جایگزین مسیر

آنچه آموختیم: رئال مادرید ۱-۱ منچستر یونایتد

by | مرداد , ۲ , ۱۳۹۶

آنچه آموختیم: رئال مادرید ۱-۱ منچستر یونایتد

پایگاه هواداران منچستر یونایتد – در دیداری که نمایشی بالقوه از فصل جدید بود، یونایتد به پنالتی ها نیاز داشت تا با نتیجه ی ۲-۱ ریال مادرید را شکست دهد. قدرت دریبلینگ جادویی مارسیال نیاز بود تا پس از فرصت های محدود هر دو تیم، جسی لینگارد گلزنی کند. با وجود موقعیت های خلق شده ی بیشتر ریال مادرید در نیمه ی دوم، قرمزها بهتر دفاع کردند؛ تنها یک اشتباه فردی از سوی ویکتور لیندلوف باعث شد که فرصت گلزنی از روی نقطه ی پنالتی برای حریف ایجاد شود.

ضربات پنالتی هنریک مخیتاریان و دالی بلیند کافی بود تا پیروزی در یکی از بدترین مصاف های پنالتی تاریخ فوتبال حاصل شود؛ سه نفر ضربه ی خود را به بیرون زده و چهار ضربه ی دیگر توسط دروازه بانان مهار شد.

مروانه فلینی

فلینی در نیمه ی اول موثر ظاهر شد. پخش توپ سرخیو رومرو هیچگاه عالی نبوده و مشخصا توپ های بلند او در نیمه ی اول، اکثرا به لوکا مودریچ و تونی کروس می رسیدند. فلینی نقش موثری در بازیابی توپ برای مردان ژوزه مورینیو در مناطق جلوی زمین داشت. مشکل بعدتر اتفاق افتاد.

بهترین سناریو برای فلینی در فاز حفظ مالکیت توپ است که با پاس های جانبی خود سرعت حملات یونایتد را کم نمی کند. اگر چه بیشتر مواقع او توپ را از دست داده و یا به طرز باورنکردنی بازیکن دریافت کننده را با مشکل مواجه می کند. بازیکنان هجومی با قابلیت های تکنیکی منحصر به فرد خود و جنگندگی جلوی دروازه شناخته می شوند؛ هنگامیکه فلینی بهترین فرصت یونایتد برای پیروزی در بازی و از بین بردن تمام شبهات نسبت به خود را داشت؛ کنترل پاهای خود را گم کرد و صحنه ای شامل بدترین تماس اول توپ از یک بازیکن یونایتد را ایجاد کرد!

البته اشتباه نکنید. فلینی در توزیع توپ های بلند و کنترل آنها با سر برای بازیکنان تکنیکی تر، فردی مفید است؛ به کمک او می توان از سانترها و تعویض جناحین بازی استفاده کرد. در هنگام مواجهه با حریفی قابل در فاز تصاحب توپ، این یکی از موثرترین روش های ضد حمله می باشد.

فلینی در بازی های پیش فصل در قیاس با آندراس پریرا، زمان بیشتری بازی کرده است. این مساله نشان دهنده مشکل عمیق مورینیو است که یونایتد را از گلزنی بیشتر باز می دارد!

درخشش احتمالی آنتونی مارسیال

در هفته های گذشته، مارکوس رشفورد و جسی لینگارد به دلیل عملکرد خود در تور پیش فصل و نیز بلوغ عملکردی برابر دروازه از حیث پاس گل و گل زده، مورد تشویق قرار گرفتند. با این حال، در مقایسه با آنتونی مارسیال این تعریف ها خنده دار به نظر می رسد؛ اولین فرصت مناسبی که پس از بازی برابر لس آنجلس گلکسی به او داده شد، بار دیگر نشان داد که به گوشه ها تعلق دارد.

مارسیال در امر حفظ مالکیت اهتمام ورزید و تلاش کرد که کار را برای متئو دارمیان ساده کند، او منتظر فرصت برای عبور از دنی کارواخال و هجوم از کناره ها ماند. در نهایت او به هدف خود رسید و نتیجه چشمگیر بود؛ او راه خود را از بین تعدادی از با استعدادترین بازیکنان فوتبال پیدا کرد و یک پاس میلیمتری برای جسی لینگارد آماده کرد.

تصمیم گیری های عالی و نرخ کار وی در طول نیمه ی اول در این لحظه به اوج رسید و توانایی های واقعی او را نشان داد. رشفورد و لینگارد گنجینه های باارزش یونایتد هستند؛ اما هیچ یک از این دو و حتی دیگر بازیکنی در یونایتد قادر به ارائه ی توانمندی های مارسیال نیست؛ توانمندی که تنها دو موقعیت اصلی یونایتد در کل بازی را ایجاد کرد.

مارسیال در صورت فرصت دهی، می تواند عملکردهایی بی نظیر از خود به جای گذارد؛ و این هنگامیکه یونایتد در لیگ قهرمانان حضور پیدا کند مهم خواهد بود، چرا که هیچ بازیکنی در یونایتد حتی نزدیک به او نیست. او پاسخی به نیاز مورینیو به فردی مانند ادن هازارد، توانایی گلزنی فوق العاده و جنگیدن برای توپ طلا، در چلسی است. وی فردی کامل نیست، پنالتی از دست رفته، حملات بیشتر از لب خط و تقویت بنیه دفاعی و کمک در فاز تقابل با ضد حمله حریف، نمایانگر کمبودهای وی هستند؛ اما او راه حل باقیمانده ی یونایتد برای لحظات جدیدی است که نیاز به نبوغ فردی احساس می شود …

پنالتی و لیندلوف

لیندلوف تا پیش از دیدار دیشب، عملکرد نسبتا خوبی به جای گذاشته بود، اما مساله از پنالتی هدیه شده به ریال مادرید بر اثر تکل نسنجیده بروی تئو هرناندز است. یونایتد تیم برتر میدان بود و بازی را در اختیار داشت؛ هرناندز به سمت دروازه ی یونایتد یورش برد و با خطای لیندلوف متوقف شد.

لیندلوف جوان به بازپس گیری توپ توجه داشت، اما خیلی دیر تصمیم ضعیف خود را عوض کرد! نتیجه پرش روی پاهای سریع تئو هرناندز بود و نهایتا یک پنالتی به نفع ریال مادرید اعلام شد. همچنین او یک ضربه پنالتی در پایان بازی از دست داد.

با این حال، زیاد نگران نباشید! بهبود اعتماد به نفس و کمی راهنمایی از سوی ژوزه مورینیو می تواند اینگونه مسائل کوچک را برای بازیکنان بزرگ حل کند. از طرف دیگر، مشکل منچستر سیتی با جان استونز، نتیجه ی عدم وجود جانشین مناسب برای او بود؛ اما مارکوس روخو و دالی بلیند مدافعان فوق العاده ای هستند که در کنار فیل جونز احیا شده زیر نظر مورینیو و کریس اسمالینگ، که امید است به فرم دوران لوئیس فن خال برگردد، می توانند جای خالی لیندلوف را پر کنند. گزینه های زیادی برای مورینیو وجود دارد که از رشد و به چالش کشیدن لیندلوف اطمینان حاصل کند.

آمادگی برای سوپر کاپ

بازی سوپر کاپ در چند هفته ی آینده برگزار خواهد شد و چندین جنبه ی محدودی از منچستر یونایتد هست که باید بهبود یابد تا (بار دیگر) بر ریال مادرید چیره گردد. مطابق با این دیدار، دو نکته ی اساسی وجود دارد. در وهله ی اول، تمرین ضربات پنالتی می تواند در بازی سوپر کاپ مهم باشد؛ به شرطی که سرمربی همان مورینیوی همیشگی باشد و دفاع در طول مسابقه را مد نظر قرار دهد. مهمتر از آن آندر هررا نیاز به سازگاری بیشتر با طولانی تر شدن مسابقات دارد، این فصل اروپا و انگلستان توانایی های واقعی او را خواهند دید.

نتیجه گیری

منچستر یونایتد با چهره ای پیروز و برتر از مصاف با ریال مادرید بیرون آمد. در حالیکه ریال مادرید هفته هاست که آمادگی کامل دارد و این تنها یک دیدار پیش فصل بود، بنابراین می توان امتیازی برتر برای یونایتد در دیدار سوپر کاپ لحاظ کرد تا بار دیگر قرمزها خود را در سطح برتر اروپا قرار دهند.

۰ Comments