جایگزین مسیر

پالاس ۰- یونایتد ۰، سومین تساوی بدون گل متوالی در شب عقب افتادن از کورس قهرمانی: این تیم خسته کننده است آقای رئیس!

by | آبان , ۹ , ۱۳۹۴

پایگاه هواداران منچستریونایتد-

منچستر یونایتد عصر امروز در زمین خانگی کریستال پالاس با تساوی بدون گل متوقف شد تا دومین تساوی بدون گل متوالی خود در لیگ را تجربه کند و از حریفان در کورس قهرمانی جا بماند. هر چند با دیدی منصفانه باید گفت یونایتد خوش شانس بود که در این بازی مغلوب نشد.  با هم آمار بازی را مرور می کنیم:

Screen Shot 1394-08-09 at 8.53.09 PM

حقایق موجود در آمار بالا برای هیچ یک از طرفداران تازگی ندارد. تعداد بالای پاس، مالکیت بالاتر توپ ولی تعداد کمتر موقعیت ها و شوتهای در چهارچوب.

هر چند وظیفه هوادار حمایت از سرمربی و تیم محبوبش است اما این دلیل بر آن نیست که چشم بر نقاط ضعف تیم محبوبمان ببندیم و اشکالات و ایرادات واضح را نبینیم. یونایتد سه بازی متوالی در مقابل سیتی، میدلزبرو و پالاس را با تساوی بدون گل پشت سر گذاشته است. یعنی با توجه به ۱۲۰ دقیقه بازی مقابل میدلزبرو اکنون بیش از ۳۰۰ دقیقه است که موفق به باز کردن دروازه حریفان نشده است. نکته نگران کننده تر این است که یونایتد اکثرا در خلق موقعیت هم در این بازی ها ناکام بوده است.

بازی مقابل سیتی را در نظر بگیرید. یونایتد در نیمه اول این بازی موفق نشد حتی یک شوت در چارچوب به سمت دروازه حریف روانه کند. عمق فاجعه را زمانی متوجه می شوید که بدانید این اتفاق حداقل از سال ۲۰۰۳ تا کنون در الدترافورد بی سابقه بوده است. می گوییم حداقل چون نرم افزار ثبت آمار پیش از این تاریخ وجود نداشته است و چه بسا فن خال رکوردی به مراتب طولانی تر را شکسته باشد.

۲۱۳۷۱۷۲

یونایتد اگر در دو بازی قبلی در نیمه اول کسل کننده بازی می کرد و نیمه دوم به خود می آمد، در بازی مقابل پالاس در سراسر ۹۰ دقیقه تیمی بی روح و بی انگیزه نشان داد. تیمی که توان خلق موقعیت و یورش به دروازه حریفان را نداشت. در روزی که با برد سیتی و آرسنال شیاطین به ۳ امتیاز برای ماندن در رقابت نیاز داشتند، هیچ نشانی از تیمی شایسته قهرمانی نشان ندادند تا بدانیم که این تیم با کسب عنوان هنوز فاصله بسیار دارد.

اکنون و در پایان اکتبر میتوان گفت یونایتد ماه سرنوشت ساز خود را با نمره قبولی پشت سر نگذاشت. شکست سنگین برابر آرسنال و حذف از جام اتحادیه، تساوی برابر پالاس و زسکا و در مقابل تنها یک برد آن هم برابر اورتون آماری نا امید کننده برای شاگردان فن خال محسوب می شود. فن خال که فصل پیش به برد در بازی های بزرگ می بالید اکنون این توانایی را هم از دست داده است و برابر تیم اول و دوم جدول یک امتیاز از ۶ امتیاز ممکن را کسب کرده است.

مشکل خط حمله مساله ای است که بیش از این نمی توان کتمان کرد. وین رونی هم چنان ناکام بزرگ در خط حمله است. مارسیال با بازی در کناره ها اثر گذاری ابتدایی خود را از دست داده است و خط هافبک توان موقعیت سازی را به خصوص در برابر دفاع منسجم حریفان ندارد. در این میان مالکیت بالای توپ باعث شده تیم حریف هم چندان فرصت حملات پر دامنه نیابد و می توان گفت منچستر فن خال عملا بازی ها را می کشد. نه خود توانایی خلق موقعیتی دارد و نه توپ را در اختیار تیم مقابل قرار می دهد. مورد دوم هر چند باعث خشنودی ما طرفداران است اما بی گمان نمی توان از این انتقاد بزرگ چشم پوشید که منچستر لوئیس فن خال خسته کننده و ناتوان است.

۰ Comments