جایگزین مسیر

به بهانه مصاحبه اخیر فن پرسی، بازخوانی رابطه فرگی و رابین.

by | تیر , ۲۸ , ۱۳۹۴

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران-

رابین فن پرسی در مصاحبه آخرش در خصوص مسائل مختلفی از جمله سر الکس فرگوسن صحبتهای جالبی مطرح کرده است. در ادامه نگاهی داریم به بخش دیگری از این مصاحبه طولانی:

ترکیب او با سرالکس خیلی سریع شکل گرفت. او ۳۰ گل به ثمر رساند در فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۳ که یونایتد قهرمان شد. اما او برای ۱۰ بازی گل نزد.

من منتظر بودم. کی قرار است یکی از آن تنبیه های سشواری اش را روی من پیاده کند؟ اما او گفت: ” همه چیز خوب است رابین. تو باز هم گل خواهی زد. اما حتی اگر گل نزنی هم داری به تیم کمک می کنی. ”

ما در آن فصل ۲۶ بار عقب افتادیم و جبران کردیم. توانایی ذهنی تیم باور نکردنی بود. فرگی همیشه موجب می‌شود خودتان را به طور کامل نشان دهید. بعضی وقتها او می‌آمد و می‌گفت:” بچه ها! از کجا شروع کنم؟ این خسته کننده است. من را ببینید، با ۷۲ سال سن این بازی را تماشا کنم؟” یا می‌گفت: “من را به وجد بیاورید. یک پاس ۴۰ متری بفرستید. دریبل بزنید. مهم نیست درست درنیاید. من میخوام روی لبه نیمکت بنشینم. لطفا مرا به هیجان بیاورید. سرعت بازی را بالا ببرید.”. اون یه نابغه بود.

در خصوص رختکن هم رابین می‌گوید:

قبل از انتقالم فکر می کردم بازیکنانی نطیر گیگز، اسکولز، ویدیچ، فردیناند چگونه به من نگاه می‌کنند؟ آیا به عنوان رقیبشان؟ یک بازیکن آرسنال؟  اما برخوردها مثبت بود. از همان روز اول مرا پذیرفتند.

در اولین جلسه تمرین ما سه گروه داشتیم. جایی که شما ۶ به سه، هفت به دو یا پنج به چهار بازی می کنید. آنها همان اول مرا در بهترین دسته قرار دادند. این یک سیگنال بود. تو از شماره ۳ شروع نمی کنی. از دسته اول شروع میکنی. با گیگزی، اسکولزی، فردیناند و کریک.

به این بهانه نگاهی  هم داریم به مصاحبه رابین فن پرسی که سال گذشته در مصاحبه با یک روزنامه هلندی بیان کرد:

تصمیم من برای پیوستن به منچستریونایتد بیشتر به خاطر حضور فرگوسن، ببخشید، سر الکس بود. او به من گفت برای سه سال دیگر در تیم خواهد ماند. من از روش او لذت می بردم.

یک بار ما ۱۸ امتیاز از سیتی جلوتر بودیم ولی ۲-۱ در خانه باختیم. هنوز ۱۵ امتیاز جلو بودیم اما او خشمگین بود. آنجا بود که فهمیدم او یک برنده است.

۰ Comments