جایگزین مسیر

۵۰ بازیکن برتر تاریخ منچستر (بخش اول)

by | مرداد , ۷ , ۱۳۹۶

مطلب ارسالی کاربر برای مسابقه خبرنگار ما باشید

پایگاه هواداران منچستریونایتد-برترین بازیکن تاریخ ما چه کسی است؟۵۰ بازیکن برتر تاریخ منچستر  (برگرفته از مطلبی به همین نام از سایت تلگراف-مارک اودن و جان پرسی)

شماره ۵۰:

فرانک استپلتون

 

قبل از انتقال ۹۰۰۰۰۰ پوندی به اولدترافورد در سال ۱۹۸۱ در آرسنال بازی می‌کرد. یک تکل‌زنندۀ خشن  و مهاجمی باابهت. استپلتون دو جام حذفی بالای سر برد و در ۲۲۳ بازی ۶۰ گل به ثمر رساند.

شماره ۴۹:

فیل نویل

از شاگردان فرگی، برادر کوچکتر گری نویل، یکی دیگر از شاگردان فرگی. هشت سال وفادارای به باشگاه تاثیری انکارناپذیر در موفقیت‌های باشگاه داشت. کلکسیون وسیع مدال‌های او در یونایتد شامل ۶ لیگ برتر، ۳ جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا است

شماره ۴۸:

استیو کاپل

 بعد از پیوستن از ترنمر به یونایتد در ۱۹۷۵، بخشی از تیم هیجان‌انگیز تامی دوچرتی بود. قبل از اینکه دوران حرفه‌ایش بخاطر مصدومیت پایان نابهنگامی پیدا کند، بیش از ۳۰۰ بازی انجام داد.

شماره ۴۷:

تونی دان

ممکن است دان به خوبی شناخته شده نباشد، اما او یکی دیگر از فول‌بک‌های اسطوره‌ای باشگاه است. در سال ۱۹۶۰ از شلبورن به خدمت گرفته شد. دان در آن دهه کمک کرد تا منچستر ۲ عنوان قهرمانی لیگ، یک قهرمانی جام حذفی و قهرمانی معروف اروپا در سال ۱۹۶۸ را به دست آورد.

شماره۴۶:

نورمن وایت‌ساید

با گلزنی به استوک در ۱۷ سالگی جوان‌ترین گلزن باشگاه شد. اما همیشه با برد در جام حذفی ۱۹۸۵ در مقابل اورتون به یاد آورده خواهد شد. اگرچه سال‌های اخیر بازیش را به خاطر مصدومیت از دست داد.

شماره ۴۵:

بیلی مردیث

با نام «جادوگر ولزی» شناخته می‌شد. مردیث تقریبا اولین اسطورۀ باشگاه بود. با بازی در پست وینگر و تخصصش که فریب مدافعین بود، شهرت بین‌المللی کسب کرد، او دو عنوان لیگ در سال‌های ۱۹۰۸ و ۱۹۱۱ و یک جام حذفی در ۱۹۰۹ برنده شد.

شماره ۴۴:

دوایت یورک

یک بازیکن کلیدی در بردن سه‌گانۀ ۱۹۹۹، زوج یورک و اندی کول قدرتمند بود. او در سال بعدی ۲۲ گل برای قهرمانی لیگ به ثمر رساند.

شماره ۴۳:

شی برنان

برنان جزئی از تیم قهرمان اروپا در سال ۱۹۶۸ بود و هم‌چنین مدافع قابل اطمینانی در فصول قهرمانی لیگ در میانه و پایان دهه ۶۰ بود. او ۳۵۵ بازی برای منچستر یونایتد انجام داد و اولین بازیکنی شد که از باشگاه مستمری گرفت.

شماره۴۲:

لو ماکاری

این بازیکن اسکاتلندی از عوامل احیای منچستر در میانۀ دهۀ نود بود و با وجود اینکه بعنوان مهاجم بازی‌ می‌کرد، دوران حرفه‌ایش تحت نظر تام دوچرتی را بعنوان یک هافبک ادامه داد. تا قبل از پیوستن به سوئیندن تاون در سال ۱۹۸۴، ۹۷ گل در ۴۰۰ حضورش برای منچستر به ثمر رساند

شماره ۴۱:

پاتریس اورا

یک فول‌بک کاملا قابل اطمینان و باثبات که در سال‌های سرالکس فرگوسن به باشگاه پیوست. اورا یک بازیکن وفادار به باشگاه در یک دورۀ موفقیت دیگر بود. فرگوسن او را به عنوان یکی از بهترین دفاع چپ‌های اروپا توصیف می‌کرد. قبل از پیوستن به یوونتوس ۲۷۳ بازی برای منچستر انجام داد.

 

گروه نویسندگان پایگاه هواداران:

تصاویر اصلی این  مطلب ارسالی به صورت لینک در مطلب قرار گرفته بود به همین خاطر برخی از تصاویر مطلب توسط ما جایگزین شد، علاقه مندان به ارسال مطلب  لطفا برای بارگذاری تصاویر از گزینه افزودن پرونده چند رسانه ای استفاده کنند.

۰ Comments