاه است اما شغل او تا حد زیادی تشریفاتی است به خصوص که به عنوان سفیر باشگاه او کارهای زیادی برای انجام دارد.

اد وودوراد اما از آوردن مورینیو استقبال می کند. او نه تنها مدیر اجرایی یونایتد و بالاترین کارمند گلیزرها، که دوست و مورد اعتماد آنهاست و اکنون بالاترین قدرت را در یونایتد دارد و او هیچ تردیدی در خصوص مورینیو نخواهد داشت.

پپ گواردیولا هم که به صورت رسمی جدایی خود از بایرن را تایید کرد یک گزینه دیگر است. یونایتد باور دارد سیتی به او نزدیک تر است اما اد وودوارد بررسی خواهد کرد که آیا گواردیولا می تواند این شغل را عهده دار شود.

در این سناریو گیگز پس از اخراج فن خال به صورت موقت هدایت تیم را بر عهده خواهد گرفت تا پپ با پایان فصل هدایت شیاطین را عهده دار شود.

هم چنین ممکن است وودوارد و گلیزرها به فن خال وقت بیشتری بدهند و با ژوره توافق کنند تا دیرتر جانشین فن خال شود. در این صورت ممکن است در ادامه فصل و در صورت ادامه یافتن نتایج ضعیف تیم، فن خال اخراج شود.

فن خال پس از سه شکسن متوالی و ششمین بازی بدون برد تحت فشار شدیدی قرار دارد. او پس از شکست به صورت مختصر با وودوارد ملاقات داشت و معتقد است آنها هنوز او را حمایت می کنند. فن خال در این خصوص گفته است:

اد به سرعت رختکن را ترک کرد ولی من حمایتش را احساس کردم.

مهم ترین حمایت اما از جانب بازیکنان است چرا که رابطه بازیکنان با مربی و کادر تیم بسیار مهم است.

البته که اعتماد هواداران بسیار مهم است. ما فصل پیش تنها ۱۳ امتیاز از ۱۰ بازی داشتیم و آنها به من باور داشتند. اکنون ما در زمان بدی هستیم و سه بازی پشت سر هم را باخته ایم و اعتماد آنها بار دیگر مورد آزمایش قرار گرفته است.

فیل جونز که برای هر دو گل نوریچ مقصر شناخته می شود هم به حمایت از مرد ۶۴ ساله هلندی برخواسته است:

حتی این سوال در رختکن مطرح نمی شود. همه فقط روی نمایش تیمی راضی کننده برای سرمربی و هواداران متمرکز هستند.

بازیکنان پشت هیچ کسی پنهان نمی شوند. سرمربی تمام تلاشش را می کند تا کارش را عالی انحام دهد. ما باید مسئولیت را بپذیریم. راه دیگری نیست. سرمربی، تیم را انتخاب میکند و این تیم باید برود و بهترین بازی خود را انجام دهد.

فیل جونز در خصوص واکنش فن خال به شکست می گوید:

او هم مانند ما بود، ناراحت از شکست تیم. من مدام این را می گویم اما تنها راه بیرون آمدن از این بحران این است که به سختی کار کنیم.

 

۰ Comments