جایگزین مسیر

بررسی ترکیب یونایتد برای فصل آینده

by | تیر , ۲ , ۱۳۹۶

پایگاه هواداران منچستریونایتد-منچستریونایتد در فصل آینده از چه ترکیبی استفاده خواهد کرد؟ آیا انتقال اهداف نقل و انتقالاتی شیاطین سرخ به اولدترافورد نهایی خواهد شد؟

فصل گذشته برای یونایتد با قهرمانی در لیگ اروپا به اتمام رسید. آن‌ها به لیگ قهرمانان اروپا نیز بازگشتند. اما حتی کم توقع‌‍‌ترین طرفدار شیاطین هم نمی‌تواند فصل ۲۰۱۶/۱۷ را برای منچستریونایتد «موفق» ارزیابی کند. برای تیمی مانند یونایتد و با آن همه هزینه در بازار نقل و انتقالاتی، جایگاه ششم در لیگ برتر به اندازه کافی خوب نیست.

ژوزه مورینیو در فصل دومش به عنوان مربی منچستر یونایتد، فشار بیشتری را احساس خواهد کرد و از او انتظار قهرمانی خواهد رفت. به‌خصوص که قرار است تا او برای خرید بازیکنان مد نظرش مبلغ زیادی را در بازار نقل و انتقالاتی هزینه کند. آلوارو موراتا برای جانشینی زلاتان ابراهیموویچ راهی اولدترافورد خواهد شد. همچنین نام ستاره دیگر رئال مادرید، خامس رودریگز – که جز انتخاب‌های اول زین الدین زیدان نیست – هم در لیست خرید یونایتد دیده می‌شود. همچنین گفته می‌شود آقای خاص به جذب ستاره کروات اینترمیلان، ایوان پریشیچ نیز علاقه مند است.

با این حساب، باید چه انتظاراتی از منچستریونایتد ۲۰۱۷/۱۸ داشت؟ نحوه چیدمان آن‌ها چگونه خواهد بود؟
چیدمان یونایتد

انتظار می‌رود که ژوزه در فصل پیش رو از سیستم ۴-۲-۳-۱ استفاده کند. او از پل پوگبا در سمت چپ مثلث خط هافبکش استفاده خواهد کرد. ترکیبی که با استفاده از ۲ هافبک جلوی مدافعان، استحکام دفاعی بیشتری دارد. تاکتیک مورد استفاده آن‌ها استفاده از ضد حملات خواهد بود. به فینال لیگ اروپا نگاه کنید. یونایتد تنها ۳۰ درصد مالکیت توپ را در اختیار دارد. در اختیار داشتن توپ برای مورینیو اهمیتی ندارد.

خط دفاعی: برای مدت طولانی، همیشه انتظار می‌رفت که دوران حضور داوید ده‌خیا در منچستر یونایتد رو به اتمام است. اما شایعات جدایی او اخیرا کمرنگ شده‌اند. مسئله‌ای که خبر خوبی برای طرفداران منچستریونایتد است. مورینیو زود دست به کار شد و در سریع‌ترین زمان ممکن، استحکامات خط دفاعی خود را با خرید ویکتور لیندوف ۳۰.۷ میلیون پوندی محکم‌تر کرد. مورینیو علاوه بر مهارت‌های دفاعی لیندوف، مجذوب سرعت و چالاکی او هم شده و ویکتور دقیقا همان مدافعی است که آقای خاص به دنبال او می‌گشت. از همین الان می‌توان حدس زد که اریک بایلی و ویکتور لیندوف زوج خط دفاعی منچستریونایتد را در فصل آینده تشکیل خواهند داد.؛ بایلی فصل خیلی خوبی را پشت سر گذاشت و نمایش‌های مثبتی داشت. همچنین، فیل جونز و کریس اسمالینگ با هم برای کسب اعتماد از سوی مورینیو در رقابت هستند. لوک شاو هم دوست دارد با رفع مصدومیت‌های خود جای والنسیا در سمت راست خط دفاع منچستر را بگیرد. باید دید شاو پس از بازگشت از مصدومیت می‌تواند عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهد یا خیر.

خط هافبک:  شاید در این ناحیه منچستر کم‌ترین تغییر را داشته باشد! هررا مرد اصلی مورینیو در خط هافبک بود و با عملکردی که از خود نشان داد توانست مورد علاقه طرفداران شیاطین سرخ هم قرار بگیرد. هررا هافبک جنگنده‌ای است؛ همان نوع هافبکی که ژوزه می‌خواهد. در کنار این‌ها، پوگبا هم حضور دارد و با توانمندی‌های او، باید خیال آقای خاص از خط هافبک خود راحت باشد. احتمالا در سیستم ۴-۲-۳-۱ فصل آینده منچستر، هررا و پوگبا جلوی خط دفاعی ظاهر خواهند شد. شاید پوگبا در این پست نتواند تمام کارایی خود را به خرج دهد، اما باز هم یک دارایی بزرگ برای مورینیو است. پوگبا با اینکه از دروازه حریف دور است، ولی میانگین سه شوت در هر بازی (فصل گذشته) و به جز جوردن هندرسون، میانگین بیشترین پاس در هر بازی را دارد.

خط حمله:  آیا پسر محبوب الدترافورد به اینجا باز خواهد گشت؟ رونالدو به دلیل مسائل مالیاتی که برای او پیش آمد عصبانی است و دیگر نمی‌خواهد در رئال مادرید بماند. با این حال، تمام این‌ها می‌تواند بازی ‌های رسانه‌ای باشد. البته  بر کسی پوشیده نیست که گزینه اول منچستر برای تقویت خط حمله، آلوارو موراتا است. آمار نشان می‌دهد که تنها مسی در فصل گذشته لالیگا میانگین گلزنی بهتری نسبت به موراتا داشت و این می‌تواند یکی از دلایل علاقه مورینیو به او باشد.

موراتا برچسب ۸۰ میلیونی دارد، ولی احتمالا انتقال این بازیکن از رئال مادرید به منچستر در هفته‌های آینده عملی و رسمی شود.  ایوان پرشیچ هم یکی از گزینه‌های منچستر و مورینیو برای به کارگیری در پست وینگر است. وینگر ۲۸ ساله اینتر، در فصلی که گذشت و در سری آ ۶۸ موقعیت گل ایجاد نمود؛ این یعنی بیشتر از پوگبا که هشت موقعیت گل کمتر درست کرد. به علاوه، پرشیچ ۸ پاس گل هم داد؛ دو پاس گل بیشتر از مارسیال! از این‌ها که بگذریم، می‌رسیم به خامس رودریگز. ستاره کلمبیایی رئال مادرید علی رغم نمایش‌های درخشانی که داشت، جایی برای خود در ترکیب زیدان ندید. خامس می‌تواند در پست شماره ۱۰ برای منچستر به میدان برود؛ با توجه به اینکه سیستم احتمالی شیاطین سرخ ۴-۲-۳-۱ خواهد بود. مارکوس راشفورد، ستاره جوان الدترافورد، احتمالا توانسته اعتماد مورینیو را جالب کند و به احتمال بالا در بازی‌های فصل آینده شیاطین سرخ حضور خواهد داشت.
آیا مورینیو می‌تواند برای بار دیگر قهرمان لیگ جزیره شود؟

جواب کوتاه بله است! مورینیو کارنامه مناسبی دارد و با وجود بازیکنان فعلی و اهدافی که در بازار نقل و انتقالات دیده می‌شود، منچستریونایتد می‌تواند برای بار دیگر پس از سر الکس فرگوسن طعم قهرمانی لیگ را بچشد.

۰ Comments