جایگزین مسیر

کرسپو : زلاتان و مورینیو یونایتد را پیروز خواهند کرد

by | مرداد , ۱۰ , ۱۳۹۵

کرسپو : زلاتان و مورینیو یونایتد را پیروز خواهند کرد

پایگاه هواداران منچستریونایتد

هرنان کرسپو ستاره سال های گذشته تیم اینترمیلان ، میگوید یونایتد با زلاتان ایبراهیمویچ و خوزه مورینیو به پیروزی خواهد رسید .

کارکردن با خوزه مورینیو و زلاتان ابراهیمویچ فوق العاده است . آنها دو برنده با شخصیت عالی هستند . هواداران یونایتد میتوانند مطمئن باشند که دو بازیکن فوق العاده دارند . یونایتد اکنون به دنبال بازیابی روحیه پیروزی است  و اکنون وقت آن است که این روحیه به منچستر برگردد . خوزه همیشه کسی بوده است که می دانسته چگونه تیمش را خاص کند . ابراهیمویچ هم بازیکنی است که پیروزی را به تیمش هدیه میکند . به همین سادگی .

ابراهیمویچی که من با او در فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۹ بازی کردم ، بازیکن متفاوتی بود . کسی که به شدت بازیکن خوبی بود ولی اکنون با گذشت سال ها ، تجربه به او ثابت کرده است که بیشتر به اهمیت گروهی بودن فوتبال پی ببرد .

وقتی من به دیدن او در پاریس سنت ژرمن رفتم ، به این نکته پی بردم که او رابطه ای بسیار خوبی با بازیکنان آنجا دارد . از مارکو وراتی و خاویر پاستوره گرفته تا ازکوئیل لاوتزی . این ایبرایی بود که به اهمیت تیم برای موفقیت در لیگ و لیگ قهرمانان فکر میکند .

زلاتان میخواهد به هر قیمتی که شده در لیگ قهرمانان اروپا پیروز شود . یک بار من او را ناراحت دیدم و برای او توضیح دادم که چقدر مهم است که متحد باشید و در کنار هم باشید . من به او گفتم : ” زلاتان ، اگر درلیگ قهرمانان در یک بازی بد باشی ، از مسابقات اوت می شوی . یک غروب کافیست و در این لحظه هم تیمی های شما هستند که باید به شما کمک کنند . “

بعد ها در پاریس او به حرف من پی برد . یادم می آید در آن فصل که با اینتر میلان قهرمان اسکودتو شدیم ، خوزه و ایبرا هم دیگر را در آغوش کشیدند . دو رهبر ، دو شخص فوق العاده که راه قهرمانی را برای ما هموار کردند . دیدن آن دو حس ویژه ای داشت .

شما تنها یک ثانیه برای درک کردن میزان قدرتمندی این دو نفر کنار هم نیاز دارید . یک نظر ، یک جمله . خاص ترین چیز در مورد مورینیو این است که او رابطه فوق العاده ای با بازیکنان برقرار میکند . او همیشه می داند بعد از هر بازی چه چیزی به بازیکنانش بگوید . چیزی که بسیار تاثیر گذار است . به همین دلیل او میدانست چگونه با زلاتان برخورد کند . یک بار ، پس از شکست ، زلاتان بسیار خشمگین بود . شما با نگاه کردن به او هم می فهمیدید که خشمگین است . مورینیو رفت تا با او صحبت کند و در عرض چند لحظه ، موضوع حل شده بود . حتی روحیه زلاتان برای بازی بعدی بسیار بیشتر شده بود و در بازی بعد از آن یک پیروزی بدست اوردیم که بهترین بازیکنمان نیز ایبرا بود .

رابطه من با زلاتان ، خاص بود . در بازی کالیاری برابر اینتر ، جایی که هیچ چیزی جای خودش نبود ، و ما بسیار بد بازی میکردیم ، چیزی که شبیه فوتبال نبود ، من بسیار می دویدم و زلاتان از دست همه ما عصبانی بود . وقتی آمد پیش من تا به من نصیحتی بکند ، به او گفتم : ” زلاتان آرام باش . من جوون نیستم . هرنان کرسپو هستم . ” و از آن لحظه به بعد ما رابطه فوق العاده ای به همراه احترام متقابل به هم داشتیم . زلاتان به من گفت که کارنامه ورزشیم را تحسین میکند . ما همیشه با هم دوست بودیم و هیچ بی احترامی نسبت به هم نداشتیم . زلاتان همیشه باعث میشد که من گلهای زیادی در بازی های تمرینی  بزنم . اما در بازی های لیگ داستان فرق داشت . او همیشه گل میزد . من به او میگفتم : “اگر تو مثل تمرینات به من پاس بدی ، من بهترین گلزن لیگ میشم ! “

و اما او لبخند میزد . چون در آخر زلاتان بود که بهترین گلزن میشد . در آن لحظات بود که او یاد گرفت که به دیگران نیز اهمیت بدهد . شک نکنید ، او بی نظیر است . او به اندازه مسی و رونالدو در فتح عناوین خوش شانس نبوده ولی او یکی از بهترین بازیکنان زمان خودش است .

رابطه من با خوزه نیز فوق العاده بود . او از من خوشش می آمد . من با او در چلسی هم کار کردم و همیشه میگفتم که در اینتر هم موفق خواهد شد . بعدا او آمد و همه عناوین ممکن را با باشگاه کسب کرد . وقتی او به اینتر آمد ، من بسیار خوشحال بودم . او میدانست من بازیکن آسانی برای مدیریت هستم . من هیچوقت شکایت نمیکردم . حتی وقتی بر روی نیمکت بازی را تماشا میکردم . من همیشه جوری بازی میکردم که ۵ دقیقه بازی و ۹۰ دقیقه بازی فرقی برایم نداشتند و همه تلاشم را میکردم و در تمرین ها هم هیچوقت توقف نکردم . برای من ، خوزه همیشه “آقای خاص” است . حتی وقتی شما بازی نمیکنید هم او شما را حمایت میکند . به شما کمک میکند که حس کنید مهمید . برای من این خیلی خوب بود .

یک صحنه یادمه که توجیح میکنه چرا همه بازیکنان او را دوست دارند . آخرین سال من در اینتر بود و ما اسکودتو را به راحتی و بدون مشکل کسب کردیم . آخرین بازی لیگ برابر آتلانتا در سن سیرو بود . مدیران باشگاه به من اطلاع داده بودند که قرارداد من تمدید نخواهد شد . من از برنامه های آنها خارج شده بودم که با توجه به سنم چیزی طبیعی بود .

اما من همچنان می خواستم که بهترین عملکردم را ارائه دهم . چیز زیادی انتظار نداشتم که ناگهان مورینیو به سمتم آمد و گفت : ” من تو را در ترکیب می گذارم . آماده ای ؟ ” من همچین انتظاری نداشتم . من در دقیقه شصت و پنج وارد زمین شدم و عملکرد خیلی خوبی داشتم . در  یک لحظه به سمت راست رفتم و به داخل سانتر کردم . ابراهیمویچ آنجا بود و با یک ضربه زیبا دروازه را باز کرد . ایبرا به سمتم آمد که بگوید آن پاس بسیار زیبا بود و مورینیو هم بسیار احساساتی بود .

خوزه و زلاتان بسیار خاص هستند و این برای من اثبات شده است . دیدن همکاری دوباره آنها در منچستریونایتد بسیار زیبا است و من بهترین آرزو ها را برای آن دو دارم . من فکر میکنم این تجدید دیدار بسیار موفق خواهد بود .

۰ Comments