جایگزین مسیر

لارنل کول,مشکل گشای خط هافبک؟

by | خرداد , ۲۸ , ۱۳۹۲

شاید منچستر یونایتد راه حل مشکلات خط هافبکش را در الدترفرد داشته باشد.

از قهرمانی اف ای کاپ تا کنون,لارنل کول همواره با عملکردش,خود را در تیم زیر 21 ساله ها ثابت کرده است.

به عنوان مثال ما دیدیم که کول در فصل قبل بیشتر از 30 بازی برای زیر 21 ساله ها انجام داد و با این که یک هافبک است,با 13 گل,رقابت ها را به عنوان بهترین گلزن یونایتد به پایان رساند.

و فرم او در باشگاه باعث شد که به همراه تام تورپ و سم جانستون راهی ترکیه شود تا در جام جهانی زیر 20 ساله ها حضور داشته باشد.

او این هفته اولین بازی اش را برای زیر 20 ساله های انگلستان در یک بازی آماده سازی مقابل اروگوئه انجام داد و در 7 دقیقه ثابت کرد که چرا به این تیم دعوت شده است.

کول در اولین تماسش با توپ ویلیامز را در موقعیت گلزنی قرار داد و او با آرامشی مثال زدنی دروازه اروگوئه را گشود.

مانند بسیاری از بازیکنان بومی منچستر کول از سنین بسیار کم در یونایتد بوده است.زمانی که او به باشگاه آمد تنها هفت سال داشت.

کول برای این مدت طولان همراه باشگاه بوده , بنابراین بدیهی است , زمانی که در تیم بازی می کند به خوبی به سبک یونایتد عادت کرده و با آن آشنا باشد.تکنیک و دید فوق العاده کول به او این اجازه را می دهد که نقش موثری در خط میانی داشته باشد.

نقاط قوت کول دید,خلاقیت و شم گلزنی اوست و با وجود این که او جسه کوچکی دارد قادر است توپ را نگه دارد و خلاقیتش را دارد که از آن استفاده کند.

چه در رنج های بلند چه در رنج های کوتاه کول پاسور فوق العاده ای است.عملکرد او در میانه میدان,در زمان های مختلف به تیم زیر 21 ساله ها کمک کرده تا با پاس های دقیق و روان سبک مشابه ای از تیم اصلی را به نمایش بگذارد.

در سیستم 1-3-2-4 یونایتد کول در سمت راست یا وسط بخش هجومی خط هافبک استفاده می شد.همکاری او با جس لینگارد بخش جدایی ناپذیری از قهرمانی یونایتد در لیگ زیر 21 ساله ها بود.هردو بازیکن دارای تکنیکی ناب در طول موجی یکسان می هستند.

این روز ها بازیکنان زیادی از جمله تیاگو آلکانترا,کوین استروتمن و نامپلیس مندی به باشگاه ارتباط داده میشوند اما توجه نکردن به گزینه های موجود در الدترافرد جاهلانه و بر خلاف سنت های باشگاه خواهد بود.

و در صورتی که کول بتواند با تیم زیر 20 ساله های انگلستان در ترکیه بیانه ای واقعی صادر کند مویز باید به او فرصت اثبات شدن را بدهد.

۰ Comments