جایگزین مسیر

یونایتد 5-2 کیتچی؛ 5 چیزی که یاد گرفتیم

by | مرداد , ۷ , ۱۳۹۲

یونایتد در آخرین بازی خود درآسیا، توانست تیم هنگ کنگی را 5-2 از پیش رو بردارد. در اینجا به 5 نکته ای که از این بازی آموخته ایم می پردازیم:

1- پایان در اوج: تور آسیایی یونایتد از نظر نتیجه با فراز و نشیب هایی همراه بود، اما این تور با نمایشی عالی در برابر کیتچی به پایان رسید. 5 گل از 5 بازیکن مختلف (ولبک، اسمالینگ، فابیو، عدنان و لینگارد) با میانگین سنی 21، نشان دهنده آینده روشن منچستر یونایتد است. جوانان در این تور از هر لحاظ تاثیرگذار و درخشان ظاهر شدند.

2- درخشش مجدد زاها: از سوت اول بازی، موتور زاها روشن شد. او با سرعت زیادی به دفاع کیتچی حمله می کرد و آنها نیز توانایی متوقف کردن او را نداشتند. پاس گل زیبای او به فابیو نمونه ای از بازی عالی او بود. زاها می تواند در بازی با سوانسی به میدان برود. درخشش او در تور آسیایی یونایتد غیر قابل انکار است. مویس می تواند به او فرصت بیشتری بدهد. هوش ذاتی فوتبالی، در زاها وجود دارد. او می داند در چه زمانی از چه نوع پاسی استفاده کند و چه زمانی باید پا به توپ حرکت کند. او آینده فوق العاده ای دارد.

3- حمله آزاد و شناور: در نیمه اول، یانگ و ولبک و زاها فوتبال شناوری را به نمایش گذاشتند که واقعا چشم نواز بود. زاها مدام جایش را عوض می کرد و از وینگ به مرکز هم می آمد. بازی شناور چیزی است که همه هواداران یونایتد آرزویش را دارند. بازیکنانی مثل کاگاوا، رونی، زاها، نانی، والنسیا، یاگ، عدنان و لینگارد پتانسیل بازی شناور را دارند. این تاکتیکی است که مویس در این تور بارها به کار گرفته است.

4- میانگین سنی پایین: در شروع نیمه دوم، میانگین سنی یونایتد 22.8 سال بود:

آموس/اسمالینگ/کین/فابیو/بوتنر/کریک/اندرسون/کلورلی/عدنان/زاها/لینگارد

تماشای درخشش بازیکنانی مثل زاها، عدنان و لینگارد در این تور برای همه ما لذت بخش بود. ما واقعا دوست داریم تا از این استعدادعا در فصل بعدی استفاده کند.

5- تلاش هافبک ها: قبل از این تور، اندرسون در 6 سال گذشته تنها در 20 بازی یونایتد حضور 90 دقیقه ای داشت. در این تور، او در 2 مسابقه از 5 مسابقه به طور کامل بازی کرد و تعداد دقیقه های بازی او در این تور از هر بازیکن دیگری بیشتر است. کلورلی هم دقایق زیادی بازی کرد. البته مایکل کریک به دلیل مصدومیت نتوانست زیاد بازی کند. اگرچه مویس بارها تاکید کرده به دنبال یک هافبک برای تقویت خط میانی یونایتد است، اما نمایش اندرسون و کلورلی در بعضی بازی ها و پیشرفت آنها می تواند برای فصل آینده امیدوار کننده باشد.

مقاله ای از “سمپ” بر گرفته از سایت “پیپلز پرسن”

 

۰ Comments