جایگزین مسیر

گزارشی از جشن دیروز قهرمانی منچستریونایتد

by | اردیبهشت , ۲۴ , ۱۳۹۲

هزاران هوادار منچستریونایتد در روز دوشنبه برای وداع با مربی افسانه ای سرآلکس فرگوسن شهر را به رنگ سرخ درآورده بودند.

سرآلکس فرگوسن پس از روز یکشنبه بازنشسته می شود اما او بیشتر از بازیکنان تیمش در رژه جام قهرمانی لیگ از الدترافورد به سمت مرکز شهر منچستر به جشن و شادی می پرداخت.

خیابان سرمت بازبی جایی که رژه از آنجا قرار بود شروع شود پس از اینکه به نهایت ظرفیت خود یعنی 20 هزار نفر رسید بسته شده بود همزمان با اینکه باران ساعت ها قبل از اینکه رژه آغاز شود شروع به باریدن کرده بود.

این مربی 71 ساله که یونایتد را در طول بیش از 26 سال به موفقیت های بزرگی هدایت کرده بود میکرفون را به دست گرفت تا خطاب به هواداران وفادار یونایتد که در بیرون از تئاتر رویاها گردهم آمده بودند صحبت کند.

با حضور 20 هزار نفری هواداران در خیابان سر مت بازبی, مسیرها تا زمانی که شیاطین سرخ آن محل را ترک کنند, بسته شده بودند. در حالی که فضای کوچکی در مسیر اصلی به مرکز شهر باز بود, اتوبوس به منطقه اصلی خرید دینزگیت وارد شد و طرفداران مکان های بهتری یافتند تا عبور اتوبوس حامل تیم را مشاهده کنند.

سرآلکس درباره خداحافظی گرم هواداران از او در آخرین بازی خود در الدترافورد که به برتری 2 بر 1 یونایتد بر سوانزی منجر شد گفت: دیروز روزی بود که من هیچ وقت آن را فراموش نخواهم کرد. من بابت دیروز از شما متشکرم.

او همچنین خواستار این شد که طرفداران به بازی روز سه شنبه تیم زیر 21 ساله ها در برابر لیورپول در مرحله نهایی آن مسابقات به نوبه خود اهمیت بدهند و از تیم در آن بازی با رقیب سنتی خود حمایت کنند.

ما آن طرف خیابان بازی خواهیم داشت, من امیدوارم تعدادی از شما برای تشویق این جوانان به ورزشگاه بروید.

همزمان با اینکه بازیکنان سیزدهمین جام لیگ برتر سرآلکس و بیستمین جام لیگ باشگاه را جشن می گرفتند, رئیس شروع به آواز خواندن با آنها کرد.

استقبالی گسترده تر از استقبال سال 1999

بازیکنان زیادی صحبت از جمعیت عظیم شرکت کننده در این مراسم می کردند, و برخی مدعی بودند که این استقبال گسترده تر از استقبالی بود که مردم پس از سه گانه 1999 از تیم کرده بودند, که می شود دلیل این استقبال را بازنشستگی فرگوسن در روزهای آینده عنوان کرد. فرگوسن در حالی که جمعیت را خطاب قرار می داد نتوانست کنایه ای نزند به کسانی که مدعی هستند اکثر طرفداران فوتبال در منچستر, طرفدار سیتی هستند.

او گفت: شما می دانید که آنها می گویند طرفداران یونایتد در خارج از منچستر هستند.

.

.

ریو فردیناند و اشلی یانگی که با عصای زیر بغل آمده بود و به دلیل آسیب مچ پایش فصل برای او زودتر به اتمام رسیده بود, شروع به آواز خواندن کردن و فرگوسن نیز به آنها پیوست و حتی پل اسکولز را مجبور کردند تا به وسط  سن بیاید و مصاحبه ای انجام دهد.

لحظه خنده داری بود,هنگامی که مصاحبه کننده MUTV  هلن مک کونل از جانی اوانز که نامزد او نیز هست پرسید که آیا او تابستان خوبی را سپری خواهد کرد؟

و اوانز پاسخ داد: بله, من با تو ازدواج خواهم کرد هلن.

اما به دلیل اینکه از چند ساعت قبل از مراسم باران می بارید مراسم تنها به  جشن گرفتن بیستمین قهرمانی یونایتد محدود شد.

این سیزدهمین جام لیگ برتر فرگوسن و همینطور آخرین جام او بود. اما جشن هم مانع این نشد که این مرد اسکاتلندی به حمایت از دیوید مویز نپردازد مویزی که بنا به عقیده برخی طرفدارن منچستر انتخاب اشتباهی بوده است.

فرگوسنی که این فص بازیکنانش را به چالش کشید تا سه جام را کسب کنند همانند زمانی که بین سال های 2007 و 2009 توانستند به این مهم دست یابند, گفت: این مسئله ای است که شما همیشه درباره آن فکر می کنید( این که آیا شما کار درست را انجام داده اید).

اما من فکر می کنم زمان درستی بود. من معتقدم کار درستی انجام داده ام.

ما ترکیب جوانی داریم که متشکل از بازیکنان جوانی است که روز به روز در حال پیشرفت و بهتر شدن هستند.

آزمون بزرگ برای آنها بردن سه جام در یک فصل است.

من امیدورام بچه ها بتوانند در آینده از پس آن برآیند.

.

.

رایان گیگز که در تقریبا بخشی از تمام 38 جام این مرد اسکاتلندی شرکت داشته گفت که او خوشحال است از اینکه رئیس با مدالی دیگر مزین به نام خود باشگاه را ترک می کند.

گیگز افزود: این مسئله سخت بود, به خصوص برای بازیکنانی که او را مدت های طولانی است می شناسند.

 ما خوشحال هستیم که در پایان لیگ را به بهترین وجه تمام کردیم و جام قهرمانی لیگ را در آخرین فصل حضور او کسب کردیم.

.

.

بالا خره در لحظات پایانی جشن مایکل کریک که یکی از بازکنان اصلی ترکیب یونایتد می باشد جمله ای را که می شود گفت مهمترین جمله آن روز بود به زبان آورد

او فریاد زد: ما جام خود را پس گرفتیم.

۰ Comments