جایگزین مسیر

تیم منتخب بدترین خریدهای منچستریونایتد

by | فروردین , ۱ , ۱۳۹۲

سر الکس فرگوسن هم علی رغم تمام جام ها و افتخاراتی که کسب کرده مصون از خطا نیست! بنابراین او هم ممکن است اشتباه کند و در کنار ستارگان پرشماری که به دنیای فوتبال معرفی کرده است، خریدهای اشتباهی داشته باشد. در کنار ستاره هایی مثل کانتونا، فن نیستلروی، استام، گیگز، اسکولز و کریس رونالدو که با پیراهن یونایتد به اوج افتخار رسیدند، بازیکنانی پیراهن این تیم را بر تن کردند که هرگز نتوانستند توقعات هواداران را برآورده کنند. بازی کردن در اولدترافورد همان طور که رویایی و خارق العاده است می تواند یک ریسک بزرگ برای هر بازیکن دنیای فوتبال باشد: چون اینجا همه برای پیروزی می جنگندند و اگر شما نتوانید با این روند هماهنگ شوید باید از سیستم خارج شوید. به علاوه هواداران هم از شاگردان فرگی همیشه قهرمانی می خواهند و این یعنی بار سنگین روانی بر دوش بازیکنان! همین انگیزه و روش باعث شد منچستریونایتد بتواند رکورد بیشترین قهرمانی در انگلیس را با 19 قهرمانی از لیورپول (18 قهرمانی) بگیرد و به تیم اول جزیره تبدیل شود.

بازیکنانی که برای تیم منتخب بدترین خریدهای منچستریونایتد انتخاب شده اند بدترین بازیکنان دنیا نیستند! آنها در زمان نامناسب خریداری شده اند یا اینکه نتوانستند با تاکتیک و روش بازی شیاطین سرخ هماهنگ شوند. البته در این گونه مسائل اختلاف نظرات مختلفی ایجاد می شود. شاید برخی از این بازیکنان به نظر شما عملکرد مناسبی در اولدترافورد داشتند! بعد از این مقدمه طولانی، لیست بدترین خریدهای منچستریونایتد را مرور می کنیم:

دروازه بان: ماسیمو تایبی

این دروازه بان ایتالیایی با قراردادی 4.5 میلیون پوندی وارد اولدترافورد شد تا شاید جانشین خوبی برای پیتر اشمایکل افسانه ای باشد. تایبی نه تنها یکی از بدترین خریدهای یونایتد که یکی از بدترین خریدهای تاریخ لیگ برتر انگالیس است! او چهار بازی در ترکیب اصلی قرار گرفت و شاهکار خلق کرد! شاید همه تایبی را با گلی به یاد بیاورند که لی تیسیر وارد دروازه شیاطین سرخ کرد: تایبی در حالی که به راحتی می توانست توپ را در اختیار بگیرد اجازه داد توپ از بین پاهای او وارد دروازه شود. عملکرد این دروازه بان در استمفوردبریج هم به معنای واقعی کلمه، فاجعه بود! فرگوسن هم به سرعت او را از ترکیب تیم خارج کرد!

مدافع مرکزی: ویلیام پرونیر

وی در سال 1995 از بوردوی فرانسه به جمع شیاطین سرخ اضافه شد و در اولین بازی رسمی خود در برابر QPR نمایش جالب توجهی داشت. اما در بازی بعدی او یک فاجعه تمام عیار بود: هنوز هم طرفداران یونایتد او را مقصر باخت چهارگله در برابر تاتنهام می دانند!

مدافع مرکزی: پت مک‌گیبن

این مدافع ایرلندی در سال های جوانی از پورتاداون به اولدترافورد آمد. اولین بازی او در برابر یورک سیتی در سال 1995 بود که با باخت 3-0 یونایتد همراه شد. همین بازی باعث شد او نتواند جایگاهی در ترکیب اصلی تیم به دست آورد و بعدها به ویگان منتقل شد!

مدافع مرکزی: لورن بلان

وقتی این مدافع فرانسوی پیراهن یونایتد را بر تن کرد انتظارت فراوانی ایجاد شد و همه منتظر یک ستاره در خط دفاعی شیاطین سرخ بودند. او در سال 2001 از اینتر ایتالیا به اولدترافورد آمد. آن روزها بلان 35 ساله بود و اصلا نتوانست جای خالی یاپ استام افسانه ای را پر کند.

هافبک راست: یوردی کرویف

او فرزند کرویف، بازیکن افسانه ای تیم ملی هلند است. یوردی در دورانی که پدرش سرمربی بارسلونا بود در نیوکمپ بازی می کرد اما بعد از اخراج او اسپانیا را ترک کرد و به اولدترافورد آمد. اما یوردی تنها 34 بار برای یونایتد به میدان رفت و نتوانست نمایش قابل توجهی ارائه کند. سران منچستریونایتد برای سرخپوش کردن کرویف 1.4 میلیون پوند هزینه کردند و در نهایت او را به آلاوس اسپانیا فروختند.

هافبک چپ: به به

فرگوسن حتی یک بازی به به را هم تماشا نکرده بود اما به کمک دستیاران خود این بازیکن پرتغالی را که با پیراهن تیم ملی زیر 21 سال پرتغال مطرح شده بود، به اولدترافورد آورد. منچستری ها 7.4 میلیون پوند برای این انتقال هزینه کردند اما به به هیچ کاری برای یونایتد انجام نداد! او تنها دو بار برای تیم به میدان رفت و نمایش جالب توجهی نداشت. به به چند فصل به عنوان یار قرضی در تیم های مختلف بازی کرد و هنوز هم نتوانسته به ترکیب 18 نفره یونایتد بپیوندد.

هافبک مرکزی: کلبرسون

کلبرسون و روکه جونیور دو بازیکن برزیلی بودند که ثابت کردند هر بازیکن برزیلی که بتواند قهرمان جام جهانی شود، لزوما ستاره نیست! نمایش این بازیکن در سال 2002 باعث شد فرگوسن برای خرید او 6.5 میلیون پوند هزینه کند. اما کلبرسون تنها 20 بار برای شیاطین سرخ بازی کرد. خیلی ها هنوز هم نمی دانند چطور بازیکن بی کیفیتی چون کلبرسون توانسته 32 بار پیراهن تیم ملی برزیل را بر تن کند!

هافبک مرکزی: اریک جمبا جمبا

این بازیکن ملی پوش کامرونی سال 2003 از نانت فرانسه به اولدترافورد آمد. یونایتدی ها 3.5 میلیون پوند خرج کردند تا شاید جمبا جمبا جانشین خوبی برای روی کین باشد اما او همه را ناامید کرد.

هافبک مرکزی: خوان سباستین ورون

ورون یکی از هافبک های باکلاس و باهوش آن سال ها بود اما نسبت به پولی که برای خریدش هزینه شد هرگز نتوانست در حد و اندازه های نام خود ظاهر شود. فرگوسن رقم باورنکردنی 28.1 میلیون پوندی را برای خرید این هافبک آرژانتینی از لاتزیو خرج کرد. البته یونایتدی ها خوش شانس بودند که سران چلسی حاضر شدند برای خرید ورون 16 میلیون پوند هزینه کنند.

مهاجم: دیوید بلیون

این مهاجم فرانسوی از ساندرلند به اولدترافورد آمد. او 24 بار پیراهن یونایتد را بر تن کرد و تنها 4 گل به ثمر رساند. عملکرد بلیون در زمین هرگز نتوانست توجه تماشاگران را جلب کند.

مهاجم: دیگو فورلان

وقتی فورلان در جام جهانی 2010 شگفتی ساز شد، طرفداران و رسانه های انگلیسی نمی توانستند باور کنند او، همان مهاجم سابق یونایتد است! این مهاجم اروگوئه ای در یونایتد هرگز نتوانست فرصت کافی برای حضور در میدان به دست آورد. فورلان ایندپندنته آرژانتین را به مقصد اولدترافورد ترک کرد و با پیراهن شیاطین سرخ 63 بازی انجام داد و تنها 10 گل به ثمر رساند. وی در اسپانیا توانست توانایی های خود را به نمایش بگذارد و به یک مهاجم کلاس جهانی تبدیل شود!

۰ Comments