جایگزین مسیر

تأثیرگذارترین افراد در تاریخ منچستریونایتد (بخش دوم)

by | خرداد , ۳۱ , ۱۳۹۳

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – در ادامه ی پست قبل به دیگر افراد تأثیرگذار در تاریخ باشگاه منچستریونایتد می پردازیم.

[divider]

جان هنری دیویس

17

باشگاه را در سال 1902 تحویل گرفت و تا 1927 ریاست آن را برعهده داشت. او نام باشگاه را از نیوتن هیث به منچستریونایتد و رنگ لباس تیم را به قرمز، سفید و مشگی تغییر داد. و سرمایه ی لازم را برای انتقال به اولدترافورد تأمین کرد.

[divider]

برایان رابسون

18

یک رکورد خرید بازیکن در 1981 . کاپیتان مارول نزدیک به 500 بازی در میانه ی میدان سرخ ها حضور یافت و هنوز هم ارتباط نزدیکی با باشگاه دارد.

[divider]

بیلی میردیت 

19

از تیم رقیب، سیتی، به یونایتد منتقل شد و 15 سال برای تیم بازی کرد. در سال 1921 به عنوان مسن ترین بازیکن تیم با 46 سال سن لقب گرفت.

[divider]

اریک هریسون

(نفر سمت چپ در عکس)

20

یک مهره ی کلیدی در آکادمی یونایتد و پرورش دهنده ی کلاس 92 و سوق دهنده ی آن ها بسوی موفقیت های بسیار.

[divider]

جی گیبسون

21

در دهه ی 1930 به باشگاه در مورد بدهی های مالی ای که گریبانگیرش بود کمک کرد و در دوره ای که به عنوان رئیس باشگاه فعالیت داشت در ایجاد آکادمی مساعدت نمود.

[divider]

وین رونی

uuuu

بعد از هت ریک در اولین بازی اش با یونایتد در لیگ قهرمانان، رونی بخشی از موفقیت های باشگاه در ده سال گذشته بوده و به سمت شکستن رکورد گلزنی در طول تاریخ باشگاه یورش برده است.

[divider]

دانکن ادواردز

20

یک هافبک دفاعی فوق العاده برای سرخ ها و تیم ملی انگلیس در دهه ی 50 میلادی. فاجعه ی مونیخ زندگی را از این بازیکن بااستعداد گرفت.

[divider]

اریک کانتونا

22

یک بازیکن با استعدادی حیرت آور که بازی ها و عناوین را برای شیاطین سرخ در دهه ی 90 می برد. سبک، توانایی و مهارت او هیچ گاه از خاطر هواداران یونایتد نخواهد رفت.

[divider]

راجر برایان

23

کاپیتان پسران بازبی و یار ثابت یونایتد و تیم ملی انگلیس در دهه ی 50 میلادی. او هم یکی از جان باختگان حادثه ی مونیخ شد.

[divider]

دنیس لاو

24

یکی از بازیکنان توانمند یونایتد در دهه ی 60 و اوایل دهه ی 70 میلادی. برنده ی عنوان بهترین بازیکن جهان در 1965 . یکی از سه فرد مقدس یونایتد.

[divider]

تامی داکرتی

25

فلسفه ی یونایتد را دوباره در سال 1972 به اولدترافورد و تیم را دوباره به جمع مدعیان برگرداند. او در پنج فصلی که هدایت یونایتد را برعهده داشت برنده ی جام حذفی شد.

[divider]

برایان کید

26

در فینال جام قهرمانی اروپا در سال 1968 دو بار گلزنی کرد و از هفت فصل حضورش به عنوان فوروارد در اولدترافورد لذت برد. او همچنین پیش از آن که به رقیب همشهری ملحق شود به عنوان دستیار فرگی هم کار کرد.

[divider]

جانی کری

27

او بین سال های 1946 تا 1953 کاپیتان مورد احترام یونایتد بود و در قهرمانی تیم در جام حذفی 1948 و لیگ در1952 حضور داشت. کری مدت زمان طولانی زیر نظر سر مت بازبی، بازی کرد.

[divider]

لوئیز و مارتین ادواردز

28

این پدر و پسردر مجموع، ریاست باشگاه را از 1965 تا 2002 برعهده داشتند و پیروزی های بسیاری را کسب کردند. مارتین رئیس افتخاری دائمی باشگاه محسوب می شود.

[divider]

دیوید بکهام

becks

پسر دوست داشتی یونایتدی ها. خیلی ها به واسطه ی او منچستریونایتد را شناختند و طرفدارش شدند. او بیش از یک دهه در یونایتد بازی کرد و در سال 2003 تیم محبوبش را به مقصد رئال مادرید ترک کرد. بکهام هنوز هم یکی از طرفداران پروپا قرص یونایتد است.

۰ Comments