جایگزین مسیر

مارکوس روخو ۲۵ ساله شد!

by | اسفند , ۲۹ , ۱۳۹۳

فائوستینو مارکوس آلبرتو روخو یا همان مارکوس روخو متولد ۲۰ مارس ۱۹۹۰ یا ۲۹ اسفند ۱۳۶۸ در شهر لاپلاتای آرژانتین است.این مدافع ۱۸۷ سانتی متری فوتبال خودش را از استودیانتس،تیم محلی شهرش آغاز کرد.در ۱۹ سالگی به تیم اصلی منتقل شد و مجموعا در ۵۳ بازی به میدان رفت و ۴ گل زد.مارکوس سابقه حضور در فینال جام باشگاههای جهان را در برابر بارسلونا در شهر دبی را دارد.جایی که او در وقت های اضافه وارد زمین شد.او اکثر بازی ها را به عنوان دفاع چپ بازی کرد و توانست یک قهرمانی آرژانتین و یک قهرمانی لیبرتادورس را تجربه کند.مارکوس در دسامبر ۲۰۱۰ در آستانه ۲۱ سالگی راهی شهر مسکو و تیم اسپارتاک این شهر شد.

مارکوس بازی های زیادی را در اسپارتاک مسکو انجام نداد و در مجموع در ۱۷ بازی به میدان رفت و یک گل به ثمر رساند.

مارکوس در جولای ۲۰۱۲ با عقد قراردادی ۴ ساله به ارزش ۳٫۵ میلیون یورو راهی اسپورتینگ لیسبون یکی از سه قدرت برتر فوتبال پرتغال شد.

مارکوس اولین بازی خود را در برابر ویتوریا انجام داد و در یک تساوی ۰-۰،یک کارت زرد دریافت کرد.مارکوس در اکتبر در طی یک شکست ۲-۰ در یک دیدار حساس برابر پورتو،در سه دقیقه دو کارت زرد گرفت و اخراج شد.در ۲۸ آوریل ۲۰۱۳ گل برتری تیمش در برابر ناسیونال زد،گلی که اولین گل او برای اسپورتینگ بود.روخو در این فصل اکثرا در پست دفاع میانی به میدان رفت و کمتر در دفاع چپ به کار گرفته شد.در فصلی که یکی از بدترین فصل های تاریخ اسپورتینگ بود و آن ها در مکان هفتم لیگ قرار گرفتند.

روخو فصل بعد را خوب آغاز کرد و در دومین دیدار فصل،گل دوم اسپورتینگ را در پیروزی ۴-۰ برابر آکادمیکا زد.در ۱۹ آوریل در بازی برابر بلننزس،اخراج شد اما تیمش با یک گل بازی را برد.در پایان فصل مارکوس فصلی خوب را پشت سر گذاشت و شش گل برای تیمش به ثمر رساند،آماری قابل قبول برای یک مدافع و تیم اسپورتینگ هم موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی لیگ شد.

در ۱۹ اوت ۲۰۱۴،مارکوس با عقد قراردادی پنج ساله به ارزش ۲۰ میلیون یورو و با قرض دادن نانی به مدت یک فصل به اسپورتینگ،راهی اولدترافورد شد.

مارکوس پس از پیوستن به یونایتد گفت که این(پیوستن به یونایتد)آرزویی بوده که برآورده شده است.او سه دیدار اول فصل را به دلیل مشکلات ویزای کار از دست داد.بخاطر این که مارکوس به دلیل مشاجره و درگیری با یک همسایه در سال ۲۰۱۰ در آرژانتین،مشکل قضایی داشت.سرانجام در ۴ سپتامبر به او ویزای کار دادند و مارکوس ۱۰ روز بعد در پیروزی ۴-۰ مقابل کیو پی آر به میدان رفت.مارکوس در دربی شهر منچستر بازی را  آغاز کرد،اما توفیقی نداشت و پس از برخورد با مارتین دمیکلیس دچار دررفتگی شانه شد و ناچارا زمین بازی را ترک کرد.

مارکوس در ۳ فوریه ۲۰۱۵ نخستین گل خودش را برای شیاطین سرخ به ثمر رساند.روی حرکت رابین فن پرسی،مارکوس با ضربه ی سر دروازه کمبریج یونایتد را باز کرد و یونایتد با پیروزی ۳ گله،راهی دور بعد اف ای کاپ شد.

اما در اینجا قصد داریم به عملکرد مارکوس در تیم ملی آرژانتین بپردازیم:

مارکوس ابتدا در ۹ فوریه ۲۰۱۱ و در حالی که هنوز ۲۱ ساله نشد برای آرژانتین در پیروزی ۲-۱ برابر پرتغال به میدان رفت.مارکوس در کوپا آمریکانای ۲۰۱۱ هم در دیدار نخست آرژانتین برابر بولیوی که ۱-۱ به پایان رسید دفاع چپ آرژانتین بود،اما در ادامه تورنمنت تبدیل به ذخیره خاویر زانتی شد.

در سال ۲۰۱۴ مارکوس یکی از اعضای تیم ملی آرژانتین در جام جهانی برزیل بود.مارکوس جام را با برد ۲-۱ در برابر بوسنی آغاز کرد و سپس در برابر ایران و نیجریه هم بازی کرد.مارکوس در برابر نیجریه گل سوم و پیروزی بخش آرژانتین را به ثمر رساند.روخو و آرژانتین به فینال رسیدند اما در آنجا مغلوب تیم ملی آلمان شدند و به عنوان نایب قهرمانی بسنده کردند.مارکوس روخو در تیم منتخب کاسترول برای جام جهانی ۲۰۱۴ حضور داشت.

مارکوس یک مدافع سریع است که میتواند در پست دفاع چپ و دفاع میانی بازی کند.در فصل اولش در اسپورتینگ به دلیل بعضی اشتباهات در جایگیری و تکل های بدموقع،بیشتر در دفاع چپ به کار گرفته شد اما در فصل دوم سرعتش کمکش کرد و همچنین در نبردهای هوایی تهاجمی نیز به خوبی پیشرفت کرد و تبدیل به خطری برای تیم های رقیب در توپ های هوایی شد.

مارکوس در دوران بازیگریش،تاکنون در ۱۵۱ بازی،۱۲ گل زده است(۲۱ بازی و ۱ گل برای یونایتد).

مارکوس همچنین ۲۹ بازی ملی و یک گل هم در کارنامه اش ثبت کرده است.

۰ Comments