جایگزین مسیر

گیگز : آماده ی سرمربیگری یونایتد نبودم

by | تیر , ۷ , ۱۳۹۳

رایان گیگز پس از اخراج مویس در فصلی که گذشت، هدایت یونایتد را در چهار بازی پایانی به دست گرفت. دو برد، یک تساوی و یک باخت حاصل کار او بود.

او پذیرفت که آمادگی کامل را برای سرپرستی و هدایت تیم نداشته است.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – اسطوره ی ولزی که در حال تکمیل کردن دوره ی #مربیگری حرفه ای خود است، آماده ی کار با فن خال به عنوان دستیار می شود.اما می داند که اگر می خواهد سرمربیگری دائمی یونایتد را در آینده به عهد بگیرد، می بایست چیزهای زیادی یاد بگیرد.

وبسایت رسمی اتحادیه ی فوتبال انگیس به نقل از او نوشت : ” وقتی این شغل را به دست آوردم چیزهای زیادی بود که بخاطرش واقعاً راضی و خوشحال بودم. اما مسائلی هم وجود داشت که موجب می شد با خودم بگویم ‘ کاملاً آمادگی اش را ندارم ‘. خب مشکل این نبود که کاملاً آماده ی این کار نبودم، ولی با یک مقدار تجربه ی بیشتر می توانستم از عهده اش بربیایم.

من این تجربه را از سر الکس به دست آوردم، اما سال گذشته هنوز بازی می کردم، بنابراین واقعاً روی مربیگری و دیگر مسائل تمرکز نداشتم.

امسال می توانم این کار را انجام دهم و از کسی که در سطح اول چندین کشور سرمربیگری کرده، یاد بگیرم. خیلی خوب است که برای مدت های طولانی کنار سرالکس بوده ام، اما حالا می توانم ببینم دیگران چطور و تا چه حد خوب کار می کنند. تجربه ی مویس را به دست آوردم، و امسال (نوبت) فن خال (است).”

JS35534677

#گیگز پس از دوره ای درخشان، کفش هایش را آویزان کرد، این در حالی ست که فصل پیش همچنان در اوج بازی می کرد. اما سعی کرد خودش را با این موضوع تطبیق دهد و به خود بقبولاند که دیگر نمی توانسته ادامه دهد.

او گفت : ” بله، به این دلیل که پایانی وجود داشت و می بایست به محدودیت ها اعتراف کرد . پیش از تمرین، ساعت 7:30 (به داخل زمین تمرین) می آمدید و وقتی به 10:30 می رسیدید از پا درآمده بودید.

چون هنوز یک بازیکن بودم فقط می خواستم بازیکنان را از اینکه سرمربی باشگاه بودم آگاه کنم و در ابتدا از آن ها برای گفتن این مطلب که  : ‘ من به تمرین ملحق نمی شوم، نگاه می کنم ببینم شما چه کار می کنید’  فاصله بگیرم. وقتی عضوی از تیم هستید واقعاً نمی توانید چنین کاری را انجام دهید. 

در ایتدا چنین حسی داشتم. ( با آن ها تمرین نکردن و دیدن اینکه چطور کارشان را انجام می دهند.) اکثر بچه ها سالم و سرحال بودند، بنابراین انتخاب های زیادی داشتم. پس می خواستم نگاه خوبی داشته باشم. اگر جزو تیم باشید و در بین بازیکنان، (دیگر) چنین نگاهی را نخواهید داشت.

۰ Comments