جایگزین مسیر

۵۰ بازیکن برتر تاریخ منچستر (بخش چهارم)

by | مرداد , ۱۲ , ۱۳۹۶

پایگاه هواداران منچستر یونایتد۵۰ بازیکن برتر تاریخ منچستر (بخش چهارم)

با چهارمین بخش از مطلب ۵۰ بازیکن برتر تاریخ باشگاه در خدمت شما هستیم. در این بخش ده اسطورۀ دیگر باشگاه را مرور خواهیم کرد:

شمارۀ ۲۰:

راجر بایرن

یکی دیگر از شمایل باشگاه و یک کاپیتان دیگر. بایرن ۲۸۰ بازی برای منچستر انجام داد او از سرمت بازبی خواست او را در دفاع چپ بازی دهد که خواسته‌اش با موافقت سرمت روبرو شد. وی نیز سرگذشت غم‌انگیزی داشت و وقتی تنها ۲۸ سال داشت در فاجعۀ مونیخ جان خود را از دست داد و زنده نماند تا به دنیا آمدن راجر جونیور را به چشم ببیند.

 

 

شمارۀ ۱۹

جانی کری

مدافع ایرلندی که پس از جنگ جهانی دوم توسط سرمت بازبی بعنوان کاپیتان تیم انتخاب شد. با باشگاه موفق به کسب عناوین قهرمانی لیگ و اف‌ای‌کاپ شد. شهرت وی بخاطر بازی در پست‌های مختلف بود. وی یک بار بعنوان دروازه‌بان به میدان رفت.

 

شمارۀ ۱۸

ریو فردیناند

یک مدافع درجۀ یک که در هنگام انتقال ۳۰ میلیون پوندی‌اش به منچستریونایتد در سال ۲۰۰۲ تبدیل به گرانترین مدافع جهان شد و ۱۲ سال پرافتخار را در باشگاه گذراند. زوج فردیناند ویدیچ از بهترین زوج‌های دفاعی تاریخ باشگاه است.

 

 

شمارۀ ۱۷

گری نویل

یکی دیگر از اعضای کلاس ۹۲، یک فول بک خستگی‌ناپذیر، گری نویل نزدیک دو دهه برای منچستر بازی کرد. تیمی که عاشقش بود. در قهرمانی سال ۲۰۰۷ لیگ کاپیتان تیم بود. نویل با حضور در ۶۰۲ بازی، پنجمین بازیکن تاریخ منچستریونایتد در این زمینه‌ است. وی هم‌اکنون به عنوان مفسر و تحلیل‌گر ورزشی فعالیت می‌کند.

 

شمارۀ ۱۶

ادوین فن‌درسار

با ۲میلیون پوند از فولهام به منچستر پیوست. او یکی از شمایل دروازه‌بانی تاریخ باشگاه است. به همراه دو باشگاه آژاکس و منچستریونایتد موفق به کسب قهرمانی لیگ‌ قهرمانان اروپا شده است. طرفداران باشگاه او را با مهارت فوق‌العاده‌اش در بازی با پا به یاد دارند. تا زمان پیوستن دخه‌آ و رسیدنش به سطح اول دروازه‌بانی، خلاء فن‌درسار در باشگاه بسیار مشهود بود.

 

شمارۀ ۱۵

بیل فولکس

این مدافع انگلیسی نزدیک ۷۰۰ بازی برای باشگاه انجام داد. رکوردی که فقط سربابی چارلتون، پل اسکولز و رایان گیگز توانسته‌اند از مرز آن بگذرند. فولکس از بازماندگان فاجعۀ مونیخ بود.

Bill Foulkes
۱۰.۳.۶۵
Daily Mail

 

شمارۀ ۱۴

آلکس استپنی

یک دروازه‌بان اسطوره‌ای دیگر در تاریخ باشگاه، استپنی یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان تیمی بود که توانست به عنوان اولین تیم انگلیسی جام قهرمانی اروپا را در سال ۱۹۶۸ بالای سر ببرد. استپنی ۱۲ سال برای باشگاه بازی کرد و هفتمین بازیکن تاریخ باشگاه از نظر تعداد بازی است.

 

شمارۀ ۱۳

دنیس اروین

یک فول بک فوق‌العاده قابل اطمینان، وی به اندازه‌ای خوب بود که یک بار فرگوسن در توصیف او گفت: “بهترین خریدی که تا به حال انجام داده‌ام” اروین در ۱۲ سال حضورش در منچستر، هفت عنوان قهرمانی لیگ، سه اف‌ای‌کاپ و یک قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا به همراه باشگاه کسب کرد.

شمارۀ ۱۲

پیتر اشمایکل

اسطورۀ دانمارکی باشگاه که در سه‌گانۀ تاریخی سال ۱۹۹۹ کاپیتان تیم بود. اشمایکل در هشت سال حضور به یادماندنی‌اش در باشگاه ۲۹۲ بازی انجام داد. خلاء پس از رفتن اشمایکل از خاطرات بد طرفداران تیم است.

 

 

شمارۀ ۱۱

برایان رابسون

ملقب به کاپیتان مارول، در سال ۱۹۸۱ از وست بروم به باشگاه پیوست. طولانی‌ترین مدت کاپیتانی تاریخ باشگاه از آن اوست. افتخاراتش با باشگاه شامل ۱ جام برندگان اروپا، ۲ قهرمانی لیگ و ۳ اف‌ای‌کاپ است. این اسطوره هم‌اکنون در باشگاه مشغول به فعالیت بوده و از مهم‌ترین سفیران جهانی باشگاه است.

۰ Comments