جایگزین مسیر

اسمالینگ مناسب یونایتد است؟

by | آذر , ۳ , ۱۳۹۵

اسمالینگ مناسب یونایتد است؟

پایگاه هواداران منچستر یونایتد – کریس اسمالینگ بازیکنی است که نظرات طرفداران منچستر یونایتد را به دو بخش تقسیم کرده است؛ برخی وی را به عنوان بهترین دفاع میانی باشگاه می دانند، درحالیکه دیگران وی را چیزی جز یک مدافع متوسط کمی رو به بالا نمی دانند. آیا اسمالینگ به این خوبی برای یونایتد است؟

در ابتدا باید اشاره کنم که یادم هست که چقدر اسمالینگ ابتدای فصل گذشته خوب بود، جاییکه وی و دالی بلیند همکاری نه چندان جذابی را در دفاع وسط شکل داده بودند. مابین بازی آغازین لیگ برابر تانهام در ۸ آگوست ۲۰۱۵ تا تساوی بدون گل برابر وستهام در ۵ دسامبر ۲۰۱۵، بدون هیچ بحثی اسمالینگ یکی از مدافعان در کلاس جهانی بود. او در این بازه ۱۵ بار در لیگ برتر بازی کرد و به طور متوسط در هر بازی ۹ عملکرد دفاعی از خود به جای گذاشت؛ بدین صورت یونایتد توانست ۹ بار دروازه ی خود را بسته نگه دارد. سایت Squawka برای این بازه نمره ی ۴۸۷ را در نظر گرفت. (توضیح: نمره ی این سایت در هر بازی لحاظ شده و نمره ی نمایش داده شده برابر با مجموع نمرات تمام بازی های وی است.)

با این حال وی مصدوم شد و در باخت ۲-۱ برابر بورنموث در تاریخ ۱۲ دسامبر ۲۰۱۵ در بازی حضور نداشت، پس از آنکه وی این بازی را از دست داد هیچ گاه مدافع سابق نشد. یونایتد در ۲۰ بازی دیگر فصل که از اسمالینگ در ترکیب خود بهره می برد تنها توانست ۸ بازی دروازه ی خود را بسته نگه دارد و به رکورد ۴۰% برسد؛ این آمار (۴۰%) که مربوط به بازه ی ۱۹ دسامبر ۲۰۱۵ تا ۱۷ می ۲۰۱۶ است را با آمار ۶۰% در ۱۵ بازی ابتدایی فصل مقایسه کنید. همچنین سایت Squawka با توجه به فرم رو به نزول اسمالینگ برای وی در بازه ی دوم، امتیاز عملکردی ۲۹۵ را در نظر گرفت. کاهش ۱۹۲ امتیازی علی رغم ۵ بازی بیشتر از نکات قابل توجه است.

در فصل جدید وی با مصدومیت هایی دسته و پنجه نرم کرده است، اما هرگاه فرصت داشته است نشانی (نه همه) از فرم خوب ابتدای فصل گذشته ی خود را نشان می دهد. در هفت بازی لیگ برتر ۹۶ امتیاز کسب کرده است؛ حتی وی امتیاز ۲۶- را در باخت ۴-۰ برابر چلسی به دست آورده که به فرم وی در آن بازی بر می گردد، جاییکه وی در تک تک گل ها مقصر بود.

با تمامی این توصیفات، من به جایی رسیدم که معتقدم اسمالینگ به آن خوبی که در ابندای فصل گذشته نشان داد، نیست و فرم وی تنها فرم موقتی بود. او بازیکنی متوسط است که گاهی اوقات بالاتر از حد عملکردی خود بازی می کند. فرم موقتی است و اکنون وی به فرم و سطح عملکرد منوسط خود زیر نظر دیوید مویس و سر الکس فرگوسن برگشته است. به نظر برای یونایتدی که می خواهد برای قهرمانی در لیگ یا حتی لیگ قهرمانان بجنگد، خرید یک دفاع وسط در آینده ی نزدیک امری اجتناب ناپذیر است.

دفاعی خوب که بتواند به ترکیب تیم ژوزه مورینیو اضافه شود و سطح تیم را بالاتر ببرد می تواند ویرجیل فن دایک باشد. فن دایک چیزی جز عملکرد مؤثر از زمان آمدن به ساوتهپتون از سلتیک، ۱۸ ماه پیش، به جای نگذاشته است؛ از طرفی حضور او در تیم قدیس ها حاکی از آن است که اگر یونایتد برای خرید وی اقدام کند، خرید وی ناممکن نخواهد بود. آنها پیش از این نشان داده اند که در قبال قیمتی مناسب به راحتی اجازه ی خروج بازیکنان کلیدی خود را صادر می کنند. فن دایک چه در فصل گذشته و چه در فصل فعلی عملکردی بهتر از اسمالینگ داشته است. میانگین امتیازی اسمالینگ از سایت Squawka در سال گذشته ۲۲.۳۷ در برابر ۳۳.۶۹ فن دایک بوده است، همچنین فن دایک ۱.۳۳ تکل در هر مسابقه داشته است که بیشتر از آمار ۱.۱۱ اسمالینگ است. علاوه بر این، فصل گذشته از لحاظ قطع توپ، فن دایک با رکورد ۲.۳۳ در هر بازی جلوتر از اسمالینگ با ۰.۹۸ است.

به نظر آمار بالا نشان از وجود بازیکنانی بهتر از اسمالینگ در لیگ برتر است که هر کدام به حق می توانند جایگزین وی در اولدترافورد باشند. به نظر اسمالینگ آنچنان خوب نیست که بتوان بروی وی برای تیمی مدعی قهرمانی حساب باز کرد، بنابراین یونایتد باید با هدف جانشینی وی قدم بردارد. اریک بایی تا پیش از مصدومیت عملکرد مثبتی از خود نمایش داده است و همکاری احتمالی وی با فن دایک می تواند یادآور دوران طلایی ریو فردیناند و نمانیا ویدیچ باشد. اسمالینگ همچنان به عنوان گزینه ی ذخیره می تواند در یونایتد بماند، اما برای حضور در ترکیب ۱۱ نفره ی اصلی از سطح خوبی برخوردار نیست. با وجود شایعاتی که یونایتد به دنبال مدافعی دیگر است به نظر دوران حضور وی در این تیم رو به اتمام است.

۰ Comments