جایگزین مسیر

۶ فوریه: تاریکترین روز در تاریخ منچستر یونایتد

by | بهمن , ۱۷ , ۱۳۹۴

۶ فوریه: تاریکترین روز در تاریخ منچستر یونایتد

پایگاه هواداران منچستریونایتددر تقویم هر هوادار منچستر یونایتد برای همیشه ۶ فوریه یک روز بسیار بسیار خاص تلقی می شود.

در این روز در سال ۱۹۵۸ می توان تاریکترین روز در تاریخ باشگاه منچستر یونایتد برشمرد در این روز ۲۳ نفر جان خود را به دلیل حادثه هوایی از دست دادند این افراد شامل هشت بازیکن , سه نفر از هیئت مدیره باشگاه می باشند که در سانحه هوایی مونیخ جان خود را دست دادند.

منچستر یونایتد برای یک مسابقه در رقابت های اروپایی برای دیدار با ستاره سرخ بلگراد آماده پرواز می شد که با یک عمل اجباری همراه شد و این هواییما در آلمان فرود آمد.برای دو بار هواپیما تلاشش برای پرواز از مونیخ بی نتیجه ماند و سومین تلاش برای پرواز منجر به این سقوط شد.

بیست و یک نفر از اعضای تیم بلافاصله فوت کردند.کاپیتان هواپیما یعنی کنیت ریمنت بعد از جراحت سنگینی که بر او وارد شد بعد از چند هفته جان خود را از دست داد همچنین دانکن ادواردز یکی از هشت بازیکن تیم بعد از گذشت ۱۵ روز درگذشت.برترین تراژدی تاریخ را می توان به سرمت بازبی نسب داد فردی که بعد از غلبه کردن به این اتفاقات موفق شد با ساختن یک تیم بی نظیر بعد از گذشت ۱۰ سال قهرمانی اروپا را کسب کند.

راجر بایرن ۲۸ ساله , ادی کولمن ۲۱ ساله , مارک جونز ۲۴ ساله , دیوید پگ ۲۲ ساله , تامی تیلور ۲۶ ساله , جئوف بنت ۲۵ ساله , لیام ویلان ۲۲ ساله و دانکن ادواردز ۲۱ ساله به همراه با مدیر باشگاه یعنی والتر کریکمر و مدیر تدارکات تام کاری و مربی باشگاه برت والی همگی درگذشتند.

هشت خبرنگار که شامل آلف کلارک , تام جکسون , دان دیویس , جورج فلوس , آرچی لدبروگ , اریک تامپسون , هنری رس و فرانک سوئیفت که بازیکن سابق منچستر سیتی بود در این سانحه جان خود را از دست دادند.کن ریمنت کاپیتان هواپیما دوست سرمت بود نیز در این سانحه جان خود را از دست داد.بلا میکلوس نماینده شرکت هواپیمایی و تام کابل یکی از اعضای خدمه پرواز نیز جان خود را از دست دادند.

ما هیچ زمانی شما را فراموش نخواهیم کرد!

روحتان شاد!

پایگاه هواداران منچستریونایتد - 6 فوریه: تاریکترین روز در تاریخ منچستر یونایتد - تیم منچستریونایتد پیش از حادثه مونیخ

۰ Comments