جایگزین مسیر

گزارش میان فصل ۲۰۱۶/۱۷ – بخش دوم

by | دی , ۲۱ , ۱۳۹۵

گزارش میان فصل ۲۰۱۶/۱۷ – بخش دوم

پایگاه هواداران منچستر یونایتد – در یادداشتی به بررسی عملکرد تیم، سرمربی و بازیکنان در نیم فصل ابتدایی فصل ۲۰۱۶/۱۷ پرداخته شد که می توانید در این لینک آن را مطالعه فرمایید. در ادامه مابقی بازیکنان، مورد بررسی قرار می گیرد.

خوان ماتا:

او به عنوان خلاق ترین بازیکن یونایتد شناخته می شود، برخی اوقات او ضرب آهنگ بازی و خلاقیت تیم را در پست شماره ۱۰، جاییکه مورد علاقه و پست اصلی اوست، حفظ و تنظیم می نماید. تغییر شیوه و شکل بازی از ۱-۳-۲-۴ به سیستم سه مهاجمه توسط مورینیو نه برای خوان ماتا اتفاق خوشایندی بود و نه باعث حضور مداوم هنریک مخیتاریان در ترکیب تیم شد. ماتا تا به انتهای فصل می تواند نقشی اساسی در تیم داشته و در یکی از بهترین عملکردهایش، کمک بسیاری به تیم بکند؛ در هر صورت، حضور او در ترکیب مورینیو روز به روز کم رنگ تر می شود. (۲۴ بازی، ۴ پاس گل، ۶ گل)

نمره: ۸ از ۱۰

پل پوگبا:

نگذارید که نظرهای منفی، شما را گمراه کند؛ پوگبا بازیکنی خارق العاده است و هر هفته این عمکلرد فوق العاده را بهبود می بخشد. انتظارات زیادی از او وجود دارد و او به دنبال نشان دادن خود در بهترین حالت است. احتمالاً بهترین تصمیم مورینیو برای تیم و بازیکنان، ساخت ترکیب تیم بر مبنای این بازیکن ۲۳ ساله است. او هم اکنون نیز بازی را تحت کنترل خود دارد؛ خبری خوب برای باشگاه و خبری بد برای رقیبان. (۲۶ بازی، ۴ پاس گل، ۶ گل)

نمره: ۹ از ۱۰

آندر هررا:

احتمالا علت بازی ندادن هفتگی فن خال به این هافبک اهل باسک، یک داستان جنایی باشد، همیشه نوعی سرسختی و تمایل به تکل زنی و درگیری و داشتن پاس های خلاقانه در بازی هررا وجود داشته، به طوریکه همین شواهد توانست حکم تجدید نظر را زیر نظر مورینیو به دست آورد. هررا چه در پست ۸ و چه در پست ۶ به یک بازیکن برجسته برای سرمربی پرتغالی تبدیل شده است؛ او تعادل را به تیم تزریق و پوگبا را آزاد کرده تا در مناطق هجومی تر بازی کند. فن خال تاوان این اشتباه را پرداخت، اما مورینیو مزد اعتماد به وی را دریافت کرد. (۲۴ بازی، ۶ پاس گل، ۱ گل)

نمره: ۸ از ۱۰

پایگاه هواداران منچستر یونایتد - گزارش میان فصل ۲۰۱۶/۱۷ - بخش دوم - هررا

جسی لینگارد:

این بازیکن اهل منچستر، فردی مهم در ترکیب یونایتد محسوب می شود؛ نرخ تلاش چشم گیر، قوه ی درک تاکتیکی بالا و میل شدید برای شوت های دیدنی، از مهم ترین خصوصیات وی به شمار می رود. گاهی اوقات به نظر استعدادهایش را گم کرده است، اما با این وجود سزاوار حضور در ترکیب تیم می باشد. عدم آرامش در برابر دروازه ی حریفان، نقطه ضعف اصلی او به شمار می رود که برخلاف دیگر بازیکنان، زیر نظر مورینیو بهبود نیافته است. با وجود قرارگیری خوان ماتا و هنریک مخیتاریان، جلوتر از او در سلسله مراتب حضور در ترکیب به عنوان یار هجومی سمت راست، در ادامه ی این فصل فرصت های زیادی برای لینگارد وجود خواهد داشت. (۱۷ بازی، ۳ پاس گل، ۳ گل)

نمره: ۶ از ۱۰

مایکل کریک:

مورینیو با خود چه فکری کرده بود که این بازیکن ارزشمند را در دو ماه اول، بیرون از ترکیب قرار داده بود؟ آرامش کریک، توانایی بازیابی توپ و درک دفاعی وی برای یونایتد مهم و حیاتی است. حضور مجدد کریک در ترکیب باعث آزادی عمل بیشتر پوگبا و حضور در مناطق جلوتر زمین شده است. زمان زیادی طول کشید، اما در نهایت مورینیو او را به ترکیب بازگرداند. او با پیشنهاد تمدید یکساله ی قرارداد خود مواجه است. در صورت بازنشستگی وی، یونایتد چگونه با این موضوع برخورد می کند؟ (۱۶ بازی، ۱ پاس گل، ۱ گل)

نمره: ۷ از ۱۰

مروانه فلینی:

چهارمین فصل حضور او در اولدترافورد می گذرد، اما هنوز او با حضور در ترکیب تیم و قرارگیری در تاریخ یونایتد بیگانه است. او نه دفاع خوبی است و نه مهاجمی کارآمد؛ قدرت مالکیت پایین و ضعف پذیرش مسئولیت های تاکتیکی از نقاط ضعف بارز وی به شمار می رود. با این وجود، مورینیو مانند مویس و فن خال، محسور تصور سحرآمیز وی شده است: تصور بالاترین سطح عملکردی در خط هافبک، خوب بودن او در هوا و تهدید در حملات! او هیچ یک از این ویژگی ها را ندارد. (۲۰ بازی، ۰ پاس گل، ۰ گل)

نمره: ۵ از ۱۰

مورگان اشنیدرلین:

توسط مورینیو بیرون گذاشته شد؛ به نظر می رسد که راهی اورتون شود. این بازیکن خواهان بسیاری دارد، اما نتوانست که خود را با استانداردهای معمول یونایتد منطبق سازد. بدبختی اشنیدرلین در آن است که فن خال او را در رده ی هافبک های دفاعی قرار داده بود. او هافبک دفاعی نیست، در حقیقت او باید با هررا و پوگبا برای حضور در ترکیب اصلی بجنگد. (۸ بازی، ۰ پاس گل، ۰ گل)

نمره: ۳ از ۱۰

باستین شواین اشتایگر:

اکنون ۵ سال از دوران اوج او می گذرد و برخی اوقات در فصل گذشته کمی از آن مشاهده شد. با این حال او رهبری طبیعی است و در تماس با توپ، کلاس بالایی دارد. زمان زیادی طول نکشید که مورینیو بفهمد، کاپیتان سابق بایرن مونیخ دیگر در ترکیب یونایتد جایگاهی ندارد. قطعاً در زمستان باشگاه را ترک خواهد کرد. (۲ بازی، ۰ پاس گل، ۰ گل)

نمره: ۲ از ۱۰

پایگاه هواداران منچستر یونایتد - گزارش میان فصل ۲۰۱۶/۱۷ - بخش دوم - باستین

اشلی یانگ:

او نقش کمتری در این فصل داشته است، تنها به عنوان یار تعویضی از روی نیمکت یا در جام های حذفی به عنوان یار جانشین در دفاع های کناری به کار گرفته شده است. این بازیکن توسط فن خال بازیابی شد و به لطف تمدید قرارداد تا سال ۲۰۱۸ در باشگاه می ماند و هفته ای بیش از ۱۰۰ هزار پوند دریافت می کند. تجارتی سودمند، اگر متوجه شوید! (۹ بازی، ۰ پاس گل، ۰ گل)

نمره: ۳ از ۱۰

ممفیس دپای:

او با هیاهوی بسیار، برچسب قیمتی بزرگ و یک دنیا توجه به یونایتد آمد. دیری نپایید؛ او مانند ماهی بزرگ در برکه ای کوچک بود (یعنی فردی که برای عده ای محدود یا جمعی کوچک مهم و بزرگ است)، نتوانست مفهوم بازیکن یونایتد بودن را درک کند. استعداد خام او هیچگاه تصفیه نشد و مورینیو زمان خود را بیهوده، برای بازی دادن به وی تلف نکرد. علی رغم همه ی فرصت های از دست رفته، بهتر است که از این باشگاه برود. (۸ بازی، ۰ پاس گل، ۰ گل)

نمره: ۱ از ۱۰

آنتونی مارسیال:

زمان زیادی صرف شد تا بالأخره استعداد وی در این فصل شکوفا شود؛ پس از مشکلات شخصی، گذراندن تابستان با تیم ملی فرانسه و یک سرمربی با توقعات بالا و داشتن استانداردهایی مُتقَن برای بازیکن، و درخواست عقب تر بازی کردن بازیکن. نشانه هایی از بازگشت مارسیال سابق وجود دارد؛ البته باید برای حضور در سمت چپ هجومی در ترکیب تیم بجنگند. (۱۹ بازی، ۳ پاس گل، ۶ گل)

نمره: ۶ از ۱۰

هنریک مخیتاریان:

آیا صبر کردن برای وی می ارزید؟ مورینیو برای بیرون گذاشتن این بازیکن ارمنی با وجود تمامی انتقادات در ۴ ماه ابتدایی و متزلزل ورودش به باشگاه، اعتبار بسیاری برای خود کسب کرد. حال همه ی این اتفاقات قابل بخشش است. مخیتاریان بدون شک در نیم فصل دوم خوشحال تر خواهد بود، او می تواند با استفاده از سرعت خود در یک سوم هجومی و عبور از مدافعان حریف عملکردی مؤثرتر و نقشی اساسی در ترکیب فعلی تیم داشته باشد. گل ضربه عقرب وی برابر ساندرلند برای مدت ها در اذهان باقی خواهد ماند. (۱۵ بازی، ۲ پاس گل، ۳ گل)

نمره: ۸ از ۱۰

مارکوس رشفورد:

این نوجوان در کمتر از یک سال گذشته به بازیکنی اصلی در ترکیب تیم تبدیل گشته است. اولین بار به ضرورت زیر نظر فن خال به تیم اصلی فراخوانده شد و پس از آن به لیاقت در تیم باقی ماند؛ به همین ترتیب او توانست ۸ گل به ثمر برساند و به تیم انگلستان برای مسابقات یورو ۲۰۱۶ فراخوانده شود. فصل دوم این بازیکن منچستری الاصل با چالش های زیادی همراه است؛ حضور طولانی مدت او در سمت چپ، بازی و اعتماد به نفس او را تحت تأثیر قرار داده است. ممکن است در جام های حذفی به وی بازی برسد؛ اما باید بپذیرد که خیلی زود نمی تواند زلاتان را از ترکیب تیم بیرون بیاندازد! (۲۵ بازی، ۲ پاس گل، ۶ گل)

نمره: ۶ از ۱۰

پایگاه هواداران منچستر یونایتد - گزارش میان فصل ۲۰۱۶/۱۷ - بخش دوم - رشفورد

زلاتان ایبراهیموویچ:

زلاتان بیشتر فصل را “زلاتانی” طی کرد. در زمین او محافظه کارانه حرکت می کند تا لحظه ای مطلوب به دست آورد؛ تمایل شدید او به حضور در عمق دفاع حریف، به لطف تغییر سیستم مورینیو به دست آمده است. با وجود دوره ای طلسم شده در پائیز، او ۱۸ گل در تمامی رقابت ها به ثمر رسانده است. برای یک فرد مسن، آماری بد نیست. همچنین وی یک رهبر ذاتی در ترکیب تیم بوده که بسیاری از فشارها بروی تیم را کاهش می دهد. او برای قهرمان شدن و بازگشت به لیگ قهرمانان بسیار حیاتی است. (۲۸ بازی، ۶ پاس گل، ۱۸ گل)

نمره: ۸ از ۱۰

وین رونی:

پارسال همین موقع بحث در مورد کاپیتان تیم این بود: “بهترین جا برای او، روی نیمکت تیم است.

دیگر تملق های مویس یا “امتیازات ویژه ی” فن خال برای او وجود ندارد؛ مورینیو تصمیمی منطقی گرفت و رونی را از ترکیب بیرون گذاشت، بدین ترتیب تیم آماده ی پذیرایی از نقطه ی کانونی دیگری (پل پوگبا) بود و در غیاب کاپیتان به راه خود ادامه داد. تمام عملکردهای این فصل رونی ضعیف نبوده است و توانسته تعداد زیادی پاس گل فراهم کند. اگر این بازیکن اهل بندر لیورپول بتواند خود را به عنوان گزینه ی چرخشی یا فردی انرژی دهنده از روی نیمکت معرفی کند؛ آنگاه مخرب ترین میراث مویس توجیه پذیر خواهد بود: “حقوق سالانه ی ۱۳ میلیون پوندی وین رونی” (۲۳ بازی، ۱۰ پاس گل، ۴ گل)

نمره: ۶ از ۱۰

۰ Comments