جایگزین مسیر

یونایتدی ها در جام جهانی (بخش دوم- سایر کشورها)

by | خرداد , ۲۴ , ۱۳۹۳

در ادامه ی بخش اول که مربوط به بازیکنان انگلیسی منچستریونایتد حاضر در ادوار مختلف جام جهانی بود، در این بخش به بازیکنان غیر انگلیسی تیم می پردازیم.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – 10 بازیکن یونایتدی غیر انگلیسی کشورهایشان را در برزیل 2014 همراهی خواهند کرد. در ادامه به 34 بازیکن غیر انگلیسی که تاکنون در جام های جهانی حضور یافته اند، نگاهی انداخته اند…

1958( سوئد): گرِگ، وبستر

4 ماه پس از سانحه مونیخ، هری گرِگ پس از اینکه ایرلند شمالی را تا رسیدن به یک چهارم نهایی کمک کرد، به عنوان بهترین دروازه بان جام جهانی انتخاب شد.
کولین وبستر، مهاجم ولز- که هدایتش را مرد شماره دو یونایتد جیمی مورفی بر عهده داشت- نیز تا 8 تیم پایانی بالا آمد، اما در آنجا توسط قهرمان نهایی جام( برزیل)، شکست خوردند، در حالی که وبستر لحظاتی پس از حضور در زمین موقعیتی عالی را از دست داد.

1

1974(آلمان غربی): بوچان، هولتون، مورگان

سه یونایتدی در ترکیب اسکاتلندی قرار داشتند که با اختلافی اندک از صعود به مرحله بالاتر بازماندند، علیرغم اینکه هیچ کدام از 3 دیدارشان را نباختند و یک تساوی خیره کننده برابر مدافع عنوان قهرمانی(برزیل) کسب کردند. جیم هولتون در هر سه دیدار حاضر بود، در حالی که مارتین بوچان و ویلی مورگان دو بازی انجام دادند.

1978(آرژانتین): بوچان، جوردن، ماکاری، مک کویین

هر 4 نفر در ترکیب تیم اسکاتلند بودند. بوچان بازهم در این مسابقات حاضر بود و این بار نیز همراه کشورش فقط با یک گل کمتر در تفاضل گل از صعود به دور بعدی بازماندند. جو جوردن نخستین گلش در جام جهانی را در شکست 3-1 برابر پرو به ثمر رساند، لو ماکاری هم در 2 دیدار به میدان رفت، اما گوردن مک کویین به دلیل مصدومیت فرصت حضور در مسابقات را از دست داد.
مترجم: در این دوره اسکاتلند با تساوی 1-1 برابر ایران درآخرین بازی مرحله گروهی از صعود به دور دوم بازماند.
2

1982(اسپانیا): وایت ساید

نورمن وایت ساید رکورد پله برای جوانترین بازیکن حاضر در جام جهانی را در تساوی 0-0 کشورش(ایرلند شمالی) برابر یوگوسلاوی شکست. این مهاجم جوان به تیمش برای صعود به مرحله دوم گروهی کمک کرد و در این راه برد معروف 1-0 برابر اسپانیا را کسب کردند. اما در نهایت امیدهایشان برای صعود به نیمه نهایی با شکست 4-1 برابر فرانسه از بین رفت.
58zax3o26fi7ffy2jpld

1986(مکزیک): آلبیستون، استراچان، اولسن، سیوبائک، وایت ساید

یسپر اولسن در راه صعود دانمارک به یک هشتم 3 گل به ثمر رساند و هم باشگاهی اش جان سیوبائک هم 2 بازی انجام داد. در بازی آغازین دانمارکی ها، اسکاتلند را بردند، که برای آنها(اسکاتلند)گوردن استراچان به میدان رفت اما آرتور آلبیستون روی نیمکت باقی ماند، تا درنهایت صدرنشین شوند و اسکاتلند به مربیگری الکس فرگوسن در انتهای گروه قرار گیرد.
وایت ساید هم در تساوی 1-1 برابر الجزایر گلزنی کرد، اما ایرلند شمالی 2 بازی دیگرش را به اسپانیا و برزیل واگذار کرد.

3

1990(ایتالیا): لیتون

جیم لیتون پیش از اینکه در ایتالیا به عنوان یک یونایتدی حاضر شود، در 2 جام جهانی همراه اسکاتلند حضور یافته بود. اسکاتلند با 2 باخت از 3 بازی نتوانست به مراحل بالاتر راه یابد.

4

1994(ایالات متحده امریکا): اروین، کین

روی کین پس از اینکه تیمش را در صعود به دور حذفی کمک کرد، به عنوان بهترین بازیکن ایرلند جنوبی انتخاب شد، به ویژه به خاطر بازی خوبش در برد 1-0 برابر نائب قهرمان جام(ایتالیا)، که در این دیدار دنیس اروین هم حضور داشت. اما کین پس از حذف این تیم به دست هلند در دور یک هشتم نهایی اظهار داشت که آنها “چیزی برای جشن گرفتن ندارند”.

5

1998(فرانسه): برگ، جانسن، سولسشیر، اشمایکل

حضور یونایتدی ها در 1998 رنگ و بوی اسکاندیناوی داشت، زیرا نروژی که در یک هشتم نهایی به دست ایتالیا حذف شد، هنینگ برگ، رونی جانسن و اوله گونار سولسشیر را در اختیار داشت و از طرفی دانمارک به رهبری پیتر اشمایکل تا یک چهارم نهایی پیش رفت و در آنجا 3-2 به برزیل باخت.

6

2002(ژاپن/کره جنوبی): بارتز، سیلوستره، فورلان، فورچون، ورون

فابین بارتز دروازه بان فرانسه مدافع عنوان قهرمانی بود که در همان دور نخست حذف شد، در حالی که به میکائیل سیلوستره اصلا بازی نرسید. آبی ها با اروگوئه دیه گو فورلان 0-0 مساوی کردندف اما هر دو کشور از صعود به دور بعد بازماندند.گرچه، فورلان در تساوی 3-3 برابر سنگال گلزنی هم کرد.
کوینتون فورچون با ضربه پنالتی برابر پاراگوئه نام خود را در بین گلزنان ثبت کرد، اما آفریقای جنوبی هم در دور گروهی کنار رفت.
آرژانتین هم با خوان سباستین ورون نتیجه بهتری نگرفت و در گروه اف پایین تر از انگلستان در جای سوم قرار گرفت.

SENEGAL'S DIOP SCORES AGAINST FRANCE IN WORLD CUP FINALS IN SEOUL.

2006(المان): هاینزه، هاوارد، رونالدو، پارک، ساها، سیلوستره، فن در سار، فن نیستلروی، ویدیچ

جام جهانی 2006 رکورد حضور بازیکنان غیر انگلیسی یونایتد را با نه بازیکن شکست، اگرچه نمانیا ویدیچ نخست به دلیل محرومیت و سپس مصدومیت زانو نتوانست برای صربستان و مونته نگرو به میدان رود.
سیلوستره و لوییز ساها به همراه فرانسه تمامی راه تا رسیدن به فینال را پیمودند، اگرچه هیچکدام در شکست در ضربات پنالتی برابر ایتالیا به میدان نرفتند.
گابریل هاینزه که بیشتر فصل 06-2005 را به دلیل مصدومیت از دست داده بود، در تمامی بازیهای آرژانتین تا حذف این تیم در مرحله یک هشتم نهایی حاضر بود.
کریستیانو رونالدو در ترکیب پرتغال در وقت معمول برابر ایران و در ضربات پنالتی برابر انگلیس گلزنی کرد و تیمش تا نیمه نهایی پیش رفت، در این راه هلند را هم به همراه ادوین فن در سار شکست دادند. در آن زمان رود فن نیستلروی به دلایل نامشخص نیمکت نشین شده بود، در حالی که پیش از آن مقابل ساحل عاج گلزنی کرده بود.
گلزنی و انتخاب به عنوان بهترین بازیکن زمین توسط پارک جی سونگ برابر فرانسه هم برای صعود کره جنوبی از دور گروهی کافی نبود.
تیم هاوارد نیز که همراه ایالات متحده در همان دور گروهی حذف شد، یک نیمکت نشین بود.

Portuguese forward Cristiano Ronaldo (C)

2010(آفریقای جنوبی): اورا، پارک، ویدیچ

پاتریس اورا در نخستین جام جهانی اش همه تیترهای اصلی را از آن خود کرد، پس از اینکه شورش بازیکنان علیه کادر مربیگری فرانسه را رهبری کرد. او در آخرین بازی مرحله گروهی بازوبند کاپیتانی را هم از دست داد، در بازی ای که با شکست برابر آفریقای جنوبی میزبان از دور رقابتها حذف شدند.

ویدیچ این بار شانس حضور در مسابقات را پیدا کرد، اما صربستان در گروهش آخر شد.
پارک جی سونگ هم در سومین جام جهانی پیاپی موفق به گلزنی شد(در برابر یونان)، و کره جنوبی را در راه صعود به یک هشتم نهایی کاپیتانی کرد، جایی که توسط اروگوئه حذف شدند.

spt_ai_southkorea_greece_01.jpg

۰ Comments