جایگزین مسیر

گلیزرها را بابت پرداخت پول و شرایط کنونی یونایتد سرزنش نکنید!!

by | شهریور , ۴ , ۱۳۹۳

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران

مجله ی معتبر وردساکر در ارائه ی مقاله ای مدعی شد گلیزرها در مورد خرید بازیکنان مقصر نیستند و علی رغم عدم محبوبیت نزد هواداران یونایتد آن ها هیچگاه برای پرداخت پول برای خرید بازیکن کوتاهی نداشتند و از این بابت نباید به آنها انتقاد کرد.

آمارنشان می دهد گیزره از زمان خرید باشگاه هر زمان که نیاز بوده است مبالغ مد نظر برای بازیکنان مد نظر سرالکس فرگوسن پرداخت شده است و هیچگاه این خانواده ی آمریکایی در این زمینه کوتاهی نداشتند.

سرالکس فرگوسن از سال 1998 تا زمان خرید باشگاه در سال 2005 توسط گلزرها 7 بازیکن بین المللی و بزرگ فوتبال را به خدمت گرفت که عبارت اند از:

“یاپ استم,فابین بارتز,ون نیسترروی,ریو فردیناند,ورون,رونالدو و رونی”

از میان این خرید های یونایتد فابیان بارتز و ورون تقریبا ناموفق بوند و مابقی این خرید ها از بهترین خرید های یونایتد بودند و جمعا 230 میلیون پوند هزینه برداشتند و البته در این دوران یونایتد بازیکنانی مانند بکهام را از دست داد و برخی از خریدهی خوب خود مانند یاپاستم را از دست داد.

اما از زمان خرید باشگاه توسط گلیزرها این خانواده بازیکنان زیر را جذب کردند:

“کارلوس توز، اوون هارگریوز، دیمیتار برباتوف، خوان ماتا، رابین ون پرسی، آندر هررا، مروان فلینی، مارکوس روجو,دی ماریا,اندرسون,چیچاریتو,کاگاوا,نانی,کریک”

همانگونه که می بینید آنها به مرتب خریدهای بیشتری داشته اند وحدود 550 میلیون پوند بازیکن خریده اند و تنها نکته ی منفی این دوران فروش رونالدو بود و البته یونایتد نمی توانست این کار کند.

خریدهای ناموفق یونایتد در این دوران بسیار بود و این در حالی است که تا قبل از خرید باشگاه در زمان گلیرزها تیم در بهترین دوران خود قرار داشت و با افول در سال های 2004 و 2005 توسط گلیزرها خریداری شد اما همین تیمسال 2008 قهرمان اروپا شد و همچنین مانع خروج رونی از تیم شدند.

اگرچه این خانواده اشتباهات زیادی هم در زمینه های مختلف داشتند اما با وجود تمام بدهی های باشگاه هر موقع برای هخرید بازیکنی اقدام شد جذب شد مگر اینکه این بازیکن خواهان انتقال به تیم دیگری بود.

۰ Comments