جایگزین مسیر

وینگرهای یونایتد بهترین در لیگ برتر انگلیس

by | شهریور , ۱۸ , ۱۳۹۲

آماری وجود دارد که نشان می دهد وینگرهای یونایتد بهترین بازیکنان لیگ برتر هستند.

.

.

.

.

.

.

.

.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – فصل گذشته تمام وینگرهای منچستریونایتد فصل کم فروغی را در رقابت های لیگ برتر پشت سر گذاشتند.

لویز نانی, آنتونیو والنسیا و اشلی یانگ همه در فصل گذشته درگیر مصدومیت بودند و نتوانستند تاثیر چشمگیری در مسیر قهرمانی یونایتد بگذارند.

این حقیقت که پاتریس اورا نیز حتی بیشتر ازنانی, والنسیا و یانگ گل زده است, خود نشان دهنده این مسئله است که وینگرهای یونایتد فصل گذشته را به چه شکلی گذرانده اند.

اما حتی در فصلی که که وینگرهای یونایتد جلب توجه نکرده اند, این وینگرهای یونایتد از سال 2007 تا به اکنون بر اساس آمار بدست آمده بهترین بازیکنان لیگ برتر بوده اند.

در جدولی که آمار پاس گل های بازیکنان از ماه آگوست سال 2007 تا به امروز ثبت شده است, در میان ده بازیکنی که بیشترین پاس گل را در لیگ برتر از سال 2007 تا به امروز به ثبت رسانده اند, نام 6 بازیکن منچستریونایتد دیده می شود. اگر یانگ و فان پرسی را به دلیل اینکه پیش از پیوستن به یونایتد در استون ویلا و آرسنال بودند, جزو تیم یونایتد حساب نکنیم, باز هم این آمار نشان می دهد که وینگرها نقش مهمی برای یونایتد ایفا می کنند و در طول 6 سال گذشته این بازیکنان چه نقش چشمگیری برای یونایتد ایفا کرده اند.

سرآلکس فرگوسن بازی از کناره ها را دوست داشت. این نوع بازی یونایتد در زمان حضور فرگوسن مشهور است و همه می دانستند که نقش وینگرها در تیم چه اهمیتی برای فرگوسن داشت. دیوید مویز نیز در تور پیش فصل تیم از ویلفرد زاها استفاده کرد که نشان دهنده این مسئله بود که این مربی اسکاتلندی نیز تمایل دارد تا این سنت دیرینه در باشگاه را ادامه دهد اما در سه هفته ای که از رقابت های لیگ برتر می گذرد, ما به جای دیدن چنین سیستمی در بازی, ترکیب یونایتد را فشرده و متمرکز در میدان دیده ایم.

نانی هفته قبل قرارداد جدیدی امضا کرد, والنسیا نیز با به نمایش گذاشتن جرقه هایی از همان والنسیای قبلی نشان داده است که در حال بازیابی اعتماد به نفس گذشته خود است و یانگ نیز تنها دو پاس گل نیاز دارد تا به آمار سسک فابرگاس در صدر برترین پاس گل دهنذگان لیگ برتر برسد, در شرایطی که فابرگاس دو سال پیش لیگ انگلستان را ترک کرده است.

همچنین این آمار نشان می دهد که بازی وین رونی انعطاف پذیری فوق العاده ای دارد. او بیشتر از یک گلزن صرف می باسد, او فرصت گل خلق می کند و همچنین بازی ساز نیز هست.

علی رغم تاکتیک متراکم و متمرکز بر میانه میدان مویز تا به پایان هفته سوم رقابت ها, او می داند که وینگرها چه اهمیت بسزایی در تیم دارند. بازیکنانی که خلق موقعیت می کنند و این کار آنها به اندازه بازیکنای که گل می زنند اهمیت دارد و  این واقعا بی نظیر است که یونایتد این چنین بازیکنانی را در اختیار دارد. پس بیایید امیدوار باشیم تا وینگرهای تیم دوباره در فصل جاری به فرم سابق خود برگردند.

به نظر شما بهترین وینگر یونایتد کدام بازیکن است؟

۰ Comments