جایگزین مسیر

گلایه ی اسکولز از بی توجهی به استعدادهای بومی مثل لینگارد

by | تیر , ۷ , ۱۳۹۳

هافبک سابق سرخ ها معتقد است که کوتاهیِ باشگاه برای فرصت دادن به فوروارد مستعد بومی، جسی لینگارد، نشان دهنده ی طرز برخورد و گرایش لیگ برتر برای رشد جوانان است.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – پل #اسکولز باشگاه های لیگ برتری را ترغیب کرده است تا به استعدادهای بومی خود بیشتر اعتماد کنند. او متذکر می شود که درغیر اینصورت انگلیس به وضع نابسامان خود در عرصه ی جهانی ادامه خواهد داد.

اسطوره ی یونایتد حتی از باشگاه سابقش برای اینکه یک فرصت به جسی لینگارد نداده، گله کرده است. اسکولز بابت نمایش انگلیس در جام جهانی تأسف خورد و گفت هجوم بازیکنان خارجی به لیگ برتر باعث لطمه دیدن تیم ملی شد. او مدعی شد که لیگ جزیره با استعدادهای متوسط خارجی درگیر شده و این شانس بازیکنان بومی را کم کرده است.

منچسترایونینگ نیوز به نقل از او نوشت : ” بگذارید جسی #لینگارد را نمونه فرض کنیم. او 21 ساله و متولد وارینگتون است. بازیکن منچستریونایتد که قرضی برای برایتون بازی می کند.

فصل گذشته در یونایتد، لینگارد در تور پیش فصل حضور داشت، چند گل زد و واقعاً باهوش به نظر می رسید. در آن موقع، او از نظر من، کشف بهتری نسبت به عدنان یانوزای بود، اما شانسی به دست نیاورد.

من استعداد یانوزای را زیر سوأل نمی برم، اما لینگارد، اگر فرصت پیدا می کرد، می توانست عملکرد خوبی در تیم اصلی داشته باشد. با توانایی ای که دارد، لینگارد لیاقت این را داشت که با شینجی کاگاوا برای بازی رقابت کند.”

اسکولز گفت که در نتیجه ی استعدادهای کم بومی که فرصت حضور پیدا می کنند، قیمت های گزاف بوجود می آید. او لوک #شاو را به عنوان مثال ذکر می کند.

اسکولز 39 ساله همچنین عنوان کرد که ترجیح می دهد ببیند سرخ ها این پول را برای یک فوروارد درجه یک خرج می کنند.

او اضافه کرد : ” پرداختن 34 میلیون پوند برای لوک شاو 18 ساله نمونه ای است که نشان از یک ضربه ی بد در طولانی مدت دارد.

پولی که باشگاه ها در چنین بازاری خرج می کنند مشخص می کند که چرا آن ها به دنبال گزینه های ارزان تر خارجی می روند. بازیکنانی که بهتر نیستند. پرداختن 34 میلیون پوند برای یک دفاع چپ نشان می دهد که این داستان (اهمیت ندادن به جوانان بومی و افزایش قیمت آن ها) تا چه حد احمقانه پیش رفته است.

با این پول من توقع یک فوروارد مرکزی ای را دارم که 30 گل در یک فصل می زند.”

اسکولز همچنین گفت که انگلیس اگر به جام جهانی 2022 راه یابد خوش شانس خواهد بود و می ترسد که آن ها در مسیری گام بردارند که ایرلند، ولز و اسکاتلند در آن قرار گرفته اند.

او اضافه کرد : ” در مقایسه با لالیگا و بوندسلیگا، بازیکنان انگلیسی زمانِ کافی برای بازی در تیم اصلی به دست نمی آورند. ما در حال پسرفت و برگشت به 1990 هستیم. “

۰ Comments