جایگزین مسیر

بازنگری فینال 1999 بارسلون

by | فروردین , ۱۱ , ۱۳۹۳

به جرات می توان گفت که هیچ هوادار یونایتدی نیست که جریان این بازی را نداند اما باز هم این داستان عجیب برای همه ی یونایتدی ها جذاب است.

می خواهیم مروری بر ان شب رویایی داشته باشیم.بهترین شب قرن نوزدهم باشگاهی با انبوه افتخارات و داستان هایی که او را نسبت به هر تیم دیگری متمایز کرده است.

در ماه می سال 1986 ساعت 8:30 دقیقه صبح رادیو انگلستان الکس فرگوسن را به عنوان مربی منچستر یونایتد اعلام کرد.

فرگوسن 6 سال طول کشید تا نسلی را پرورش دهد که مانند انها در تاریخ انگشت شمارند.یونایتد به مرور زمان جام گرفتن را یاد گرفت اما فرگی همه کار کرده بود و تمامی جامهای داخلی را بدست اورده بود و دیگر نوبت اروپا بود.

در 26 ما می سال 1999 در بندر بارسلون فینال لیگ قهرمانان اروپا بین دو تیم منچستریونایتد و بایرن مونیخ برگزار شد.بازی که فراتر از فوتبال بود.طرفداران یونایتد نمی توانستند با خاک یکسان کردن اولدترافورد به دست المان ها را فراموش کنند.

در ان شب خاص تنها پس از 6 دقیقه ضربه ازاد ماریو باسلر در درون دروازه پیتر اشمایکل رفت.

با وجو حملات بسیار شیاطین سرخ ولی این نتیجه تا دقیقه 90 باقی ماند.زمانی که طرفداران بایرن مونیخ بدون توجه به بازی در حال اماده شده بودند تا جشن قهرمانی را برگزار کنند.

اما حیف بود که فصل رویایی یونایتد با ان همه بازیکن عالی با قهرمانی در اروپا تمام نشود.

ضربه ی کرنر برای یونایتد شد و پیتر اشمایکل هم حتی جلو کشید.سانترهای مرگبار  بکهام به کمک شیاطین امد مدافعان بایرن توپ را دفع کردند و گیگزی با پای غیر تخصصی شوت زد و شرینگهام توپ را وارد دروازه کرد.

جالب است بدانید 13 فروردین درست روز بعد از بازی با بایرن تولد شرینگهام می باشد که در ان بازی عجیب یک گل زد و یک پاس گل داد.

اما این پایان کار نبود و یونایتد ها صاحب کرنر دیگری شدند و این بار با تاثیر شرینگهام توپ توسط عصای دست این جور مواقع فرگی وارد دروازه شود.

بله اوله گانه سولشایر کار را تمام کرد تا  یک شب استثنایی در بندر بارسلون برای منچستر یونایتد رقم بخورد.

حال بعد از 15 سال دوباره دو تیم با هم برخورد داشته اند در حالی که شرایط هر دو بسیار نسبت به هم متفاوت است اما این بازی را نمی توان پیش بینی کرد و شاید باز هم ورقی دیگر از دفتر خاطرات یونایتد قرار است نوشته شود؟؟

 

۰ Comments