جایگزین مسیر

لوییس فنخال همچنان به دنبال راهیست تا بهترین بازی را از کاپیتان رونی بگیرد

by | مهر , ۳ , ۱۳۹۳

پایگاه هوادارن منچستریونایتد در ایران – کاپیتان شیاطین سرخ و 3شیر ها در کمتر از 48 ساعت از فردی که جایگاهش در ترکیب بطور ویژه ای تضمین شده است به فردی تبدیل شد که بسیاری او را یک مهاجم به اندازه کافی خوب نمی دانند !!!
این یک هدیه برای یک قسمت هیجان انگیز دیگر از کتاب بعدی رونی خواهد بود . انتشار دهندگان این کتاب باید خوشحال باشند !
تنها زمانی که فکر می کنید کمی آرامش حول این مهاجم 28 ساله را فرا گرفته لوییس فن خال قبل بازی با لسترسیتی طی اقدامی عجیب همین آرامش نسبی را هم برهم میزند !!!
بعد از گذشت 33 روز از شروع فصل جدید یک آرامش و نگاهی جدید درباره کریر فوتبالی وین صورت گرفته بود . در 13 آگوست او به عنوان کاپیتان جدید شیاطین سرخ انتخاب شد .

لوییس فنخال در این باره گفت :

وین یک نگرش فوق العاده نسبت به هر چیزی که انجام می دهد دارد . من بخاطر حرفه ای گری و نگرش او نسبت به تمرینات و فلسفه خودم شگفت زده شده ام . او یک نمونه فوق العاده برای اعضای جوانتر تیم است و من باور دارم او قلب و روحش را در نقش کاپیتانی خواهد گذاشت .

15 روز بعد روی هاجسون ستاره ی شیاطین سرخ را به عنوان کاپیتان جدید 3شیرها انتخاب نمود .
در 8 سمپتامبر او 3شیرها را در مقابل سوییس طی مسابقات مقدماتی یورو 2016 رهبری کرد که منجر به پیروزی 2-0 3شیرها شد درحالیکه باید در نظر بگیریم این بازی بر روی کاغذ سخت ترین بازی مرحله مقدماتی 3شیرها هم بود .
شش روز بعد از مسابقات ملی ، او در جریان پیروزی 4 بر 0 شیاطین درمقابل QPR همراه با بازوبند کاپیتانیش گلزنی کرد .
همه چیز به طرز عجیبی عالی به نظر می رسد .
این تصویر حتی با مصاحبه ی فنخال حول و حوش ساعت 4 بعد از ظهر جمعه قبل که رونی اولین نام در لیست ترکیب یونایتد در همه مسابقات خواهد بود خوش نما تر هم شد :

بازیکنانی وجود دارند که همیشه در ترکیب من قرار خواهند گرفت . کاپیتان من همیشه بازی می کند.
من فکر نمی کنم که بازیکنی وجود داشته باشد که از فیکس بودن خود مطمئن باشد . فقط کاپیتان من این امتیاز را دارد اما بقیه نه . هر بازیکنی این را می داند وقتی شما به ترکیب هایی که من در تیم هایم میچینم نگاه میکنید .

رونی باید به لستر برای مسابقه شنبه شیاطین در ایست میدلندز سفر میکرد .
فقط نیم ساعت قبل بازی با لستر سرمربی یونایتدیها مقابل دوربینهای اسکای رفت :

من زیاد از رونی به عنوان مهاجم و ماتا به عنوان هافبک راضی نبودم . این دلیلی است که ترکیب را تغییر دادم . رونی میتواند در پست های زیادی بازی کند و من یک بار او را در پست مهاجم امتحان کردم . او خوب بازی کرد اما فوق العاده نبود . فالکائو فقط یک مهاجم است و من فکر میکنم او میتواند در آن پست بهتر کار کند . 

ناگهان رونی مهاجمی که فقط 20 گل از ماشین گلزنی یونایتدی ها در دهه 60 یعنی دنیس لاو عقب تر است و گل او در مقابل QPR او را در فاصله 32 گلی بهترین گلزن تاریخ یونایتد یعنی سربابی چارلتون قرار داد “یک مهاجم خوب” نیست !!!
همه می دانند فنخال یک فرد بسیار تند خو و رک و راست است اما انگار این دفعه بیش از حد رک بود !
در مسابقه مقابل لستر رونی که در پست شماره 10 بازی میکرد ، که هزینه اش خروج ماتا از ترکیب بود ، توسط کامبیاسو بازیکن سابق اینتر محصور شده بود .
رونی این اسطوره اینترمیلانی ها را پشت سر گذاشت تا پاسی به دیماریا بدهد که در آخر به گلی فوق العاده توسط آنخل تبدیل شد اما این کامبیاسو بود که در این نبرد برنده بود .
یک بار دیگر مکان بازی وین رونی به سر تیتر بحث ها تبدیل شده همانطور که قبلا سرالکس فرگوسن و روی هاجسون بار ها به سختی آن را معین کرده بودند .
رونی خودش اخیرا عنوان کرده بود که سبک بازیش تغییر کرده است :

 من آن بازیکن سابق نیستم . اما حس میکنم بازی خود را پیشرفت داده ام .

من با مردمی که عنوان می کنند بازی من تغییر کرده موافقم . وقتی جوانتر بودن بسیار دوندگی میکردم اما بعد از آن انرژی کافی برای اینکه خودم را در موقعیت مناسب برای گلزنی در محوطه جریمه قرار دهم نداشتم .
حال من از لحاظ ذهنی باهوش هستم . می دانم که در محوطه جریمه فرار کنم و کی نباید این کار را انجام دهم . و نتیجه آن است که شانس های بیشتری پیش روی من بوجود می آید و توانستم گل های بسیاری به ثمر برسانم .
اما به هرحال من خوشحالم که در کنار بازی کنم . من میتوانم در آن پست کاری انجام دهم همچنین در جلو . این بستگی به مربی و چیزهایی که او از من میخواهد و همچنین شرایط بازی دارد . فکر نمی کنم کسی بتواند انگشت بر روی بهترین پست  من بگذارد ! اما من وفق پذیر با شرایط هستم . 

رونی قطعا در جمله آخرش درست می گوید . او میتواند در نقش های زیاد و مختلفی حاضر شود ولی تعدادی از بهترین و قابل توجه ترین مربی های جهان موفق به کشف بهترین پست برای او نشده اند .
به هر حال فن خال یک بار دیگر دنیای رونی را تحریک کرد و به جنب و جوش درآورد .

۰ Comments