جایگزین مسیر

بررسی پیش بازی با لیورپول

by | مهر , ۱ , ۱۳۹۱

 

بررسی پیش از بازی از نگاه سایت باشگاه

ترجمۀ اختصاصی manchester-united.ir


تاریخ، زمان مسابقه و نحوۀ پوشش

شروع مسابقه یکشنبه 23 سپتامبر (دوم مهر)، ساعت 13:30 BST، یا 16:00 به وقت تهران. گزارش زندۀ متنی و رادیویی را می توانید از سایت ManUtd.com دنبال کنید. پخش زنده از اسکای اسپورتس.

فرم دو تیم چگونه است؟

منچستریونایتد پس از سه برد متوالی در لیگ برتر و بازگشت به روند برد در لیگ قهرمانان پس از پیروزی چهارشنبه برابر گالاتاسرای قدم در انفیلد می گذارد. در حالیکه در طرف مقابل لیورپولیها زیر فشار این حقیقت به میدان می آیند که با کسب 2 امتیاز از 4 بازی، بدترین شروع لیگ دسته اول انگلیس خود را در صد سال اخیر داشته اند. اگرچه مردان مرسیسایدی، بازیهای سختی را گذرانده اند، من جمله بازیهای خانگی برابر تیمهای سیتی و آرسنال به علاوۀ بازی در خانۀ تیمهای ساندرلند و وست بروم. اگرچه در لیگ اروپا نسبتا بهتر عمل کرده اند، دو بازی رفت و برگشت برابر تیم بلاروسی گومل Gomel و تیم اسکاتلندی هارتز Hearts را برده اند و سپس در دور گروهی، تیم یانگ بویز را 5-3 در سوئیس شکست داده اند.

کی هست و کی نیست؟

سرالکس فرگوسن ترکیبی قوی را روز چهارشنبه به میدان فرستاده بود – همانگونه که قول داده بود در اروپا همین کار را می کند – ولی در سفر به انفیلد او میتواند با استفاده از سیستم چرخشی از امثال اندرسون، تام کلورلی، ریو و رایان گیگز تازه نفس که در آن بازی تعویضی بدون استفاده بودند استفاده کند. وین رونی، اشلی یانگ، کریس اسمالینگ و فیل جونز همگی توانایی بازی کردن ندارند. اگرچه برندن روجرز می تواند تغییرات عمده ای در ترکیبش بدهد چرا که در بازی پنجشنبه شب همگی سلاحهای اصلی تیمش را استراحت داده بود.

دیدار گذشتۀ دو تیم

در آخرین دیدار این دو تیم د رفبریه، برد حیاتی 2-1 در خانه برای یونایتد، تحت اشعاع امتناع لوئیز سوارز از دست دادن با اورا قرار گرفت. بازی ای که دو گل در نیمۀ دوم از وین رونی، علی رغم گل دیر هنگام لوئیز سوارز، سه امتیاز را برای یونایتد قطعی کرد.

سرمربی تیم مقابل

زمانی که برندان روجرز در ماه ژون هدایت لیورپول را برعهده گرفت، رئیس باشگاه، جان هری اطمینان داد که “ما از او انتظار معجزۀ یکشبه را نداریم”. علی رغم این پشتیبانی رسانه ای رئیس باشگاه، روجرز بلافاصله با شروع متزلزل در لیگ خودش را زیر فشار میبیند. با این حال سرمربی پیشین سوانسی اطمینان دارد که روشهایش بالاخره جواب خواهد داد، و تأکید می کند که باور دارد “با جلوتر رفتن فصل، لیورپول بهتر و بهتر خواهد شد”.

ستارۀ بازی

رحیم استرلینگ تحت سرپرستی مربی جدید، روجرز، دوران خوش و لذت بخشی را سپری می کند، و با نمایشهایی درخشان از حملات مصرانه و نیرو و روح جوانیش، قلب هواداران لیورپول را تسخیر کرده است. این بازیکن 17 ساله حتی نظر سرمربی انگلیس، روی هاجسون را نیز جلب کرده است و در دیدار احیر برابر اوکراین به ترکیب تیم فراخوانده شده است. از این وینگر پرسرعت و تکنیکی انتظار می رود که در کناره های زمین مشکل ساز شود.

نقل قولها

“به عنوان یک باشگاه ما کاملا حامی لیورپول و موضع کنونی آنها (در قبال این حادثه) هستیم. روز یکشنبه روزی بسیار پر احساس و انسانی خواهد بو و ما از هر طریقی که بتوانیم از آنها حمایت می کنیم.” سرالکس فرگوسن

حاشیه

پس از کشفیات اخیر حادثۀ هیلزبورو در نیمه نهایی اف ای کاپ سال 1989، که در آن هواداران لیورپولی از هرگونه اتهام تبرئه شده بودند، این اولین بازی خانگی لیورپول محسوب می شود. سرالکس در حالیکه کاملا از دشمنی دیرینه بین هواداران دو باشگاه آگاه است، از هواداران درخواست کرده است که “مشکلات یکدیگر را درک کنند”، و به آنها یادآوری کرده که “هر دوباشگاه تراژدیهای غمباری را در تاریخ فوتبالشان تجربه کرده اند.”

حریفان چه می کنند؟

پیشتاز لیگ، تیم چلسی می توانند حداقل به صورت موقت با برد برابر استوک سیتی در روز یکشنبه فاصلۀ خودشان را با یونایتد در صدر افزایش دهند. یک روز بعد منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد میزبان آرسنال است، تنها ساعاتی پس از شروع بازی یونایتد برابر لیورپول.

۰ Comments