جایگزین مسیر

یونایتد امیدوارانه است

by | شهریور , ۲۵ , ۱۳۹۴

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران

۸۶۱ روز از خداحافظی سرالکس فرگوسن پدر منچستریونایتد و مربی افسانه ای تاریخ فوتبال می گذرد و حاصل تلاش ۲۷ ساله ی وی در این مدت فراز و نشیب های بسیاری را سپری کرده و بدون شک هواداران متعصب و بی شمار یونایتد روز های سختی را پشت سرگذرانده اند.

با رفتن پیرمرد اولدترافورد همه چیز عوض شد و خیلی ها حتی با آمدن ون خال و کسب سهمیه لیگ قهرمانان ترس تبدیل شدن یونایتد به یک تیم عادی را دارند.

اما چندین نکته نشان می دهد علی رغم تمامی انتقادات وارده به یونایتد سال دوم ون خال باید باید به این تیم امیدوار بود:

۱.خریدهای مناسب

ون خال با ورود خود به کارینگتون چندین خرید را انجام داد و علی رغم شکایات بسیار به ولخرجی های وی تنها خریدهای ناموفق وی را می توان دی ماریا و فالکایو لقب داد و دلیل موفق نبودن این بازیکنان به خود بازیکنان برمیگردد.

عده ای وی را متهم به نخریدن دفاع کردند اما تا این لحظه زوج بلیند و اسمالینگ توانسته مننقدین را به سکوت دعوت کند و باید فیل جونز را نیز در نظر بگیریم که با بازگشت خود کمربند دفاعی یونایتد را تقویت میکند.

تمامی خریدهای دیگر یونایتد بسیار کارساز و مناسب بوده اند.

بلیند که به عنوان مهره ای همه کار به حساب می آید.

روخو با رسیدن به آمادگی کامل میتواند در سمت چپ دفاع عالی کار کند.

دارمیان که علی رغم نام کوچکش بهترین عملکرد را امسال داشته است.

شواینی و اشنایدرلین توانسته اند خیال یونایند را از بابت میانه ی زمین راحت کنند.

لوک شاو که مستعد ترین در پست خود می باشد که متاسفانه چندین ماه از میادین دور خواهد بود.

هررا باریکن کلیدی فصل گذشته یونایتد بود و امسال نیز به مرور زمان توانست جایگاه خود را پس بگیرد.

مارسیال گران قیمت هم ک تاکنون امیدوارانه حاضر شده است و هواداران یونایتد را خیلی برای گل اول خود معطل نکرد و بهترین گزینه را هم برای گلزنی انتخاب کرد.

۲.یونایتد مهاجم ندارد!!اشتباه است

ون خال را فکر کنم علاقه مندان به یونایتد حتی قبل از ورود به اولدترافورد نیز بشناسند و متوجه شباهت های وی با سرالکس باشند.

او به هیچ نام و نشانی اهمیت نمی دهد و در مورد مهاجم های یونایتد نیز این موضوع صدق کرد.

فالکایو و ون پرسی دو نامی است که با شنیدنش آرزوی هر هواداری می باشد که این دو مهاجم ترسناک در نوک پیکان تیمشان بازی کند.

اما در زمین چیز دیگری دیده می شد.عملکرد فوق العاده ضعیف ون پرسی و فالکایو در فصل گذشته ون خال را بر آن داشت که این دو چهره ی نامدار را کنار بگذارد.

اما به عنوان جایگزین مارسیال ۱۹ ساله مبهم خریداری شد.خریدی گران و البته مبهم که اولین آشنایی دنیا با این بازیکن به بهنرین شکل رقم خورد و یک سوپر گل وارد دروازه مهم ترین رقیب یونایتد لیورپول کرد.

ویلسون و رونی دیگر مردان ون خال در نوک پیکان یونایتد می باشند و ون خال در صورتی که تیمش بتواند روند گلزنی خوبی پیدا کند قطعا انتقادی به وی وارد نیست چرا که کنار کاپیتان رونی دو تا از مستعد ترین جوانان دنیا را در اختیار دارد.

۳.تیمی آینده دار که نیاز به صبر دارد

مسن ترین بازیکنان یونایتد کریک و شواینی و رونی می باشند که به تریتیب ۳۳ و ۳۲ و ۳۰ ساله می باشند که البته بازیکنی به مانند رونی شاید بتوان گفت همچنان سال های زیادی از تاریخ سازی اش در اولدترافورد باقی مانده است.

اما با نگاه به بازیکنان دیگر یونایتد مجموعه ای از بازیکنان جوان و مستعد را می توان دید که در صورت رسیدن به هماهنگی و دیدگاه های ون خال برای سال ها می توانند عملکرد فوق العاده ای داشته باشند.

۴.حمایت حمایت حمایت

یونایتد هم اکنون علی رغم اولین باخت در لیگ قهرمانان اروپا شرایط بدی ندارد.

در مورد باخت دیشب با اتفاقی که برای لوک شاو بهتر است صحبتی نکرد و البته قضاوتی که در حد آمارتور ترین رقابت های محلی هم نبود.

اما در لیگ ون خال در ادامه ی روند خوب خود هم اکنون در جایگاه سومی قرار دارد و توانست با آغاز رقابت ها بعد از بازی های ملی لیورپول را مجددا با سه گل بدرقه کند.

تیمی جوان و با تغیرات بسیار هم اکنون در مقابل هواداران یونایتد است و همانگونه که انتظار می رود حمایت تمام قد از این وظیفه ی هر شیطان سرخ در سراسر دنیا می باشد و اعتماد به ون خال و کادر وی میباشد.

۵.استفاده از جوانان آکادمی

ون خال را همه با بازیکنان بزرگی که ساخته است به یاد میاورند و هم اکنون نیز او در آغاز دومین سال حضورش در اولدترافورد چهره های زیادی را از آکادمی یونایتد مطرح کرده است و با کمک گیگزی روی بازیکنان آکادمی یونایتد حساب ویژه ای کرده است.

بلاکت،مک نیر،پریرا،ویلسون از اصلی ترین بازیکنانی بودند که توسط ون خال استفاده شده اند و البته جذب استعداد های دیگر و همچنین تمدید قرارداد بسیاری از ستارگان آکادمی از افدامات ون خال و گیگزی بوده است.

۶.کاپیتان رونی

۴۵۹۸۴۰۲

بله نامش حضورش اسمش و هر چیزی که به کاپیتان یونایتد مربوط است باعث امیدواری می شود.

او هم اکنون نیز اسطوره ای در زمین است.کسی هست که اینگونه فکر نکند?!

او جا پای دیگر اسطوره تئاتر رویاها سربابی چارلتون گذاشته است و بهترین گلزن تاریخ سه شیرها می باسد و به زودی او را باید بهترین گلزن تاریخ منچستریونایتد لقب بدهیم.

رونی بزرگ هم اکنون به خوبی رهبری تیم را به عهده دارد و شاید حضور وی در بازی دیشب بسیار مشکل گشا می بود.

در نهایت مجددا با آرزوی سلامتی برای لوک شاو امیدواریم هر چه زودتر وی را در سمت چپ یونایتد ببینیم.

اما به گفته ی تمامی کارشناسان چه دوست و چه دشمن از این یونایتد در این فصل نباید به سادگی گذشت و در تمامی رقابت های حاضر چه بخواهیم چه نخواهیم شیاطین سرخ را باید مدعی قلمداد کرد و انکار تیم ون خال ناعادلانه است.

به امید موفقیت روز افزون بهترین و بزرگترین تیم دنیا

 

۰ Comments