جایگزین مسیر

امروز در تاریخ یونایتد

by | اردیبهشت , ۲۸ , ۱۳۹۳

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – در این پست می خواهیم نگاهی بیندازیم به مهمترین اتفاقات و رویدادهای مرتبط با منچستر یونایتد که در طول تاریخ باشگاه در چنین روزی به وقوع پیوسته است.

18 می 1985


29 سال پیش در چنین روزی منچستر فینال اف ای کاپ را در برابر اورتون برگزار کرد.یونایتد در حالی گام به این بازی می گذاشت که آخرین بازی فصل خود را 5-1 به واتفورد باخته و فصل را در مکان چهارم به پایان رسانده بود. در سوی دیگر اورتون- مدافع عنوان قهرمانی – وضعیتی کاملا برعکس داشت، آنها در لیگ و جام برندگان جام اروپا قهرمان شدند و به دنبال تکمیل سه گانه خود بودند.
[highlight]ترکیب دو تیم در این دیدار به قرار زیر بود:[/highlight]

ترکیب منچستر در این دیدار(شامل تعویض ها) از بازیکنانی تشکیل شده بود که همگی سابقه بازی ملی داشتند و این برای اولین بار در تاریخ فینال های جام حذفی بود، که یک تیم همگی از بازیکنان ملی پوش بودند. از طرف دیگر 8 نفر از 11 بازیکن اولیه ترکیب منچستر در قهرمانی دو سال پیش این تیم نیز حضور داشتند، در حالی که آرتور آلبیستون تنها بازمانده تیم قهرمان اف ای کاپ 1977 بود.اما تنها مارک هیوز و برایان رابسون در قهرمانی 5 سال بعد شیاطین سرخ حضور داشتند.
بازی دو تیم در 90 دقیقه گلی در بر نداشت و حادثه مهم آن اخراج کوین موران مدافع ایرلندی یونایتد بود که با خطای خود مانع از گلزنی پیتر رید شد، تا اولین اخراجی تاریخ فینال های اف ای کاپ لقب بگیرد. هر چند تصاویر تلویزیونی نشان می داد که او توپ را زده است. در ابتدای وقت های اضافی مایک دوکسبری جایگزین آرتور آلبیستون شد(در آن زمان تیم ها تنها حق انجام یک تعویض را داشتند.)
سرانجام در دقیقه 110 بازی این نورمن ویت ساید هافبک اهل ایرلند شمالی یونایند بود که پس از یک حرکت از جناح راست ، توپ را در دروازه اورتون قرار داد تا در پایان براین رابسون جام قهرمانی را بالای سر ببرد. سرمربی شیاطین سرخ در این دیدار رون آتکینسون بود.
[highlight]صحنه تک گل بازی:[/highlight]

18 می 1963
در این روز منچستر یونایتد در اولد ترافورد و در چارچوب هفته ماقبل پایانی لیگ 3-1 تیم لیتون اورینت را شکست داد. گلهای این دیدار را دنیس لاو ، سر بابی چارلتون و مدافع حریف به ثمر رساندند. با این نتیجه شیاطین سرخ از سقوط گریختند وفصل را با رتبه 19 به پایان رساندند و منچستر سیتی به دسته پایین تر رفت.

۰ Comments