جایگزین مسیر

اخراج آنتونیو والنسیا و حذف اکوادور

by | تیر , ۵ , ۱۳۹۳

آنتونیو والنسیا، بال راست منچستریونایتد و اکوادور، شب سختی را به همراه تیم ملی کشورش گذراند و پیش از حذف تیمش از تورنمنت جام جهانی، از زمین مسابقه اخراج شد.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – دیشب در ادامه ی مسابقات مرحله ی گروهی جام جهانی، فرانسه و اکوادور به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید. با 6 تغییری که دیدیه دشامپ در ترکیب تیمش نسبت به بازی های قبل اعمل کرده بود، هواداران یونایتد از دیدن تقابل دو یونایتدی، یعنی پاتریس اورا و آنتونیو والنسیا محروم شدند. در این دیدار اورا روی نیمکت قرار گرفته بود.

در این مسابقه فرانسه توپ و میدان را در اختیار داشت، و برنامه ی اکوادور استفاده از ضدحملات بود. در حالی که این تاکتیک کارایی نداشت و این تیم آمریکای جنوبی در صورتی می توانست به دور بعدی مسابقات راه پیدا کند که به یک پیروزی خوب در این دیدار دست می یافت. نیمه ی اول کیفیت پایینی بر بازی حکمفرما بود.

اولین شانس مهم توسط  یارسابق یونایتد، پل پوگبا به دست آمد که دروازه بان اکوادور، الکساندر دومینگوئز، با یک فوق واکنش مانع رسیدن توپ به دروازه شد. اما اکوادور هم در آن سوی زمین فرصت بسیار خوبی به دست آورد و می توانست توسط انر والنسیا به گل برسد، اما این بار هوگو لوریس بود که دروازه ی فرانسه را نجات داد.

هیچ یک از دو مربی برای نیمه ی دوم تغییری در تیمشان بوجود نیاوردند اما اکوادور با اخراج کاپیتان خود آنتونیو والنسیا در دقیقه ی 48 مجبور به تغییر آرایش تیمی خود شد. این اخراج در حالی رخ داد که کف پای والنسیا به جای توپ، با پای دفاع چپ فرانسه، لوکاس دیگنه، برخورد کرد.

با یک بازیکن کمتر در زمین، مسابقه سرانجام جذاب تر شد و دو تیم با جاه طلبی بیشتری به سمت دروازه ی حریف یورش می بردند. پوگبا در این بازی چند موقعیت مناسب به دست آورد که نتوانست از آن ها استفاده کند. دروازه بان اکوادور مرد اول این میدان بود و با واکنش های خوب خود دروازه ی تیمش را تا پایان بسته نگه داشت.

با این حساب فرانسه با 7 امتیاز به عنوان سرگروه صعود کرد و یاران اورا می بایست در مرحله ی بعد به مصاف نیجریه بروند. اکوادور هم با این تساوی 4 امتیازی شد و پایین تر از سوئیس در رتبه ی سوم جدول ایستاد.

بنابراین پس از رونی، ولبک، ماتا، دخیا، جونز، اسمالینگ و کاگاوا، آنتونیو والنسیا هم راهی خانه می شود .

 

 

۰ Comments