جایگزین مسیر

آیا منچستر یونایتد به امبولو نیاز دارد؟

by | خرداد , ۳۰ , ۱۳۹۵

آیا منچستر یونایتد به امبولو نیاز دارد؟

پایگاه هواداران منچستریونایتد – منابع زیادی از جمله اسکای و بیلد علاقه ی منچستر یونایتد به بریل امبولو را تایید کرده اند و گفته می شود که منچستر حاضر است برای او مبلغ ۳۰ میلیون یورو را بپردازد. این مبلغ زیادی برای یک جوان ۱۹ ساله است اما امبولو لیاقت این مقدار هزینه را دارد. او همه چیز برای تبدیل شدن به یک مهاجم کلاس جهانی را دارد. به نظر می رسد مورینیو به او علاقه مند است و می خواهد او را به اولدترافورد بیاورد.

امبولو الگوی خود را بالوتلی معرفی می کند. هرچند از لحاظ اخلاق و تلاش اصلا به یکدیگر مشابه نیستند اما بزرگ ترین شباهت این دو فیزیک قوی آن ها است. از نظر سبک بازی امبولو تمام ویژگی های فیزیکی لازم برای بازی در لیگ برتر را دارا است. او بلندقد و قوی است و این دو ویژگی باعث شده است که او بتواند به راحتی از بین مدافعان عبور کند. زمان هایی توپ گیری از او تقریباً غیرممکن است زیرا او در کنار فیزیک قوی و قد بلند، سرعت بالایی نیز دارد. او می داند که چگونه از بدن خود استفاده کند و می تواند توپ را بالای زمین نگه دارد.

هوش، سرعت، فیزیک، کنترل توپ و چابکی او باعث شده تا در دریبل های مستقیم فوق العاده عمل کند و در ضدحملات بسیار مثمر ثمر باشد.

حرکات بدون توپ و زمان بندی های او در حرکات ستودنی است. او یاد گرفته است که در هر لحظه باید کجا باشد و این ویژگی ایست که تنها مهاجمان تاپ آن را دارند. ایجاد موقعیت برای هم تیمی ها علاوه بر خود در فوتبال امروز از مهمترین خصوصیات مهاجمان مدرن است. امبولو به هم تیمی های خود زمان بیشتری با توپ می دهد زیرا او با حرکاتش دفاع حریف را بازتر می کند و از پست خود خارج می سازد. ۹ پاس گل به عنوان مهاجم در فصل گذشته نشان می دهد او چقدر در ایجاد موقعیت خوب است.

امبولو تکنیک بسیار خوبی دارد و چیز های زیادی در بازل یاد گرفته است. معمولاً در پست اصلی خود مهاجم نوک بازی کرده است اما گاهی نیز در وینگ راست به کار گرفته شده است. این ها در حالی است که او در دوران جوانی در هافبک وسط بازی می کرده است و به دلیل حرکات box to box اش به پگبا تشبیه شده بود. همه ی این ها نشان از درک بالای تاکتیکی از پست ها است.

با وجود گل های زیادی که به ثمر رسانده است اما او ذاتاً یک تمام کننده نیست و بیشتر به ایجاد موقعیت علاقه مند است. ضعف اصلی که در بازی او دیده می شود محو شدن در بازی های بزرگ است زیرا در این بازی ها فشار و سطح بازی بالاتر است. هرچند هر دو این ها با کسب تجربه و بازی زیر نظر مربی بزرگی همچون مورینیو پیشرفت خواهد کرد.

امبولو تنها ۱۹ سال سن دارد و استعداد حیرت انگیزی دارد. تعجب برانگیز نیست که مورینیو به دنبال اوست زیرا او همیشه مهاجمان فیزیکی را دوست داشته است. بازیکنانی همچون دروگبا، میلیتو، بنزما، ایبراهیموویچ، دیگو کاستا و …

خرید زلاتان قطعی به نظر می رسد اما پرسشی به وجود می آید. پس رونی و مارسیال و رشفورد چه می شوند؟ دوران رونی در مهاجم نوک تمام شده است و باید بپذیریم بهترین پست برای او خط هافبک است. مارسیال هم می تواند به عنوان وینگ چپ بازی کند همان طور که در فصل قبل و تیم ملی کشورش بازی می کند.

راشفورد بازیکن بسیار با استعدادی است اما باید از لحاظ تاکتیکی پیشرفت کند. تمدید قرارداد او نشان می دهد خوزه بزای او پستی را در نظر گرفته است و ممکن است بخواهد به او در لیگ اروپا بازی بدهد. خوزه همیشه در تیم های خود سه مهاجم نوک خوب دارد و به نظر می رسد سه مهاجم او در فصل آینده زلاتان، امبولو و راشفورد خواهند بود.

http://eplindex.com/76926/breel-embolo-needed-manchester-united.html

۰ Comments