جایگزین مسیر

یونایتد در دهه هشتاد میلادی : پایان ناخوشی

by | آبان , ۹ , ۱۳۹۳

پایگاه هوادارن منچستریونایتد در ایران – با تاریخچه یونایتد در دهه هشتاد میلادی ، خدمت شما هستیم . امید است که مورد توجه شما قرار بگیرد .

یونایتد شروع ضعیفی در ابتدای دهه 1980 داشت . آنها در برابر تاتنهام در جام حذفی ، حذف شدند . با این حال ، دیو سکستون ، تیم خود را بهبود بخشید . به طوری که آنها در انتهای فصل ، از ده بازی آخر خود در لیگ ، 8 تا را بردند و توانستند با اختلاف دو امتیازی با لیورپول ، دوم شوند .

دیو سکستون

دیو سکستون

یونایتد فصل بعد از آن نیز ، خوب کار نکرد . آنها در فصل 1980-1981 ، نتوانستند رتبه ای بهتر از هشتمی در لیگ به دست بیاورند و این رتبه ضعیف ، طاقت مدیران تیم اول شهر منچستر را سر آورد و دیو سکستون پس از 4 سال ، در تاریخ 30 آوریل 1981 اخراج شد .

رون آتکینسون

رون آتکینسون

جایگزین سکستون ، ران آتکینسون بود . او همچنین میک براون و اریک هریسون را به عنوان دستیار و مربی آکادمی ، انتخاب کرد . اما او کسی بود که میتوانست هواداران را هیجان زده کند . او در ابتدا با شکستن رکورد نقل و انتقالات انگلستان ، برایان رابسون را از وست برومویچ آلبیون با قیمت 1.5 میلیون پوند جذب کرد . او همچنین یک سوم این مبلغ را صرف خرید دیگر بازیکن سابق وست بروم ، رمی موزس ، کرد .

برایان رابسون

برایان رابسون

یونایتد در خط میانی ، با حضور بازیکن پا به توپ و ستاره انگلستان ، ری ویلکینز ، هیچ حرفی باقی نمیگذاشت . اما مشکل اصلی یونایتد ، خط حمله آنها بود . ران آتکینسون نیازمند شخصی مثل یان راش برای لیورپول بود . کسی که لیورپول ، قهرمانی هایش را در سال های 1982،1983، و 1984 مدیون او هستند . البته شاگردان آتکینسون هیچگاه از غافله رقابت برای قهرمانی عقب نیفتادند . آنها در این سال ها در رده های سوم یا چهارم بودند .

ری ویلکینز

ری ویلکینز

در جام اتحادیه ، آنها در سال 1983 ، به فینال مسابقات در ومبلی راه یافتند . آنها بسیار نزدیک به قهرمانی بودند ولی در وقت های اضافه ، جام را به لیورپول واگذار کردند . آنها 2-1 در این بازی شکست خوردند . ولی آنها در فینال اف ای کاپ ، در بازی اول با برایتون 2-2 مساوی کردند . ولی اوج موفقیت یونایتد آنجایی بود که آنها توانستند با دو گل از رابسون ، یک گل از آرنولد ماهرن و یک گل از نورمن وایتساید ، برابر برایتون در بازی دوم ، با نتیجه پر گل 4-0 پیروز شوند .

 

منچستر یونایتد باید از وایتساید بابت قهرمانی در جام حذفی در سال 1985 نیز ، متشکر باشد . جایی که تک گل بازی برابر اورتون را در دقیقه 110 به ثمر رساند و یونایتد قهرمان جام حذفی شد . یونایتد با اخراج کوین موران ، بازی را ده نفره به پایان برد . جایی که مک گرات ، در یک بازی خوب تدافعی ، مانع از گلزنی بازیکنان حریف میشد .

نورمن وایتساید

نورمن وایتساید

این دومین قهرمانی جام حذفی رون آتکینسون بود . ولی او در شکستن انحصار قهرمانی های تیم مرسیسایدی ، ناتوان بود . به همین جهت ، هجده ماه بعد ، از خدمتش عزل شد .

جانشین او ،اما در حال اثبات توانایی هایش در آبردین بود . کسی که آبردین را قهرمان مسابقات جام برندگان اروپا ، با غلبه بر رئال مادرید کرده بود . این شخص کسی نبود جز الکس فرگوسن !

الکس فرگوسن

الکس فرگوسن

فرگوسن کسی بود که توانایی باز گرداندن یونایتد به شکوه را داشت . ولی این کار نیازمند وقت بود . باشگاه هنوز بیمار بود . آنها در فصل 1986-1987 و 1988-1989 ، در رتبه یازدهم ، کار خود را به پایان بردند . اما دلگرم کننده ، فصل میان این دو فصل بود . جایی که یونایتد پس از لیورپول ، رده دوم را بدست آوردند . آنها توانستند در این فصل ، در ده بازی آخرشان ، 8 بازی را ببرند و دو بازی را مساوی کنند .

خرید ها و پیشرفت تیم نوید میداد که به زودی یونایتدی دیگر را خواهیم دید .

با ما همراه باشید …

۰ Comments