جایگزین مسیر

تساوی بدون گل با هال سیتی، پایانی بر اولین فصل با عمو لویی!

by | خرداد , ۳ , ۱۳۹۴

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران-

بازی آخر فصل برای منچستریونایتد هم امروز برگزار شد. بازی ای که در زمین تیم هال سیتی با تساوی بدون گل به پایان رسید تا تیم هال سیتی به دسته پایین تر سقوط کند. بازیی ای که تاثیری در جایگاه منچستریونایتد نداست و به نوعی منچستر بیشتر برای نیوکاسل بازی کرد تا برای خودش! هر چند کلاغها سرنوشتشان را خودشان به دست گرفتند و با پیروزی، بدون اما و اگر در سطح یک جزیره ماندند.

فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۵ با تمام فراز و نشیبهایش تمام شد. فصل با دست یابی به مینیمم اهداف تعیین شده به اتمام رسید. با قرار گیری در بین ۴ تیم برتر و در جایگاه چهارم. هیچ اشانتیونی به هواداران داده نشد!! نه قرارگیری در رتبه یک تا سه و صعود مستقیم به لیگ قهرمانان و نه کسب جام حذفی. فصل بدون جام برای ما به پایان رسید. چیزی که در تاریخ بیست سال گذشته منچستر کمتر رخ داده است. حتی در فصل کابوس وارمان با مویس!

به هر حال فصل با ۷۰ امتیاز به پایان رسید. ۶ امتیاز بیشتر از فصل پیش و این که لیگ قهرمانان در ورای بازی پلی آف بار دیگر به شیاطین سرخ چشمک می زند.

اما بی گمان بزرگترین دستاورد این فصل لوییس فن خال، خروج تیم از بحران بود. فن خال توانست تیم را به طور کامل از بحران خارج کند، بار دیگر سنت بردهای متوالی را زنده کند و طعم پیروزی در بازیهای بزرگ را به هواداران بچشاند. اینها بی گمان در مسیر بازگشت به قله جزیره، بسیار پراهمیت خواهند بود.

در کنار همه اینها بزرگترین نگرانی هواداران ترکیب ناموزون تیم است. چیزی که فن خال بارها و بارها تحت عنوان بالانس از آن یاد کرده است. نقل و انتقالات پیش رو باید صرف ترمیم ترکیب تیم شود. در حالی که در ابتدای فصل گمان میشد خط دفاع پاشنه آشیل تیم باشد، در اتهای فصل همه دیدند که عدم وجود جانشین برای کریک و همچنین نداشتن مهاجم تمام کننده، باعث شد تیم فرصت طلایی کسب سهمیه مستقیم را به راحتی از دست دهد و در بسیاری از بازیها در عین شایستگی، نتواند سه امتیاز را کسب کند. هر چند در مورد دوم شانس با شیاطین یار نبود تا جایی که خرید فالکائو اصلا مفید فایده واقع نشد و فن خال پس از بازی آخر اعلام کرد او می‌تواند تیم را ترک کند.

نقل و انتقالات و تاسبتان پیش رو فرصتی حیاتی و طلایی است برای بهبود ترکیب تیم. هرچند در این میان پست دروازه با حاشیه هایی از جنس ماندن یا رفتن دخیا روبه رو است اما احتمالا مساله مهمتر این است که دخیا هرچه سریعتر تصمیم نهایی خود را بگیرد تا باشگاه فرصت ارائه عکس العمل مناسب را از دست ندهد.

 

۰ Comments