جایگزین مسیر

دوران ریو فردیناند در یونایتد

by | مرداد , ۱۸ , ۱۳۹۲

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – ریو فردیناند در 22 جولای سال 2002  در حالی که کت و شلواری کرم رنگ به تن داشت و با اعتماد به نفسی که در لهجه لندنی خود داشت, به الدترافورد رسید, قیمت 29 میلیون پوندی خرید او, رکوردی در نقل و انتقال یک مدافع در بریتانیا و جهان بود; و هنوز با اینکه شکوهی بدیهی دارد و خودنمایی می کند, او همیشه با جنجال های تبلیغاتی زندگی کرده است, در نهایت تنها به فوتبال خود اجازه داده است تا, معرف او باشد.

او در زمانی که برای اولین بار به یونایتد آمده بود, به رسانه های گروهی جهان گفت: من می خواهم جام ها و عناوین زیادی کسب کنم. دلیل بودنم در اینجا, این مسئله است. من از تاریخچه این باشگاه مطلع هستم و می دانم چه چیزهایی می توانم در اینجا بدست بیاورم. زمانی که شما به موزه می روید و تصاویر جرج بست, بابی چارلتون و دنیس لاو را می بینید, متوجه می شوید که این باشگاه به چه معنی است.

.

 .

هنگامی که سرآلکس فرگوسن این بازیکن 23 ساله را خرید, در ذهن خود بر تحقق پتانسیل هایی که او در خود داشت, فکر می کرد. فرگی می گوید: پتانسیل بسیار زیادی در او وجود دارد و آنچه که ما می دانیم این است که ما فکر می کنیم ریو با پیشرفت, بهترین مدافع وسط جهان خواهد شد.

این یک عنوان شخصی و غیر رسمی می باشد, اما از جهات مختلف, او در طول 432 باری که در این 11 سال حضورش در الدترافورد به میدان رفته است, به طور گسترده ای دقیقا با این جمله توصیف شده است: بهترین در انجام وظیفه اش به طور عالی, بازی با توپ در نیمه مرکزی خودی.

سرعت, قدرت, پیش بینی, شتاب, بازی خوانی شرایط, زمان بندی در تکل ها و اعتماد به نفس او و کنترلش بر توپ, مجموعه ای از ویژگی هایی است که او را به طور قابل توجهی جدا از دیگران می کند, و یکی از بهترین مدافعان قاره می سازد- در این کشور, حداقل- بدون تردید, در رقابت سخت بازیکنانی که در پست مدافع مرکزی بازی می کنند از سال های دور, او بهترین بوده است.

.

.

در مسیری که ریو با هدف کسب جام ها در منچستر, زندگی می کرد, سبک و ماهیت ذاتی او بود که منجر شد او تاکنون 14 مدال کسب کند. تنها 10 ماه طول کشید تا اولین مدالش را کسب کند: قهرمانی در رقابت های لیگ برتر فصل 2002/03. او در آن موقع گفت: به واقع که رسیدن به راحتی بود, زمانی که شما به یونایتد می آید و باشگاه تمام این موفقیت های شگفت انگیز را در طول دهه ها دیده است, شما نمی خواهید که تنها سامان دهنده ای برای تمام کردن موفقیت ها باشید. این عنوان قهرمانی لیگ بود و من فکر می کنم هرگز نمی توانستم با دست های خودم به تنهایی به چنین چیزی دست یابم. بخشی از این تیم بودن در اولین فصل حضورم, مرا به چیزی که به دنبالش بودم, رساند.

.

.

حتی موفقیت های بزرگتری نیز انتظار او را می کشید و بدون شک مهم ترین آنها بالا بردن جام قهرمانی لیگ قهرمانان به عنوان کاپیتان در مسکو در سال 2008 بود.

او گفت: لحظه بی نظیری بود, سربابی چارلتون با من صحبت کرد و چند کلمه ای درباره تاریخچه این باشگاه گفت. او به من می گفت که این لحظه را به یاد داشته باش و این لحظه را مزه مزه کن. او به من تبریک گفت و این مسئله برای من ارزش بسیاری داشت. سپس بالا رفتن از آن پله ها با گیگزی نیز به همان اندازه خوب بود, بازیکنی که برای سال های بسیاری در باشگاه بوده است و از آکادمی جوانان این باشگاه به این سطح رسیده است; تنها یک لحظه عالی بود.

.

.

ریو هم اکنون نیز یک عضو جدایی ناپذیر در ترکیب یونایتد و یکی از باتجربه ترین بازیکنان تیم دیوید مویز می باشد, اما زمانی که او برای بازی قدردانی خود در الدترافورد روز 9 آگوست, جمعه به میدان می رود, تشویق حاضرین در ورزشگاه از او این انتظار را می طلبد که بیشتر از پتانسیلی که داشته و وعده هایش, با یونایتد افتخارات کسب کند.

دانلود ویدیو سایت باشگاه در این ارتباط

دانلود

……..

اینفوگراف دوران حضور ریو فردیناند در یونایتد

۰ Comments