جایگزین مسیر

اختصاصی :منچستر یونایتد و خریدهایی که باید در دو سال آینده انجام دهد

by | فروردین , ۱۲ , ۱۳۹۶

پایگاه هواداران منچستر یونایتد– ( اختصاصی )

منچستر یونایتد در ۴ سال گذشته سه مربی داشته است.سرالکس فرگوسن در سال ۲۰۱۳ از دنیای مربی گری خداحافظی کرد و پس از آن دیوید مویس به مدت ۱۰ ماه هدایت منچستر یونایتد را برعهده داشت و پس از نتایج بد از کار برکنار شد.او در مدتی که در اولدترافورد حضور داشت دو بازیکن به تیم خود اضافه کرد دو مهره ای که به هیچ عنوان اولویت منچستر یونایتد نبودند او در تابستان مروان فلینی و در زمستان خوان ماتا را برعهده گرفت.

دیوید مویس تنها یک کار باید انجام می داد و آن هم به دنبال خرید مهره های در دسترس نه مهره هایی که جدا ناپذیر بودند می رفت.اشتباه وی جایی مشخص شد که تمام وقت خود را برای خرید فابرگاس گذاشت مهره ای که مارتینو به هیچ عنوان قصد فروش وی را نداشت.دیوید مویس باید حداقل سه مهره در آن سال به تیمش اضافه می کرد یک هافبک دفاعی – یک دفاع وسط و یک وینگ چپ پا اما دو خرید غیر ضروری انجام داد که به هیچ عنوان گره ای از کار یونایتد باز نکردند و نخواهند کرد.

با وجود اینکه خوان ماتا یکی از بهترین بازیکن های آن سال ها بود اما منچستر یونایتد باید مهره های دیگری به خدمت می گرفت و همچنین خرید مروان فلینی از اورتون که از روی اجبار صورت گرفت.این را نیز باید در نظر داشت که دیوید مویس برای فصل دوم خود برنامه ریزی های زیادی در نظر داشت که همه ی آنها نقش بر آب شد.

پس از نتایج ضعیف دیوید مویس از کار در منچستر یونایتد برکنار شد و جای خود را به مربی کهنه کار هلندی یعنی لوییس ون گال داد.

لوییس ون گال اشتباهات مکرری در منچستر یونایتد داشت از تاکتیک های پوسیده شده تا خرید های نا موفقش در دو سال پیاپی.

لوییس ون گال در سال اول حضورش نتایج به نسبت خوبی کسب کرد اما در سال دوم به دلیل اشتاباهات مکرر در نقل و انتقالات تاوان سنگینی داد.وی در اولین سال حضورش در منچستر یونایتد ابتدا آندر هررا و لوک شاو را خریداری کرد.پس از آن آنخل دی ماریا را به اولدترافورد منتقل کرد اما پس از تنها یک فصل وی را به پاریس سن جرمن واگذار کرد تا این عمل لوییس ون گال از چشم هواداران دور نماند و یک عمل بسیار ناپسندیده از سوی یک مربی با تجربه که با رقمی سرسام آور وی را به تیمش منتقل کرد و این چنین این خرید را به سخره می گیرد.

جایی کار لوییس ون گال در نقل و انتقالات بد تلقی می شود که دالی بلیند و مارکوس روخو را به خدمت می گیرد مبلغی که باید صرف خرید یک دفاع میانی اثبات شده می شد اما وی در دو سال حضورش در منچستر یونایتد کار دیوید مویس را تکرار کرد و خریدی در دفاع میانی انجام نداد و با مشکلات زیادی نیز همراه شد مشکلاتی که در بازی های حساس کار دست این مربی هلندی داد.

وی در سال دوم حضور خود ممفیس دیپای را به خدمت گرفت مهره با استعدادی که تمام کارشناسان وی را یک گزینه ای آل برای آینده این تیم می دانستند اما وی نیز به مانند آنخل دی ماریا نتوانست توانایی هایش را زیر نظر لوییس ون گال به اثبات برساند.دو خرید در خط هافبک نیز در کارنامه لوییس ون گال می باشد خرید باستین شوان اشتایگر و مورگان اشنایدرلین که این دو خرید را می توان به نسبت از خرید های خوب لوییس ون گال دانست اما این دو نیز نتوانستند توانایی های خود را در اولدترافورد به نمایش بگذارند.لوییس ون گال در آخرین ماه های حضورش به هیچ عنوان به اشنایدرلین آنطور که باید و شاید فرصت بازی کردن نداد و این بازیکن نیز دچار افت شدیدی شد.

آخرین خرید لوییس ون گال می توان به آنتونی مارسیال اشاره کرد مهره ای که تنها ۱۹ سال سن داشت و در اولین سال حضور خود در تئاتر رویا ها خوش درخشید.بدون هیچ شبهه ای آنتونی مارسیال را می توان بهترین خرید لوییس ون گال لقب داد.

تونی مارسیال زیر نظر خوزه مورینو به خوبی ندرخشیده است اما به زودی شاهد تمام توانایی های وی خواهیم بود او تنها ۲۱ سال سن دارد و راه بسیار طولانی در پیش خواهد داشت , باید به وی اطمینان خاطر کامل داشت.

دو خرید دیگر لوییس ون گال به صورت رایگان به باشگاه منتقل شدند یعنی سرخیو رومرو و ویکتور والدز.

پس از نتایج ضیعف لوییس ون گال این مربی هلندی جای خود را به خوزه مورینیو داد مربی که برای فصل اول خود ۴ خرید خوب انجام داده است , زلاتان ابراهیموویچ , اریک بایی  , هنریک مخیتاریان و پل پوگبا.

خوزه مورینیو با اینکه آن نتایج لازمه را کسب نکرده است اما با این ترکیب از بازکینان به خوبی توانسته است خود را در اولین فصل حضورش به بقیه نشان دهد و با گذشت زمان می توان تیم وی را مدعی اصلی قهرمانی دانست اما این کار نیاز به زمان دارد و همچنین خریدهایی که باید صورت گیرند و  بازیکن هایی که باید اولدترافورد را ترک کرده و به فکر یک تیم درخور خود باشند.

خوزه مورینیو در دو فصل آینده باید به فکر بازسازی اساسی تیم خود باشد وی باید در این دو سال خریدهایی انجام دهد و چند مهره از آکادمی به تیم اصلی انتقال دهد.

منچستر یونایتد باید به مرور تیم خود را تکمیل کند و برای تابستان ۲۰۱۷ باید در ابتدا یک مدافع چپ و یک مدافع میانی به تیم خود اضافه کند و اینکه دالی بلیند و کریس اسمالینگ را به فروش برساند.لوک شاو مدافع چپ منچستر یونایتد در سه فصلی که در منچستر یونایتد حضور داشته است نتوانسته است توقعات را برآورده کند و مورینیو نیز باید یک مدافع چپ مطمئن به تیم خود منتقل کند.پس از رفتن ریو فردیناند و نمانیا ویدیچ و پاتریس اورا هیچ تغییراتی قبل از آمدن خوزه مورینو صورت نگرفت و پس از آمدن این مربی پرتغالی اریک بایی جوان و تنومند به منچستر یونایتد اضافه شد.

در خط هافبک پس از رفتن باستین شوان اشتایگر و مورگان اشنایدرلین گزینه خاصی به یونایتد منتقل نشده است و آندر هررا , مروان فلینی , مایکل کریک و پل پوگبا ۴ هافبک این تیم می باشند و خوزه مورینیو باید در دومین قدم خود یک مهره برای کمربند میانی به خدمت بگیرد تا زوج پل پوگبا باشد و در صورت لازم مروان فلینی را به فروش برساند.

در خط حمله نیز خوزه مورینو باید تغییرات اساسی در تیم خود به وجود آورد زیرا به جز ایبرا مهره تاثیر گذار دیگری در تیم وجود ندارد که بتواند گلزنی انجام دهد.در این پست نیز منچستر یونایتد باید در دو سال آینده تغییرات بسیاری در آن صورت دهد اما برای فصل اول دو مهره کفایت خواهد کرد یک وینگ چپ پا برای پیستون راست و یک مهره هجومی برای کمک به زلاتان ابراهیموویچ در گلزنی.

در این پست از زمین نیز خوان ماتا می تواند از منچستر یونایتد جدا شود و همچنین جسی لینگارد و اشلی یانگ و دو مهره از آکادمی جایگزین این دو شوند و همچنین دو ترانسفری که باید در تابستان پیش رو انجام گیرد.

مارکوس راشفورد و آنتونی مارسیال به مرز پختگی کامل نرسیده اند و بهتر می باشد که دو مهره با تجربه به منچستر یونایتد منتقل شوند.

پیشنهاد برای خرید در پست دفاع وسط و دفاع چپ:

ویکتور لیندلوف: بازیکنی که یکی از آینده دار ترین مهره های دفاعی قاره اروپا به حساب می آید و از فیزیک خوبی نیز برخوردار می باشد.

بونوچی: مهره ای که برای خط میانی منچستر یونایتد می تواند یک معجزه باشد و با انتقالش یک نظم بسیار خوبی به کمربند دفاعی منچستر یونایتد دهد.

دنی رز: مهره ریزنقش و سرعتی تاتنهام در دفاع چپ که در دو فصل گذشته عملکرد بسیار خوبی از خود به جا گذاشته است و می تواند یک خرید فوق العاده برای خوزه مورینیو و منچستر یونایتد باشد اما این انتقال کمی سخت به نظر می رسد با توجه به باشگاه وی یعنی تاتنهام.

رایان برتراند:مدافع چپ پای باشگاه ساوتهمتون که در این فصل جز سه دفاع چپ خوب لیگ برتر بوده است و می تواند با سرعت خوبش و تکنیک قابل اطمینانش برای منچستر یونایتد می تواند مثمر ثمر باشد.

پیشنهاد برای خرید در پست هافبک دفاعی:

تیموئی باکایوکو:مهره ی تازه چهره شده ی باشگاه موناکو که مدنظر باشگاه منچستر یونایتد نیز می باشد و یک مکمل خوب برای پل پوگبا در کمربند میانی میدان.

دیگر مهره ای که منچستر یونایتد می تواند روی او حساب باز کند ویلیام کاروالیو می باشد هافبک دفاعی پرتغالی باشگاه اسپورتینگ لیسبون که خصوصیات بسیار خوبی در هافبک دفاعی از خود نشان داده است و عملکردی مناسب در پستی که نیاز خواهید داشت یعنی هافبک دفاعی.

لازم به ذکر می باشد که در صورت بازنشسته شدن مایکل کریک می توان از تیموتی فوسو منسا در تیم استفاده کرد و همچنین مهره ی دیگری به نام اکسل توزانبه که هر دو از توانایی ها و استعداد زیادی برخوردار می باشند.

پیشنهاد برای خرید در پست هجومی:

آنتوین گریزمان:مهره ای که خریدش کمی به جاده ای باریک کشیده شده است اما منچستر یونایتد با خرید وی یکی از بهترین خرید های چند سال خود را انجام خواهد داد به دلیل اینکه گریزمان مهره ای می باشد که به آن نیاز خواهد داشت مهره ای که می توان گره بازی را به خوبی بازی کند مهره ای که می تواند آرزوهای هواداران را برآورده کند.

دیگر خریدی که منچستر یونایتد باید انجام دهد یک مهره چپ پا برای پیستون راست می باشد و گزینه هایی که می توان به آن فکر کرد برناردو سیلوا , داگلاس کوستا می باشند.

منچستر یونایتد در تابستان پیش رو باید ۵ خرید و ۶ فروش و ۲ بازیکن را از آکادمی به تیم اصلی انتقال دهد.

برای حضور بازیکنان از آکادمی در تیم اصلی می توان به آندرس پریرا اشاره کرد و یک گزینه رویایی به نام آنخل گومز که عملکرد بسیار خوبی از خود در فصلی که گذشته است در تیم زیر ۱۸ ساله ها به نمایش گذاشته است تا این نفرات نیز جایگزین خوان ماتا و جسی لینگارد شوند و در برخی از بازی ها به میدان روند.

منچستر یونایتد برای تابستان ۲۰۱۸ کار زیادی نخواهد داشت تنها باید به فکر یک جایگزین احتمالی برای زلاتان ابراهیموویچ باشد و یک فوروارد خوب به تیم اضافه کند و همچنین فروش چند بازیکن دیگر که در این تابستان باید صورت گیرد اعم از فیل جونز و مارکوس روخو باید از جمع شیاطین سرخ جدا شوند.منچستر یونایتد با خرید یک مدافع میانی دیگر می تواند فروش جونز و روخو را نهایی کند.

شیاطین سرخ در دو فصل آینده به دو دفاع میانی – یک مدافع چپ – یک هافبک دفاعی – یک وینگ برای پیستون راست و همچنین خرید دو فوروارد نیاز خواهند داشت.

۰ Comments