جایگزین مسیر

گری نویل: آینده بازیکنان بیشتر از مربی در خطر است

by | اسفند , ۱۱ , ۱۳۹۲

گری نویل معتقد است که بازیکنان منچستریونایتد بیشتر از دیوید مویز در آینده نزدیک احتمال دارد در خطر جدایی از باشگاه قرار داشته باشند.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – گری نویل در مصاحبه ای از ناراحتی خود درباره مربیانی که در فصل جاری قبل از اینکه تیم خودشان را بسازند از سمت خود اخراج شده اند سخن گفت. او احساس می کند که به خاطر فلسفه ای که منچستریونایتد در طول سال های اخیر داشته است, جایگاه مویز امن تر از جایگاه فعلی بازیکنان تیم می باشد.

او به اسکای اسپورت گفت:

من در اویل فصل جاری گفتم که بازیکنان خطر بیشتری نسبت به مربی تیم احساس خواهند کرد. روشی که منچستریونایتد همیشه کار می کند این است که به مربی زمان بدهد و من به این فلسفه ایمان دارم. مربی ها پس از 70 روز اخراج می شوند اما حتی فکر کردن به این موضوع که مربی پس از 7 ماه نیز اخراج شود, کاری خارج از منطق است. به همین خاطر من فکر می کنم (یونایتد) از مویز حمایت خواهد کرد.

شما به کسانی که در هیئت مدیره هستند نگاهی می کنید و می بینید که ما درباره خانواده گلیزرها صحبت می کنیم که هیچگاه پیش از این در چنین شرایطی قرار نداشته اند.

اما شما به کسانی همانند دیوید گیل, سر بابی چارلتون, سر آلکس فرگوسن نگاه می کنید, کسانی که به طور واضحی افراد اصلی باشگاه منچستریونایتد می باشند. و من به همین خاطر برای حتی یک ثانیه هم فکر نمی کنم که در این لحظه تغییری در تفکر آنها بوجود آمده باشد.

بازیکنان بیشتر در خطر قرار خواهند داشت و درباره اینکه آیا آنها جزئی از آینده باشگاه هستند, نگران خواهند بود.

در ادامه صحبت های این اسطوره باشگاه یونایتد, می توان گفت که موافقت با این صحبت های نویل کار آسانی است. بازیکنان یونایتد در فصل جاری از لحاظ نگرش, انگیزه و دید خود به بازی برای منچستریونایتد بسیار بد عمل کرده اند و بسیاری از آنها عملکردی کمتر از آن چیزی که از آنها انتظار می رفت داشته اند.

اگر حتی به عنوان مثال به چند هفته اخیر نگاه کنیم – اگر فان پرسی یک گل در بازی برابر آرسنال به ثمر می رساند و فرصت خوب گلزنی خود در بازی برابر المپیاکوس را ازدست نمی داد, یونایتد در چنین شرایط بدی در حال حاضر قرار نمی گرفت اما به این شکل شرایط سخت تر شده است.

مویز زیر فشار شدیدی قرار دارد و شغلش در خطر قرار دارد اما به عقیده نویل این خطر در آینده نزدیک مویز را تهدید نمی کند.

من فکر می کنم اد وودوارد در سخنرانی خود در جمع سهام داران باشگاه چند هفته قبل اعلام کرد که پول کافی وجود خواهد داشت تا مویز در تابستان روی آن سرمایه گذاری کند.

من صادقانه معتقدم که در منچستریونایتد به مویز فرصت خواهند داد کارش را کامل کند. من دو یا سه بار در سال های گذشته این حرف را به خودم گفتم که باید به یک مربی این فرصت داده شود تا تلاش خودش را انجام دهد تا بتواند کاری انجام دهد – کسانی خواهند بود که با این نظر مخالف خواهند بود اما این نظر من است و شما نخواهید توانست آن را تغییر دهید.

به سر آلکس فرگوسن دو یا سه سال داده شد و اکنون مردم با نگاه متقاوتی به مسئله توجه می کنند و می گویند آن مسئله 25 سال قبل رخ داده است, خوب درسته, اما چه چیزی تغییر کرده است؟ آیا ما می گوییم که مربیان نمی توانند فرصتی که باید به آنها داده شود را اکنون داشته باشند؟

من نمی دانم هیئت مدیره ها قصد انجام چه کاری دارند اما این دیدگاه من در ارتباط با این باشگاه می باشد که به شکلی است که همیشه بوده و من صحبت کرده ام و به شکلی که باشگاه همیشه رفتار کرده است, به آن مربیان زمان داده است – به روان اتکینسون زمان داده شده است, به دیو سکستون زمان داده شده است و به سر آلکس فرگوسن نیز زمان داده شده است.

کسانی که در آنجا حضور دارند به این فلسفه که در باشگاه بوده است, باور دارند و این فلسفه برای سال های بسیار بسیار زیادی در یونایتد وجود داشته است و به همین خاطر به دیوید قراردادی 6 ساله داده شده است.

من اگر باشگاه دیگری مطرح بود, خواه چلسی باشد که دیدیم آندره ویلاش بواش را اخراج کرد یا تاتنهام, باید به شما می گفتم که مویز احتمالا مشکلات بسیار زیادی خواهد داشت.

اما او در باشگاهی حضور دارد که شما احتمالا خواهید گفت که او به احتمال زیاد حاشیه امنیت بسیار زیادی دارد, جایی که باشگاه پشت او ایستاده است – به سر آلکس فرگوسن فکر کنید, او فلسفه خود را به همه گفت که دادن زمان به همه بوده است.

به احتمال زیاد این عقیده برخلاف بیشتر باشگاه هایی است که در این زمان کار می کنند اما این روش منچستریونایتد است و همیشه بوده است و آنها مجبور هتند که فلسفه خود را عوض کنند.

از لحاظ اینکه فصل جاری, آیا فصل موفقی بوده است, اینطور نبوده است زیرا منچستریونایتد باید یک جام ببرد – این میزان سنجش فصل های منچستریونایتد می باشد.

این قابل قبول نیست که منچستریونایتد جامی کسب نکند, این مسئله در طول 25 سال گذشته قابل پذیرش نبوده است, در سال جاری نیز این مسئله تغییر نخواهد کرد.

صحبت های نویل درباره فلسفه باشگاه یونایتد در زمان دادن به مربیان به خاطر فلسفه پابرجا باشگاه برای مدت طولانی درست است اما باید از سر آلکس فرگوسن تشکر کرد که با این فلسفه طاقت فرسا بر هر چیزی برتری یافت تا به کسب جام های زیادی دست یابد.

هیچگاه از مویز این انتظار نمی رفت که در فصل اول حضورش جام ببرد و اکنون هم این انتظار نمی رود اما اگر هیئت مدیره به حمایت خود از مویز در سال آینده ادامه دهد, او باید سریعا با تیمی که می سازد سریعا در تیم عملکرد خود را نشان دهد زیرا یونایتد نمی تواند برای دو سال برای برگشتن خود به صدر تلاش کند.

۰ Comments