جایگزین مسیر

شیرین ترین رویایی که به کابوس تبدیل شده است

by | بهمن , ۲۱ , ۱۳۹۲

پایگاه هواداران منچستر یونایتد در ایران – تیم فوتبال منچستر یونایتد با دریافت هفت گل در 5 دقیقه ی پایانی بازی های خود ، بهترین رویای هواداران خود را را به بدترین کابوس آنها تبدیل کرده است.

گل های دقایق پایانی در طول سال های متوالی و به صورت تدریجی به صورت بخشی از زندگی هواداران منچستریونایتد در آمده است ولی در این فصل بجای شادی و سرور تنها موجب ناراحتی و عذاب آنها شده است.

شیاطین سرخ زیر نظر آلکس فرگوسن , به دلیل زدن گل های حساس در دقایق واپسین بازی به شهرت خاصی دست یافتند که حتی موجب شد اهالی فوتبال برای دقایق پایانی بازی یک نام جدید یعنی فرگی تایم را انتخاب کنند تا توصیفی باشد بر همه ی گل هایی که شیاطین سرخ در دقاقی پایانی بازی به ثمر می رساندند و بازی باخته را به تساوی و یا حتی برد ختم می کردند.

ولی یک شنبه شب اوضاع خیلی متفاوت بود. درن بنت مهاجم تیم فولهام با زدن گل در وقت های اضافه یونایتد را از بردن در بازی که به شدت به 3 امتیاز آن نیازمند بود ، منع کرد . این هفتمین بار در این فصل است که دروازه ی یونایتد در 5 دقیقه ی پایانی باز می شود که این 7 گل موجب از دست دادن 7 امتیاز برای منچستر یونایتد در لیگ برتر و همچنین حذف شیاطین سرخ از هر دو جام حذفی و اتحادیه ی انگلستان شده است.

این هفت گل را با یک دیگر بررسی می کنیم :

درن بنت ( لیگ برتر ، 9 فوریه , منچستر یونایتد 2 – 2 فولهام)

در این بازی شیاطین سرخ به طور کامل کنترل توپ و میدان را بر عهده داشتند ولی با این وجود هم تا نزدیکای دقیقه ی 80 با نتیجه ی 1-0 از حریف خود عقب بودند و برای کسب پیروزی تلاش می کردند. ولی وقتی ساعت دقیقه ی 94 را نشان می داد و منچستر 2-1 از حریف خود پیش افتاده بود ، دیوید دخیا تنها توانست مانع از گل شدن شوت استیو سیدول شود و توپ برگشتی در حالی که 4 مدافع منچستر یونایتد در محوطه ی جریمه حضور داشتند ، این بنت بود که توانست گل مساوی را به تیم صاحب خانه تحمیل کند.

ضرر وارد بر منچستریونایتد : 2 امتیاز

فیل باردزلی ( جام اتحادیه ، 22 ژانویه ، منچستر یونایتد 2 – 1 ساندرلند )

در حالی که 1 دقیقه از وقت های اضافه باقی مانده بود و شیاطین سرخ با کسب برتری 1-0 در حال صعود به مسابقه ی فینال بودند ، تنها کاری که شاگردان دیوید مویس باید انجام می دادند این بود که در برابر تیمی که تا آن لحظه حتی 1 شوت در چارچوب هم نزده بود ، مقاوت کنند ولی دیوید دخیا  با حرکتی بچگانه و کورکورانه نتوانست شوت بسیار آرام باردزلی را کنترل کند و تنها گل شدن آن توپ را تماشا کرد. هر چند منچستر یونایتد توانست در همان وقت های اضافه یک گل دیگر نیز به ثمر برساند ولی ضربات فاجعه بار پنالتی در نهایت موجب حذف تیم منچستریونایتد از جام اتحادیه شد

ضرر وارد بر منچستریونایتد : حذف از جام اتحادیه

 ویلفرد بونی ( جام حذفی ، 5 ژانویه ، منچستر یونایتد 1 – 2 سوانسی)

تیم فوتبال منچستر یونایتد به وسیله ی گلی که بونی در دقیقه ی 90 وارد دروازه ی این تیم کرد وداعی بسیار زود هنگام با جام حذفی داشت. در حالی که تا واپسین لحظه نتیجه ی بازی 1-1 مساوی بود و یونایتد 10 نفره به دنبال کسب تساوی بود ، ویلفرد بونی روی سانتر وین روتلج توانست دروازه ی منچستریونایتد را باز کند و اولین پیروزی تاریخ باشگاه سوانسی در الدترافورد را رقم بزند.

ضرر وارد بر منچستریونایتد : حذف شدن از جام حذفی انگلستان

برایان اویدو ( لیگ برتر، 4 دسامبر ، منچستر یونایتد 0 – 1 اورتون)

تافی ها توانستند با تک گل دقیقه ی 87 برایان اویدو ، مدافع پیش تاخته ی خود ، اولین برد خود در الدترافورد را پس از گذشت 27 سال یعنی از سال 1986 به دست آورند. این نتیجه به نوعی برای دیوید مویس آزار دهنده و طعنه آمیز نیز می باشد چرا که وی 11 سال مربی تیم اوتون بود و هرگز نتوانست منچستر را در الدترافورد شکست دهد ولی روبرتو مارتینز سرمربی جدید اورتون در اولین فرصت ممکن توانست این کار را انجام دهد.

ضرر وارد بر منچستریونایتد : یک امتیاز

کیم بو کیونگ ( لیگ برتر ، 24 نوامبر ، منچستر یونایتد 2 – 2 کاردیف)

حداقل میتوان گفت که این گل در ورزشگاه الدترافورد و دربرابر دیدگان 75 هزار تماشاگر منچستر یونایتد به ثمر نرسیده است ولی ضربه ی سر دقیقه ی 91 کیم بو کیونگ شانس حضور در جمع 4 تیم برتر لیگ را از منچستر یونایتد گرفت و همچنین مقدمه ای بر 4 بازی بدون پیروزی برای منچستر یونایتد شد.

ضرر وارد بر منچستریونایتد : 2 امتیاز

آدام لالانا ( لیگ برتر ، 19 اکتبر ، منچستر یونایتد 1-1 ساوتهمتون)

لحظه ی به ثمر رسیدن این گل لحظه ای است که باید زنگ خطر ها را در ورزشگاه الدترافورد به صدا در می آوردند. تیم فوتبال منچستر یونایتد به دنبال کسب یک پیروزی خانگی در برابر ساوتهمتون نه چندان مطرح می باشد ولی تنها 1 بار موفق به باز کردن دروازه ی حریف می شود تا اینکه در دقیقه ی 89 آدام لالانا توانست دروازه ی منچستریونایتد را باز کند و بازی را به تساوی بکشاند.

ضرر وارد بر منچستریونایتد : 2 امتیاز

اُمِر توپراک ( لیگ قهرمانان اروپا ، 17 سپتامبر ، منچستر یونایتد 4 – 2 لورکوزن)

این گل در مجموع تاثیری بر روی نتیجه ی بازی نداشت ولی آن را به عنوان اولین گل از مجموعه گل هایی می شناسند که در ورزشگاه الدترافورد و در دقایق پایانی وارد دروازه ی منچستر یونایتد شده است.

ضرر وارد بر یونایتد : هیچ

۰ Comments