جایگزین مسیر

جسی لینگارد به پیش می تازد

by | فروردین , ۱۹ , ۱۳۹۵

جسی لینگارد به پیش می تازد

پایگاه هواداران منچستر یونایتد – با ادامه عملکرد مؤثر و خیره کننده جسی لینگارد در فصل جاری، او در مصاحبه یکشنبه یونایتد شرکت کرد و از هدف خود برای حفظ فرم بازی و پایان خوب در مسابقات این فصل از رقابت ها سخن گفت.

آیا به نظر تو دربی بهترین بازی تو در این فصل بوده است؟

بلی، اولا که بازی مورد علاقه من است و دوما آنکه مربی پس از بازی گفت که این بهترین بازی من در این فصل بوده است. من از بازی کردن در پست شماره ۱۰ لذت می برم و با گرفتن توپ و خلق موقعیت احساس راحتی دارم. گل زنی مارکوس راشفورد، یکی دیگر از بازیکنان بومی که از تیم های پایه به تیم اصلی رسیده است، این پیروزی را لذت بخش تر می کند.

مربی اذعان داشته که بهترین پست برای تو پست های میانی است و این چیزی است که تو همیشه آرزوی آن را داشته ای…

من همیشه پست شماره ۱۰ را دوست داشته ام. می توانید توپ را بیشتر در اختیار داشته باشید و بازی خود را بر حریف تحمیل کنید. از بازی کردن در سمت راست و یا چپ نیز لذت می برم، اما در آخر شما جایی بازی می کنید که مربی از شما می خواهد.

چه تفاوتی میان بازی در پست های مرکزی با گوشه ها وجود دارد؟ همانطور که گفتی توپ را بیشتر در اختیار داری، اما درگیری ها و تکل های بیشتری نیز هست.

قطعا در کارهای دفاعی همچون وظایف هجومی بیشتر درگیر هستی. اما حتی وقتی در بال ها بازی می کنی باز باید در کارهای دفاعی به تیم کمک کنی؛ پس این مهم نیست که در چه پستی بازی کنم، من باز برای تیم تمام تلاشم را به کار خواهم گرفت.

آیا فکر می کنی که نقش بازیکن شماره ۱۰ در حال تغییر است؟ به نظر می رسد که در این پست بازیکنی با استعداد با مسئولیت های کمی بازی می کند، آیا این در حال تغییر است؟

به نظر امروزه این یک پست آزاد است و می توانی در هر کجا بازی کنی و موقعیت ها و اتفاقات خاصی را در بازی ایجاد کنی. این ایده اصلی بازی در این پست هست ولی باز باید در کارهای دفاعی شرکت کرد.

 در درگیری هایی که در ورزشگاه اتحاد شکل گرفت به خوبی در این درگیری های فیزیکی شرکت کردی. آیا فکر میکنی روی دید منفی نسبت به قدرت فیزیکی تو که تابحال وجود داشته است، خط خورده است و دیگر این نقیصه به چشم نمی آید؟

ایستادگی برابر یایا توره، یکی از بهترین هافبک های میانی در تاریخ لیگ برتر، مشخصاً یک آزمون خوب بود. فرناندینیو نیز به بازی آمد و او نیز فردی با جثه قوی است، درگیری با او نیز یک آزمون واقعی بود که بازیکنان جوان باید با آن روبرو شوند. ما در پشت خود مایکل کریک را داشتیم که تجربه بیشتری به تیم ما تزریق می کرد و بازی را تا پایان بازی مدیریت می کرد. موضوع اصلی پیشرفت کردن است. زمانیکه من جوان تر بودم به دلیل وجود بازیکنان بزرگ تر در میانه میدان، بیشتر در گوشه ها بازی می کردم. اما حال من در حال پیشرفت هستم و به خوبی از پس وظایف خود برابر سیتی برآمدم و دلیلی نمی بینم که نتوانم در این پست بازی کنم.

ریو فردیناند از تو تعریف کرده بود: “او بازیکن مناسبی است و کاری کرد که بسیاری از بازیکنان جوان این روزها بدان توجه نمی کنند، حرکت هوشمندانه بدون توپ” آیا نظر او را دیدی؟

بلی. به نظرم وقتی در پست شماره ۱۰ بازی می کنید نیاز به آن حرکت های هوشمند و دید دقیقی دارید که اتفاقات اطراف خود را به خوبی ببینید و بتوانید پاس زهردار را در زمان مناسب بدهید. گفته ریو باعث می شود که حجم عظیمی از اعتماد به نفس به شما تزریق شود. من هنوز با ریو صحبت می کنم و از او نصیحت می گیرم. او به دقت من را تحت نظر دارد و همچنان با او صحبت می کنم و ارتباطم با او را حفظ کرده ام.

تنها افراد نزدیک به باشگاه منچستر یونایتد نیستند که از تو تعریف می کنند؛ دنی مورفی بازیکن اسبق لیورپول نیز تو را به عنوان بازیکن زمین در دربی برگزیده است.

تعریف های این چنینی نه تنها باعث افزایش اعتماد به نفس می شود، بلکه برای رسیدن به بیشتر از آن تشنه تر می کند. من بیشتر در زمین تلاش می کنم. این اولین فصل من است و هنوز برای من تمام نشده است، تا جاییکه ممکن است می خواهم در زمین مسابقه باشم.

آیا به طور مداوم بازی کردن به تو اعتماد به نفس داده است؟

فکر میکنم با اعتماد به نفس بیشتری بازی می کنید چرا که به طور مداوم به مقدار آن افزوده می شود. من بیشتر بازی های این فصل را شرکت کرده ام و اعتماد به نفس من از آن نشأت می گیرد و این به عملکرد در زمین بر می گردد. می خواهم اهداف بیشتری داشته باشم و در حال رسیدن به آنها هستم؛ این اولین فصل من در لیگ برتر است و هنوز فرصت گلزنی دارم. هنوز در حال عادت کردن با شرایط هستم. خوشبختانه می توانم در فصل آینده قوی تر ظاهر شوم.

آیا تمرینات در تعطیلات بازی های ملی آسان تر است و این پس از برنامه شلوغ این فصل لذت بخش است؟

قطعاً، نیاز به استراحت و تمرینات سبک تر دارید. جوانانی از تیم رزروها به زمین تمرین آمدند و با ما تمرین کردند، ما پس از تعطیلات عید پاک روزهای تعطیلی کمی داشتیم. بازی های زیادی پس از انجام دادیم، پس این تعطیلات به سود ما بود.

چقدر برد برابر سیتی برای تضمین از واقعی بودن رقابت جهت قرارگیری در بین ۴ تیم برتر حیاتی بود؟

قطعاً ما به این برد نیاز داشتیم. روز دربی همیشه بزرگ و هیجان انگیز بوده است، بخصوص برای تماشاگران یونایتد روز مهمی است. ما این را برای آنها و بخصوص برای خودمان انجام دادیم. اگر ما اینکار را نمی کردیم همه چیز برای ما تمام شده محسوب می شد. اما اکنون ما در آن نقطه قرار داریم که می توانیم برای قرار گیری در بین ۴ تیم برتر تلاش کنیم. همه می خواهند که هر فصل در لیگ قهرمانان شرکت کنند. من هنوز به این امید دارم و فکر می کنم که بتوانیم.

هنگامیکه با دید کلی به این فصل خود نگاه می کنی، ایا به اهداف خود دست یافته ای؟

به نظرم بلی! من منتظرم که در فینال جام حذفی در ومبلی باشم. اگر به فینال برسیم، به نظرم شانس زیادی برای رسیدن به قهرمانی داریم. همینطور که قرارگیری در بین چهار تیم برتر یک هدف اصلی و مهم دیگر است. من کارهای سخت زیادی را داخل و بیرون زمین به درستی انجام دادم. لوئیس فن خال این تلاش من را دید و من را در ترکیب قرار داد. مشخصاً بازی دادن به یک بازیکن جوان ریسک بزرگی است که او این کار را کرد و به ما اعتماد کامل کرد. این اولین فصل من است و هنوز برای من تمام نشده و باید به سخت تلاش کردن در زمین مسابقه ادامه دهم.

می دانیم که تو نمی خواهی راضی شوی اما وقتی می گویی که هنوز به آن حد اعلا نرسیده ام، باید احساس کنی که در هر لحظه برای رسیدن به آن تلاش می کنی.

منظور من این بود که فعلاً نمی توانم دست از تلاش بردارم. نمی توانم بایستم، باید تا آخر فصل تلاش کنم و تا جاییکه ممکن است بازی کنم. باید در جام حذفی باقی بمانیم و به جمع چهار تیم برتر راه یابیم.

۰ Comments