جایگزین مسیر

یک چهار تائی دیگر ؛ آغاز درخشش سانچز !

by | بهمن , ۶ , ۱۳۹۶

پایگاه هواداران منچستر یونایتد – یونایتد یک بار دیگر در این فصل با نتیجه ۴-۰ به پیروزی رسید. این با دریافت جایزه ی بهترین بازیکن زمین ، توسط کسی که اولین بازی اش را با پیرهن این تیم انجام میداد.الکسیس سانچز !

بازی در دقایق ابتدائی با اعمال فشار توسط یوویل شروع شد ، حرکات با توپ  و بدون توپ سانچز بدون شک مهمترین نکته در نیمه اول این دیدار بود. بازیکنی که اضافه شدنش به معنی بهبود کیفیت قوای هجومی تیم در اموری مثل بازیخوانی ، دید ، پاسهای عرضی و موقعیت سازی بود. تیم با حضور سانچز رو به جلوتر ، پویا تر و سریعتر در حمله عمل میکرد. شاید اگر بجای کریک و هررا که هر دو از کمبود بازی به دلایل مختلف در این فصل متضرر شده اند ( از نظر کیفی و روحی ) پوگبا بازی میکرد بدون هیچ نوع دردسری میتوانستیم یک نتیجه ی فوق العاده سنگین تر را ببینیم. نتیجه ای که البته به آن احتیاجی نداشتیم و دلیلی برای خسته کردن و یا در خطر مصدومیت قرار دادن بازیکنانی که دائماً در ترکیب اصلی قرار میگیرند وجود نداشت.

نکته منفی شاید نمایش بد فردی در خط دفاعی بوده باشد .مخصوصا از جانب لیندلوف.اگر بازیکنی نتواند در مقابل تیمی از دسته چهارم انگلستان روزی امن در دفاع داشته باشد ، ما را با این سوال مواجه میکند که پس در مقابل چه تیمی وی میتواند تمام کیفیت خودش را نشان دهد ؟

توضیح چندباره : نمرات اعطائی به بازیکنان صرفا نظر شخصی نویسنده به عنوان  یک بیننده است. هر بیننده دیگر میتواند نظر شخصی خود را ارائه کند.

max=5

زیر ۲.۵ = ضعیف _ ۲.۵=متوسط_ ۳=خوب_ بالای ۴=عالی

سرخیو رومرو ( ۴ ) ، نمایشی مسلط  از دروازه بان تیم ملی آرژانتین.در چهار یا پنج صحنه احتیاج به واکنش وی وجود داشت که در همگی موفق نشان داد. شاید اما میتوانست در صحنه ی ضربه آزاد یوویل ، بجای ریباند مستقیم بهتر عمل کند.

دارمیان (۲): یکی از هواداران یونایتد در توییتر این سوال را مطرح کرد ” آیا دارمیان میتوانست در یک ترکیب ۱۱ نفره از یوویل قرار بگیرد ؟ ” پاسخ به این سوال راحت نیست. دارمیان تقریباً همواره عجول در حمله ، شکننده در دفاع و حیران در امر بازیخوانی نشان داده. وقت اجرای یک معامله با یوونتوس یا هر تیم ایتالیائی دیگر که وی را بخواهد فرا رسیده.

لیندلوف (۱.۵) : برخی ممکنست بگویند در چنین بازی ای نمیتوان ” تیم ” را زیر سوال برد. بله ، اما میتوان عملکرد شخصی بازیکنان را بررسی کرده و تشخیص داد که آیا بازیکنی با کیفیت هستند و یا …. ، برای مثال به نظر شما اگر همین الان فردیناند از بازنشستگی خارج میشد و با کت و شلوار بازی میخواست بکند ، بهتر از لیندلوف نمیتوانست عمل کند ؟ به نظر میرسد صبر کردن تا ژانویه برای این بازیکن کافی بوده و قدم بعدی برای او میتواند رفتن موقت به یک لیگ پائین تر باشد. قبلا بازیکنی مثل دیپای در یونایتد حضور داشته که در لیگی سطح پائین توان درخشش داشته و اما در پیراهن یونایتد ، توانائی های عادی یک فوتبالیست را هم نشان نداده. به نظر میرسد همین مورد برای لیندلوف هم در حال تکرار است. مشکلی از نظر بدنی در او دیده نمیشود ( مثل مورد دخیا ) بلکه مشکل او کاملاً فنی است و به هیچ عنوان قانع کننده نشان نداده است.

روخو ( ۳) : روخو موفق شد حداقل نشان دهد که در امر هجومی دارای توانائی تا دقیقه ۹۰ حفظ نفس و ارسال پاس نهائی است. اما در فاز دفاع در لحظاتی خیلی بهتر میتوانست عمل کند.

شاو (۲) : بی زهر در امر هجومی و غافل از فضائی بسیار باز و بزرگ در پشت سر به هنگام تغییر جناح های بازی توسط یوویل .همچنان هم به نظر میرسد که از درگیری مستقیم فیزیکی با یار مقابل هراسان است . این مشکل مشخص نیست آیا قرارست زمانی حل شود یا تا آخر حرفه وی باقی خواهد ماند ؟

هررا (۲.۵) : ناتوان در ساخت موقعیت یا تغذیه مفید راشفورد و سانچز در نیمه اول . طبیعتاً به دلیل پیدا نکردن فرصت کافی برای بازی در این فصل در کیفیت وی افتی مشاهده میشود که طبیعیست.

کریک (۲) : کاپیتان در این بازی کاملاً محو و کم اثر نشان داد. طبیعتاً بخاطر بازی کردن بعد از هفته ها  آنهم در زمینی مثل این ، نمیتوان انتظار داشت که کیفیتی در سطح پوگبا مشاهده شود ، اما قاعدتاً نمایشی به این بدی هم چیزی نیست که باعث شود بخواهیم از او تقدیر کنیم بخاطر انجامش.

مک تامنی (۳.۵) : مک تامنی در حال توسعه سطح بازی و تبدیل شدن به یک هافبک خوش استایل با توانائی حمل توپ و حتی دریبل زنی است. شخصاً نمایش وی در این بازی را ” امیدوار کننده ” میدانم.

ماتا (۳.۵) : موثر و خوش فکر تا لحظه ی حضور در زمین ، چندین دریبل موفق نشان داد و شاید تنها کسی بود که میتوانست همپای سانچز حرکات چشم نواز ارائه دهد.

راشفورد (۳.۵) : انرژیک و با سرعت در لحظات ضد حمله ( مخصوصا صحنه ی گل دوم بازی که البته وی در آن نقشی نداشت) ، جسور ( مخصوصا صحنه گل اول و صحنه های متعدد از دست دادن توپ در نیمه دوم) و اما مثل همیشه عجول در زدن ضربات آخر ( خراب کردن فاجعه بار صحنه تک به تک در مواجهه با یک دروازه بان لیگ چهارمی در  دقیقه ۷۸) .

سانچز ( ۴.۵) : فوق العاده باهوش در رهبری حملات، نمایشی چشم نواز و درخشان به هنگام حمل توپ ، دید فوق العاده بالا ، پاسهای عرضی استادانه ، کنترل توپهای باورنکردنی در فضاهائی بسیار محدود و نترس و شجاع در زدن به قلب دفاع حریف. یک آپگرید بزرگ بر روی میخیتاریان.

لینگارد (۳) : نشان داد که میتوان به انجام صحنه هائی مثل صحنه ی گل معروفش در کامیونیتی شیلد به لستر ، از جانب او برای بار چندم امیدوار بود. یک نیمکت نشین خوب .

لوکاکو (۳) : به نظر میرسد برخلاف رقبای مستقیمش ( موراتا و لاکازت که همزمان با وی به تیمهای جدیدشان پیوسته اند ) ، کماکان موتور گل زنی اش روشن و اعتماد به نفسش دست نخورده است. هم فیزیکی و هم مهارتی از این دو بالاتر بوده در کل فصل و در این دقایقی که در این بازی نیز تجربه کرد نشان داد که به خوبی میتواند در عین تارگت بودن ، در ضد حملات هم یک خطر جدی برای هر دروازه ای باشد. بازیکنی دوست داشتنی که باید بهتر تغذیه شود.

گومس / دقایق حضورش بسیار اندک بود اما در همان تک صحنه استعداد خوبی در دریبل زنی و استرایک نشان داد.

 

۰ Comments