جایگزین مسیر

جان کانلی درگذشت

by | آبان , ۴ , ۱۳۹۱

منچستر یونایتد امروز در غم از دست دادن ستاره سال های دورش جان کانلی است.

این بازیکن سابق منچستر امروز در سن 74 سالگی در خانه خودش به آرامی چشم از جهان فرو بست.

ملی پوش سابق تیم انگلستان در آپریل سال 1964 به منچستر پیوست و در اولین فصل کاملش با منچستر برنده لیگ شد.

او ابتدا به عنوان یک نوجوان به تیم برنلی پیوست و سپس به یک ستاره تبدیل شد و با مبلغ 60،000 پوند به یونایتد پیوست.

کانلی یکی از ارکان اصلی قهرمانی یونایتد در سال 1964/65 بود و 15 گل برای یونایتد به ثمر رساند و در مجموع 112 بار از ابتدا در ترکیب یونایتد بازی کرد و سپس با مبلغ 40،000 پوند به تیم بلکبرن روورز پیوست.او در سال 1966 یکی از گل های یونایتد را برابر بنفیکا لیسبون در برد 5-1 به ثمر رساند.

کانلی یکی از کسانی بود که در قهرمانی انگلستان در جام جهانی 1966 شرکت داشت و در جشن قهرمانی هم حضور داشت اما مجبور شد برای دریافت مدالش تا سال 2009 صبر کند ،(فیفا قوانینش را تغییر داد و بنا بر این شد که فقط کسانی که در فینال حضور داشته اند مدال بگیرند).

کانلی درباره زمانش در یونایتد میگوید:موفقیت های برنلی به خاطر کارهای تیمی و تاکتیکی بود اما در یونایتد ستاره های بزرگی بودند که هر لحظه بازی را عوض میکردند.از بین بازیکنانی که من با آنها بازی کرده ام بابی چارلتون بهترین آنها بوده.او از هر جایی ممکن بود شوت بزند .شما همچنین میتوانستید به دنیس لو و جورج بست تکیه کنید که با حرکت هایشان برد را برای ما به ارمغان می آوردند.

کانلی نهایتا در سال 1973 با برنلی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد و در دوران بازی گری اش 20 بازی ملی انجام داد و 7 گل هم برای تیم ملی به ثمر رساند،در منچستر هم وی 112 بار بازی کرد و 35 گل به ثمر رساند.

قلب های ما در این زمان تلخ با خانواده و دوستان جان میباشد.((روحش شاد)).

۰ Comments