جایگزین مسیر

یانوزای احتمالا اولین بازی خود برای کوزوو را انجام خواهد داد

by | بهمن , ۲۷ , ۱۳۹۲

به نظر می رسد پس از کش و قوس های فراوان, عدنان یانوزای ستاره جوان منچستریونایتد تصمیم گرفته است تا برای تیم ملی کوزوو بازی کند.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – عدنان یانوزای احتمالا ماه آینده اولین بازی خود برای تیم ملی کوزوو را انجام خواهد داد, البته او هنوز می تواند کشور دیگری را برای حضور در تیم ملی آن کشور انتخاب کند.

یانوزای 19 ساله فصل عالی با یونایتد در سال جاری پشت سر گذاشته است علی رغم نتایج ضعیف شیاطین سرخ, عدنان یانوزای عملکردهای خارق العاده ای از خود در زمین بازی نشان داده است.

پس از این بازی های زیبا, چندین کشور تمایل خود برای اینکه عدنان در آن تیم ها بازی کند را اعلام کردند. کشورهابی نظیر بلژیک, آلبانی, ترکیه, صربستان و انگلستان همه به دنبال این هستند تا عدنان پیراهن این کشور را به تن کند.

کوزوو جایی است که اکثر افراد خانواده عدنان از آنجا می آیند, در صورتی که عدنان کوزوو را انتخاب کند مطئنا می تواند از هم اکنون در ترکیب اصلی این تیم بازی کند و در اولین بازی رسمی تیم ملی کوزوو برابر هائیتی در 5 ماه مارس بازی کند.

کشور کوزوو در حال حاضر از طرف سازمان ملل به عنوان کشوری مستقل اعلام نشده است و تا زمانی که شرایط به همین منوال باشد, نام این کشور نیز در فیفا ثبت نشده است. البته سران فیفا به کوزوو اجازه داده اند تا در برابر تمام تیم هایی که فیفا صلاحیت آنها را تایید کرده است, بازی کنند. آنها همچنین می توانند از پرچم کشور کوزوو در بازی های ملی استفاده کنند.

اما هر بازی که کوزوو انجام دهد, که شامل بازی برابر هائیتی می باشد, از طرف فیفا به عنوان بازی دوستانه بین المللی ثبت نمی شود.

فدراسیون فوتبال این کشور اطمینان دارد که می توانند از خدمات یانوزای در تیم ملی کشور خود استفاده کنند و فدراسیون این کشور تلاش خود را خواهد کرد تا دیگر بازیکنانی را که ریشه ای متعلق به این کشور را دارند را به تیم ملی بیاورند.

دبیر کل فدراسیون کوزوو, ارول سالیهو به دیلی استار گفت: ما در حال مذاکره با خانواده عدنان هستیم و در اختیار داشتن چنین بازیکن بااستعداد شگفت انگیزی در اولین بازی ما شدیدا اتفاقی نمادین می باشد. ما این احساس را داریم که او به مردم این کشور طلب دارد  و به همین خاطر در دقایقی از این بازی حضور خواهد داشت حتی اگر این مدت زمان تنها 15 دقیقه باشد.

“من اعلام کردم که این بازی دیداری نمادین خواهد بود. با حضور در این بازی ما فکر نمی کنیم که او هیچ تعهدی نسبت به ما پیدا کند. این دیداری دوستانه است و تاثیری بر روی اینکه او بخواهد کشور دیگری را در آینده انتخاب کند, نمی گذارد. این مسئله حتی هدف ما نیز نمی باشد, اما ما امیدواریم که او با ما باشد در موقعیتی بسیار خاص و خاطره انگیز.”

۰ Comments