جایگزین مسیر

سر الکس فرگوسن، خوزه مورینیو … و کوین کیگان

by | شهریور , ۲۹ , ۱۳۹۱

ترجمه ی اختصاصی از manchester-united.ir

استاد بازی های ذهنی چه کسی است؟ آیا مربی منچستر یونایتد، سر الکس فرگوسن است ؟ آیا مربی سابق چلسی، خوزه مورینیو است؟ با اطمینان می توان گفت آن شخص، کوین کیگان نیست. روش های دو سویه مربی گری، چه چیزهایی هستند ؟

مربیان فوتبال افراد کنجکاوی هستند. – برخی از مربیان بر مسئله ی به دست آوردن بهترین عملکرد بازیکنان خود تمرکز می کنند و برخی دیگر از مربیان بر تمرین هر روزه، با بازیکنان تمرکز می کنند و یک ویژگی های تاکتیکی تثبیت شده را برای نسل های آینده باقی می گذارند، برخی از آنها فوق العاده حرفه ای و دارای عقل و دانش و تجربه ی زیادی هستند، و برخی از آنها سخنگویان خیلی بزرگی هستند.

در این بازی مدرن، رسانه ها به یک پدیده عجیب و غریب تبدیل شده اند، و در صورت استفاده خوب از آنها، یک ابزار قدرتمند برای مدیران فوتبال محسوب می شوند. آنها با مهارت های ارتباطی لازم می توانند  قبل از شروع بازی، ترس و شک و تردید را در دل و ذهن حریفان به مدت طولانی بیاندازند.

احتمالاً بزرگ ترین مربی در مورد، چیزی که در حال حاضر بازی ذهنی نامیده می شود، سر الکس فرگوسن است.فرگوسن در 26 سال سلطنت خود در منچستر یونایتد، داوران و تیم های حریف را شبیه هم نابود کرده است، با وقت و زمان دوباره، با زبان تند و تیز.

مربی منچستر یونایتد، در سال 2009 ، به طور عالی آلن وایلی داور، را مورد حمله قرار داد، او ادعا کرد داور نالایق بوده است:

فرگوسن پس از تساوی با تیم ساندرلند گفت:”من از داور ناامید شده ام.”

“او در زمین پیاده روی می کرد و برای گل دوم نیاز به استراحت داشت. او به اندازه ی کافی برای یک بازی آماده نبود. سرعت بازی، خواهان داوری است که آماده و شایسته باشد.او آمادگی نداشت. این کیفرخواست بازی ماست. “

نبرد سر الکس با کوین کیگان، هنگامی که او مربی نیوکاسل یونایتد در فصل 1995/96 بود،به عنوان فصلی در تاریخ است که در آن کوین کیگان، آن را در سخنرانی تلویزیونی خود با بیان این جمله: “من آن را دوست دارم اگر ما بتوانیم آنها را شکست دهیم” از دست داد. مربی قرمزها کیگان را جزو افرادی دانست که با ناامیدی نظر خود در ارتباط با قهرمانی نیوکاسل بیان می کنند، و در پایان، زیر فشار آن صحبت، خم شد.( و نیوکاسل قهرمانی را به منچستر یونایتد واگذار کرد.)

هیچ بازی ذهنی بدون نام بردن از خوزه مورینیو کامل نخواهد بود. برنده ی دو لیگ قهرمانان، در طول سال ها، به یک معما تبدیل شده است. طلسم او در چلسی، برای او یک شهرت فوق العاده به ارمغان آورد – ولی عملاً منفور بعضی از طرفدارهای دیگر هم بود.

در حال حاضر در رئال مادرید، مورینیو شبیه یک اردک از آب گرفته شده در بازی های ذهنی الکلاسیکو است، که مهمترین آنها، در برابر مربی سابق بارسا پپ گواردیولا است.(به نظر من، منظور این است که مورینیو تجربه ی زیادی در بازی های ذهنی در الکلاسیکو به دست آورده است.)

آقای خاص این توانایی را دارد که بعد از اینکه تیم اینتر میلان در مجموع 3-2 بارسلونا را در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان شکست داد، بگوید:

 “این بهترین باخت زندگی من است. این شرم آور است که ما نتوانستیم بازی کنیم.عملکرد ما در زمین افتضاح بود،اما می خواستم تا جایی که امکان دارد بازیکنانم تلاش کنند همانطور که آنها، این کار را انجام دادند. “

با این حال، بازی های ذهنی می تواند نتیجه معکوس داشته باشد – احتمالا ً شهرت مورینیو به دلیل حیله گری کلامی است که از او در چلسی و اینتر میلان دیدم. ایتالیایی ها مانند بسیاری ازانگلیسی زبانان، از او خشمگین شدند. با وجود موفقیت او، هم او را دوست دارند و هم از او نفرت دارند، شما ممکن است برخورد متفاوتی نسبت به او داشته باشید.تا زمانی که او مربی فوتبال است، این کار را نیز انجام خواهد داد.

۰ Comments