جایگزین مسیر

۷ واقعیت در روز فینال جام حذفی

by | اردیبهشت , ۳۰ , ۱۳۹۵

۷ واقعیت در روز فینال جام حذفی

پایگاه هواداران منچستر یونایتد – در ادامه هفت داستانی که می تواند روز فینال بیافتد را با هم مرور می کنیم.

یک موفقیت در هر کشور

لوئیس فن خال پیش از این جام های فرعی (جام غیر از لیگ) در کشورهای هلند، اسپانیا و آلمان را هنگامیکه سرمربی آژاکس، بارسلونا و بایرن مونیخ بوده به دست آورده است. این مربی هلندی می تواند این جام را روز شنبه در ومبلی بالای سر ببرد.

آرسنال در دسترس

یونایتد تا بحال ۱۱ مرتبه برنده جام حذفی شده است و با پیروزی برابر کریستال پالاس هم تراز با آرسنال قرار می گیرد؛ در حال حاضر آرسنال با ۱۲ بار قهرمانی عنوان پرافتخارترین تیم این رقابت ها را دارد.

تکمیل عناوین

وین رونی و مایکل کریک هر کدام قهرمانی در لیگ برتر، جام اتحادیه، جام خیریه، لیگ قهرمانان و جام باشگاه های جهان را در طول دوران بازی خود در اولدترافورد در ویترین افتخاراتشان دارند. تنها جامی که تابحال به دست نیاورده اند، جام حذفی است و هر دو امیدوارند که مدال این رقابت ها را نیز به گردن بیاویزند. همچنین این مدال می تواند اولین مقام رونی به عنوان کاپیتان تیم باشد.

رکوردزنی رشفورد

رشفورد می تواند با گلزنی در ومبلی به دومین گلزن جوان یونایتد در فینال جام حذفی تبدیل شود. این بازیکن جوان و محصول آکادمی یونایتد با ۱۸ سال و ۶ ماه و ۲۰ روز پس از نورمن وایتساید با ۱۸ سال و ۱۹ روز می تواند در رتبه دوم قرار بگیرد؛ نورمن وایتساید در بازی تکراری ۱۹۸۳ برابر برایتون توانست عنوان جوانترین گلزن فینال جام حذفی را از آن خود کند.

بازی تکراری

یونایتد و پالاس در یک بازی معروف سال ۱۹۹۰ برابر یکدیگر قرار گرفتند و بازی با نتیجه ۳-۳ مساوی به پایان رسید و در دیدار تکراری یونایتد به لطف گلزنی لی مارتین توانست پالاس را شکست دهد. این اولین قهرمانی سر الکس فرگوسن با یونایتد محسوب می شد. همچنین آلن پاردیو سرمربی فعلی پالاس در تیم مقابل در هر دو دیدار قرار داشت.

سومین جوان فینالیست

تیموتی فوسو منصاح با ۱۸ سال و ۳ ماه و ۱۹ روز می تواند به سومین بازیکن جوان در دیدار فینال تبدیل شود. از این حیث نورمن وایتساید با ۱۸ سال و ۱۹ روز در فینال ۱۹۸۳ و الکس داوسون با ۱۸ سال و ۲ ماه و ۱۲ روز در فینال ۱۹۸۵ جلوتر از فوسو منصاح قرار می گیرند.

دو چهره آشنا

کریستال پالاس ممکن است از دو چهره آشنا در ترکیب خود استفاده کند: ویلفرد زاها و فریزر کمپل. زاها ممکن است نیاز به تست آمادگی جسمانی داشته باشد اما سرمربی عقاب ها، آلن پاردیو، از انگیزه بالای بازیکنش می گوید:

او می داند که این بازی برابر باشگاهی است که او را نخواسته است. قبلاً به او گفتم: “در این مورد چه کار می خواهی بکنی؟”

۰ Comments