جایگزین مسیر

آنچه آموختیم: منچستر یونایتد ۱-۰ واتفورد

by | اسفند , ۱۳ , ۱۳۹۴

آنچه آموختیم: منچستر یونایتد ۱-۰ واتفورد

پایگاه هواداران منچستریونایتد – سه امتیاز ارزشمند در برابر واتفورد به دست آمد و در ادامه به نکات مهم و آموزنده ی این دیدار می پردازیم:

۱.قدرت فیزیکی نقطه برتری نیست

اگر چه همه چیز در انتها به خوبی و خوشی تمام شد، اما به دلیل ضعف فیزیکی برای منچستر یونایتد می توانست متفاوت باشد. در نیمه اول واتفورد به راحتی به بازی خود می پرداخت و مدافعین یونایتد پاسخ های مناسب اندکی به آنها می دادند. تیموتی فوسو-منساه در نهایت می تواند پاسخ این مسائل باشد، او یکه و تنها می جنگد و پتانسیل تبدیل شدن به یک ستاره را دارد. اما از سوی دیگر احتمال کمی وجود دارد که با چنین حملات و تهدیداتی بر روی دروازه بشود مقابله کرد. بهتر است گفته شود، یونایتد به صورت تحسین برانگیزی جنگید و با غنیمت های ارزشمندی از زمین مسابقه خارج شد.

۲. یک مارسیال آماده بسیار هیجان انگیز است

نه تنها بدین دلیل که این پسر جادوگر است، اما با حضور در کنار ممفیس که ظاهراً تبدیل به یک بال ثابت در بازی های اخیر شده است؛ چشم انداز استفاده از این دو به طور هم زمان در بال ها واقعاً آب را از گوشه دهان سرازیر می کند! (جذاب است) مارسیال در این بازی حتی نزدیک بهترین عملکرد خود هم نبود، حتی من اعلام می دارم که این بازی بدترین بازی مارسیال در پیراهن شیاطین سرخ بود. اما با توجه به اینکه آمادگی بدنی ۱۰۰% نداشت و تا قبل از این بازی چقدر خوب بوده است؛ می تواند مورد بخشش قرار گیرد. ممفیس آن تأثیر خیره کننده در دو بازی گذشته را نداشت، اما باز هم نسبت به بازی های پیشین بهتر بود. به نظر می رسد که او متوجه شرایط فیزیکی لیگ برتر شده است و اینکه چگونه از ران های عظیم و قدرتمند خود به خوبی استفاده کند. اگر فن خال بتواند از هر دوی آنها بهترین بازی را بگیرد، بنابراین فصل جاری پس از همه ی اتفاقاتش، عملکرد مثبتی در پی خواهد داشت.

۳.ماتای جادوگر

خوان ماتا یگی دیگر از بازیکنان این فصل است که از لحاظ سرعت بی بهره بوده است، اما با تغییر پست به نقش شماره ۱۰ بار دیگر این اسپانیایی دوست داشتنی جوان شد! کسی که بازوبند کاپیتانی را بر بازو داشت، با یک ضربه آزاد دلپذیر تیم را به موفقیت رساند؛ و این چیزی است که شما از یک کاپیتان می خواهید. دقیقاً در لحظه ای که بازی برای تیم او از دست رفته می نمود اینگونه الهام بخش عمل کرد. همراه با احیای ممفیس و توانایی خالص مارسیال، نفر سوم پشت مهاجم (ماتا) می تواند این فرم خوب را در بهترین زمان ممکن به بهترین حالت برساند.

۴. نتیجه گیری

مثل همیشه این بازی آسان نبود. اما آسان بودن هم می تواند خسته کننده باشد. به نظر می رسد که دیگر فرصت برای رسیدن به صدر جدول از دست رفته است، اما ایستادن در مکان احتمالی بین چهار تیم بالای جدول به نظر نمی رسد که نکته ای منفی باشد! به سختی می توان آن را فوتبال قهرمانی نامید، اما اخیراً تیم عملکردی قابل قبول از خود نشان داده و یونایتد بازی جذابی را به نمایش می گذارد. درست است که مارکوس راشفورد گلی را به ثمر نرساند، اما در برابر یک آزمون بسیار سخت فیزیکی از خود ضعفی نشان نداد. بازیکنان بار دیگر به تناسب جسمانی مناسب می رسند، اما با وجود عملکرد نوسانی باز به نظر من فصل ۱۶-۲۰۱۵ با اتفاقات خوبی به پایان خواهد رسید. این ها همه اما و اگرها هستند، اما پس از چندین عملکرد خوب من اینگونه حس می کنم!

۰ Comments