جایگزین مسیر

آمار : کلورلی و فلینی ، نیازمند خلاقیت در تیم

by | آذر , ۶ , ۱۳۹۲

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

ما  قصد داریم نگاهی بیاندازیم به آمار تام کلورلی و مروانه فلینی که نیازمند بهبود بخشیدن وضعیت خویش هستند ؛ و آنها را با دیگر هافبک های لیگ برتر مقایسه کنیم.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – مروانه فلینی و تام کلورلی بعد از تساوی 2-2 مقابل کاردیف به شدت مورد انتقاد قرار گرفتند.

شیاطین سرخ در دقایق پایانی پیروزی را با تساوی عوض کردند ، البته نمیتوان گقت تیم میزبان مستحق این تساوی نبود.

ما در اینجا قصد داریم بررسی کنیم که چرا مروانه فلینی و تام کلورلی بازی را به هماتایان ولزی خود واگذار کردند ، و آن ها را با هافبک های لیگ برتر مقایسه کنیم.

 

روی توپ

 

تام کلورلی و مروانه فلینی در این بازی از میانگین دقت پاس خود کاملا به دور بودند و با بی دقتی پاس های خود را ارسال میکردند – شاید بهتر است بگوییم یک روز بد داشته اند تا ضعف سیستماتیک آنها.

دقت پاس های صحیح کلورلی در این بازی 81% بود که اصلا قابل مقایسه با میانگین پاسای او در طول فصل با 90% نیست ؛ این در حالیست که مروانه فلینی با 83% از فرم ایده آل خود با 88% به دور بود.

این زوج همچنین تعداد پاس هایی که در این بازی به گردش در آوررند بسیار کمتر از میانگین ثابت خود در بازی های قبلی بود. مروانه فلینی 53 پاس در مقابل کاردیف ( 73.89 میانگین) و تام کلورلی فقط 42 پاس (68.16 میانگین) در بازی ارسال کردند.

 

نبرد

 

هافبک های یونایتد حتی در پرسینگ و تلاش برای گرفتن توپ از بازیکنان کاردیف هم بسیار ضعیف عمل کردند.

مروانه فلینی با 3 تکل صحیح از 4 تا تکل در مجموع موفق به گرفتن موقعیت های حریف شد ، آمار 75% وی در این بازی بسیار دور تر از میانگین 86% او در این فصل است.

و بسیار تعجب برانگیز است که ، کلورلی در همان یک تکلی هم که در این بازی زد نا موفق بود در حالی که در آمار موفق 95% او در این فصل مثال زدنی است.

 

خلاقیت

 

جنبه نگران کننده عملکرد مروانه فلینی و تام کلورلی عدم توانایی در تغذیه بازیکنانی نظیر آنتونیو والنسیا ، وین رونی و عدنان یانوزای بود.

زوج بلژیکی خط هافبک یونایتد فقط 70.8% ( 85.3% میانگین) از پاس های خود را در نیمه زمین حریف پخش کرده است ، این در حالی است که زوج انگلیسی او فقط با 68.4% ( میانگین85.6%) از پاس های خود آماری بدتر به جای گذاشته است.

 

مقایسه

 

پس جای تعجب نیست که عملکرد آنها در این بازی قابل مقایسه با هم نوعان خود در لیگ برتر نباشد.

در چند عملکرد کلیدی تام کلورلی و مروانه فلینی را با هافبک های چلسی ( لمپارد و رامیرس) ، منچسترسیتی(فرناندینیو و یحیی توره) ، لیورپول ( جرارد و لوکاس لیوا) ، آرسنال ( ویلشر و رمزی) مقایسه کردیم.

جدول زیر کاملا نشان می دهد که این زوج به هیچ عنوان در بازی اخیر خود موفق نبوده اند و هیچگونه خلاقیتی نداشته اند.

 

 زوج ها

 پاس ها

 خلق موقعیت

پاس در نیمه حریف

 جرارد و لوکاس

 98

 3

 73.55%

 لمپارد و رامیرس

 101

 4

 73.75%

 ویلشر و رمزی

 119

 2

 82.7%

 توره و فرناندینیو

 99

 4

 82.25%

کلورلی و فلینی

95 

 0

 69.6%

 

نتیجه

عملکرد فوق ضعیف کلورلی و فلینی می تواند از نظر کادر فنی دیوید مویز نادیده گرفته شود و با توجه به آمار فوق العاده این بازیکنان در طول فصل به عنوان یک نوسان گذرا در نظر گرفته شود.

هرچند که با عدم حضور مایکل کریک در تیم بیش از پیش وجود یک هافبک خلاق برای شیاطین سرخ لازم است. بی شک شیاطین سرخ باید در نقل و انتقالات زمستانه به فکر این نقطه ضعف خود باشند.

۰ Comments