جایگزین مسیر

یونایتد باید ویدال را جذب کند

by | مرداد , ۱۰ , ۱۳۹۳

پایگاه هواداران منچستریونایتد.دنیایی را تصور کنید که در آن منچستر یونایتد ابر قدرتی در فوتبال نباشد. این دقیقا اتفاقی است که اگر دیوید مویس با تاکتیک های مریض و اشتباه خود در منصب سرمربی گری یونایتد باقی می ماند اتفاق می افتاد.
لوییز فن خال ، ناجی یونایتد، آمد. او فردی خلاق با تاکتیک هایی ناب است و این را بار دیگر در جام جهانی به همگان اثبات کرد. او کسی است که می تواند یونایتد را به جایگاه اصلی خود بازگرداند.

گرچه او در ابتدای پنجره نقل و انتقالات دو خرید داشت و توانست لوک شاو و آندر هررا جذب کند اما او هنوز نیازمند هافبکی جنگنده ، توپ گیر و باکس تو باکس است. به نظر می آید او تنها سه انتخاب دارد ( اگر پاول پوگبا که بازگشتش به الدترافورد کمی دور از ذهن است را جزء گزینه ها در نظر نگیریم) که همه آنها قیمتی بیشتر از 30 میلیون پوند دارند.

کوین استروتمن

استروتمن بدون شک بازیکنی فوق العاده است . او قدرت تکل زنی و پاس دهی قوی ای دارد و در همین مدت زمان کوتاه قبل از مصدومیتش توانست با بازی های خوب خود در قلب هواداران رم برای خودش جایی باز کند. او با بازی های درخشان خود به رم کمک کرد تا رکورد 10 برد متوالی را بر جای بگذارد.

او اکنون در حال ریکاوری پس از مصدومیت وحشتناکش است و به نظر می آید برگشت او به روال عادی اش تا ماه نوابر به طول به انجامد. با توجه به انتخاب های کم فن خال در خط هافبک به نظر نمی آید که یونایتد بتواند تا آن زمان برای استروتمن صبر کند.

ویلیام کاروالیو

او بی شک هافبکی جوان با استعداد سرشار است . عملکرد درخشان او در این فصل برای اسپورتینگ لیسبون – که رابطه خوبی با یونایتد نیز دارد – باعث شد تا او به تیم ملی پرتغال برای جام جهانی دعوت شود. به نظر می آید پائولو بنتو به او اعتقاد داشته باشد زیرا که او را در بازی با ایالات متحده در ترکیب اصلی تیم قرار داد.

او در این بازی 97% پاس هایش صحیح بود و تنها یک پاس او به مقصد نرسید. پاس های او تنها پاس هایی زمینی و کوتاه نبودند بلکه تنها برونو الوز و په په به طور میانگین پاس های بلند تری نسبت به او داشتند. این نشان می دهد او نه تنها توپ گیری قهار بلکه بازی ساز بی نقصی نیز می باشد. همچنین او قدرت بدنی بالا و کنترل توپ بی نظیری دارد و گرچه کم سن است و تجربه بالایی ندارد اما او بازیکنی است که یونایتد به آن احتیاج دارد

آرتورو ویدال

ویدال بازیکنی با ابهت است و در توپ گیری همتایی ندارد. کنته تجسمی از خودش را در او می دید. او کلیشه ای از روی کین است.

به احتمال زیاد به دست آوردن او سخت تر از گزینه های دیگر است اما این کاریست که یونایتد و فن خال باید آن را انجام دهند . فن خال به شخصه به شدت به ویدال علاقه مند است و بارها از او تمجید کرده است . کنته به او حتی بیشتر از پاول پوگبا اعتقاد داشت . ویدال نمونه ای از بهترین و کامل ترین نوع هافبک باکس تو باکس است.

به نظر می آید قیمت او در حدود 40 میلیون پوند باشد و البته کاملا ارزش این پول را دارد. او تکل می زند و اگر در تلاش اول موفق به گرفتن توپ حریف نشود ، با اراده راسخ خود مانند شبحی بازیکن حریف را دنبال میکند تا سرانجام توپ را از او بگیرد. او فصل پیش به عنوان یک هافبک دفاعی توانست 18 گل به ثمر برساند.

او فردیست که فن خال ”باید” جذب کند نه تنها به خاطر استعداد ذاتی و تعداد گل هایش بلکه به خاطر جذبه و ابهتی که به خط هافبک یونایتد اضافه میکند. جذب ویدال حامل پیام مهمی است… ”یونایتد بازگشته است”

 

۰ Comments