جایگزین مسیر

سه قهرمان از خاطرات خود در فینال 99 می گویند

by | خرداد , ۵ , ۱۳۹۲

امروز روزی است که هیچ وقت از یاد هیچ منچستری نمی رود, غلبه بر بایرن مونیخ در یک فینال دراماتیک و تصاحب سه گانه در سال 1999  مصادف شدن با این روز و پیروزی بایرن مونیخ در فینال لیگ قهرمانان امسال, خاطرات سال 1999 را به یاد ما و سه قهرمان گذشته منچستریونایتد انداخت.

.

.

.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – رونی جانسون, تدی شرینگهام و یاپ استام, همه آنها به یونایتد کمک کردند تا شیاطین 14 سال قبل در چنین روزی (یکشنبه) بر بایرن غلبه کنند و کلکسیون جام های خود را کامل کنند. می توان این رخداد را شاهکاری نامید که به کمک سرآلکس فرگوسن و باوری که در تیم بود دست یافتنی شد و هرگز تکرار نخواهد شد.

.

.

این سه بازیکن خودشان را آماده می کنند تا دوباره روز یکشنبه هفته آینده 2 ژوئن در کنار هم برابر اسطوره های رئال مادرید در ورزشگاه الدترافورد بازی کنند.

شرینگهام که گل تساوی بخش یونایتد در فینال نیو کمپ را به ثمر رساند و سپس پاس گل برتری بخشی را که سولسشیائر به ثمر رساند, مهیا کرد به خبرنگار ما  گفت: هرسال در ماه ژانویه مردم شروع به صحبت کردن درباره این اتفاق می کنند. هنگامی که تیم به مرحله سوم جام حذفی راه یافت, همه شروع به صحبت کردن درباره آن کردند(سه گانه), و آنها به خود می گفتند, واه, راه طولانی تا رسیدن به آن باقی مانده است.

.

.

شانس در زمان های درستی به ما روی خوش نشان داد و زمان های مناسب به خوبی عمل کردیم. حقیقتش را بخواهید ما به طور کامل سزاوار آن بودیم اما شما باید کمی هم شانس نسیبتان شود. حتی در سه بازی باقیمانده, ما باید بر تاتنهام در لیگ غلبه می کردیم, جام حذفی را می بردیم و سپس لیگ قهرمانان را از آن خود می کردیم. ما باید در مقابل بایرن بازی می کردیم و می دانستیم که بازی سختی در پیش است اما ما راه خود را درپیش گرفته بودیم.

جانسن آمار قابل توجهی داشت, او چهار بازی متوالی که برای شیاطین به میدان رفت, یک جام به ارمغان آورد. پس از به میدان رفتن در هر سه جام, او تا بازی ساوتهمپتون در ماه آپریل مصدوم شد, هنگامی که تیم سرآلکس فرگوسن جام دیگری را از آن خود کرد.

.

.

این بازیکن نروژی گفت: من در تمام بازی های سال 1999 بازی کردم و بعد به مدت 9 ماه  دور از میادین بودم. من حتی با وجود اینکه مصدومیت زانو و تاندون داشتم و نیاز بود که برای هر دو آن مصدومیت ها جراحی کنم, به بازی کردن ادامه دادم. مدت زمانی سپری شد تا من دوباره به میادین برگشتم اما من به موقع خودم را رساندم تا دوباره لیگ را با یونایتد ببریم, قهرمانی که واقعا لذت بخش بود.

من فکر می کنم بردن سه گانه حس بخصوصی به همراه دارد. بارها اتفاق افتاد که ما  1 بر 0 عقب افتادیم ولی چون باور داشتیم که می توانیم به پیروزی برسیم بازی را برگردانیم و به برتری رسیدیم. فصل خیلی خیلی خاصی برای ما محسوب می شد, البته برای باشگاه هم چنین بود.

.

.

مدافع مرکزی با ابهت یونایتد استام هم با علاقه از آن دوران و تیم صحبت می کند تیمی که او یکی از بازیکنان کلیدیش بود. یاپ استام می گوید: انجام دادن آن کار بسیار سخت بود. البته, گاهی اوقات  شما به مقداری شانس نیز نیاز پیدا می کنید. در آن زمان, همانند حالا, ما تیم بی نظیری داشتیم و ما در هر بازی که به میدان می رفتیم به سختی تلاش می کردیم.

ما در طول بازی به مقداری شانس نیاز پیدا می کردیم, اما اگر شما به شکل یک تیم حرکت کنید و تمام بازیکنان و هرکسی در ذهن خود به دنبال رسیدن به موفقیت در قالب تیم باشد و شما نیز به عنوان بازیکن چنین تفکری داشته باشید, من فکر می کنم شما می توانید در زندگی و همچنین فوتبال کارهای بسیاری انجام دهید. این مسئله یکی از قوی ترین نقاط قوت ما بود, هر بازیکنی در تیم مشتاق بردن و گرفتن جام های زیاد بود, و برای دستیابی به آن به سختی کار می کرد و هرگز تسلیم نمی شد. حتی وقتی که 2 بر 0 از یونتوس عقب افتادیم ( در بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آن سال) ما به تلاشمان ادامه دادیم و به نتجیه اش را در پایان بازی با یک برد خوب گرفتیم. تمام خاطرات من از آن زمان خاطرات خوشی است.

.

۰ Comments