جایگزین مسیر

ارسالی کاربران : بازیکن بخرید تا موفق شوید

by | دی , ۱۹ , ۱۳۹۲

.

.

.

 

.

.

.

.

.

.

جیمی ردنپ(نویسنده اسکای اسپرت) : منچستر یونایتد نیاز به بازسازی اساسی دارد.

پایگاه هواداران منچستریونایتد در ایران – منچستر یونایتد و دیوید مویس روزهای عذاب آوری را سپری می کنند و من فکر نمی کنم به این زودی ها شرایط برای آنها بهتر شود. آنها برای اولین بار در 13 سال گذشته سه بازی پیاپی  را باختند و تیم فاقد اعتماد به نفس است ولی این مسئله قابل پیش بینی بود.

دو فصل پیش یونایتد هیچ جامی را نبرد. فرگوسن رفت و فن پرسی را خرید که تفاوت ها را رقم زد و آنها را به قهرمانی لیگ در فصل بعد رساند.

فن پرسی و کریک در دسترس هستند و با توجه به شرایطی که مویس در آن قرار دارد , فن پرسی که تفاوت ها را رقم می زند می تواند آنها را به سوی قهرمانی لیگ هدایت کند.

ولی اگر فرگوسن هم هنوز سرمربی تیم بود و شرایط مویس را داشت یعنی رونی و فن پرسی و کریک را در اختیار نداشت , یونایتد نمی توانست جامی را ببرد.

این تیم نیاز به تغییرات اساسی دارد. ویدیچ و فردیناند و پاتریس اورا قرار دادشان در تابستان به پایان می رسد و الکساندر باتنر هم به نظر نمی رسد که از کیفیت کافی بر خوردار باشد تا بتواند جانشین پاتریس اورا شود.  دفاع راست هم باید سازماندهی شود چون من طی سه باری که بازی رافائل را دیدم او بسیار بی احتیاط و عجولانه عمل می کرد.

” کمک “

یونایتد اگر می خواهد در جمع چهار تیم بالای جدول قرار گیرد نیاز به یک فن پرسی آماده دارد ولی فن پرسی هم به بازیکنی در کنارش نیاز دارد تا با او همکاری کند و توپ ها را به او برساند.

یونایتد دیگر هافبک هایی با کیفیت پل اسکولز , دیوید بکهام و روی کین را در اختیار ندارد و آنها نمی توانند به رایان گیگز 40 ساله متکی باشند , مهم نیست که او چقدر برای آنها فوق العاده بوده است.

آنها یک استعداد جوان فوق العاده به نام عدنان یانوزای را در اختیار دارند ولی نمی توانید بگویید که او راه حل مشکل ماست.  این بازیکن جوان در حمله شرکت می کند , دفاع می کند و در فرم خوبی قرار دارد.  او یک فوتبالیست جوان بسیار موثر است و بازیکنی است که شما می توانید تیم را حول او شکل دهید ولی او هم نیاز به کمک دارد.

اکنون وضعیت وین رونی را در نظر می گیریم. او می تواند با باشگاه های دیگر مذاکره کند و مشخص نیست که سرنوشت او چیست؟!

آنها نیاز دارند تا فن پرسی سریع تر آماده شود و این بسیار عجیب است که ما هرگز نمی شنویم که او چه مدت از میادین دور است.  مصدومیت ها برای این تیم ادامه دارد و تیم را از هم می پاشد. وقتی شما مشکلات این تیم از قبیل مصدومیت و… را لیست می کنید متوجه می شوید که تیم در حال از هم پاشیدن است و مویس به بیشتر از یک یا دو خرید نیاز دارد , او به پنج یا شش خرید نیاز خواهد داشت.

” خرید ها “

این اصلا خوب نیست که آنها فقط یک خرید داشتند ولی باید سریعا وارد عمل شوند.

وقتی شما به عنوان یک بازیکن به الدترافورد می روید و در تونل ایستاده اید , به این فکر می کنید که وای خدای من , آنها بازیکنانی دارند که می توانند بازی را در اینجا ببرند. نه یک بازیکن , نه دو بازیکن بلکه پنج یا شش بازیکن که می توانند این کار را انجام دهند. این تفاوت ها را رقم می زند. اکنون شاهد یونایتدی نیستیم که پنج یا شش بازیکن داشته باشد که بتوانند هر تیمی را شکست دهند.

یونایتد در تابستان فرصت فوق العاده ای داشت تا بتواند چندین بازیکن بزرگ را بخرد ولی آنها رفتند و فلایینی را خریدند. فلایینی بازیکن بدی نیست ولی در حد یونایتد نیست. این یک خرید عجولانه بود و وقتی شما 27 میلیون یورو بابت چنین بازیکنی هزینه می کنید , مالکان باشگاه می گویند : نه این یک خرید ایده آل نبود. یونایتد طی 27 سال گذشته کسی را اخراج نکرده است. این مساله در یک باشگاه بزرگ ممکن است باعث شکست شود. این مورد شبیه مساله خرید فن پرسی یا فابرگاس نیست و کاملا متفاوت است.

در نتیجه اکنون وقت تقویت تیم در پنجره نقل و انتقالات ژانویه است. مالکان باشگاه با خود می گویند که : ” ما نیاز به بازیکنان مناسب داریم , مردم از ما قهرمانی می خواهند و ما باید این را مححق کنیم و سطح خود را بالا ببریم. “

و مساله ای که مویس با آن مواجه است این است که همه به مویس نگاه می کنند و از او می خواهند که به دنبال خرید بازیکنان بهتری باشد.

” اخراج کردن “

من فکر نمی کنم در این لحظه شغل مویس در خطر باشد با این حال اگر آنها سال بعد همین موقع هم وضعیت شان همانند الان باشد و بازیکنان بزرگ نخرند , این مساله می تواند برایش مشکل ساز باشد.

مردم می گویند یونایتد باشگاهی نیست که سر مربی اش را اخراج کند ولی دلیل اینکه آنها این حرف را می زنند این است که آنها بهترین مربی 27 سال گذشته جهان را در اختیار داشتند. اگر آنها فرگوسن را نداشتند ممکن بود مانند هر باشگاه دیگری وقتی کارها درست پیش نمی رفت , در به در دنبال راه حل می گشتند.

من نمی توانم تصور کنم که آنها جز چها تیم بالای جدول نباشند. به نظر من آنها به این هدف خواهند رسید. در ضمن آنها به نیمه نهایی کاپیتال وان کاپ هم رسیده اند. اگر به هفته گذشته نگاهی بیاندازیم می بینیم که آنها اکنون می توانستند در اف ای کاپ هم حضور داشته باشند. امیدوارم آنها از بازی بعدی به روند بردشان برگردند. این کار سخت است چون سوانسی هفته پیش در اف ای کاپ در الدترافورد آنها را شکست داد و وقتی شما به تیمی نگاه می کنید که اخیرا شکست خورده است , با خود می گویید دلیلی وجود ندارد که نتوان دوباره آنها را شکست داد. علاوه بر این اگر یونایتد رونی و فن پرسی را در اختیار نداشته باشد , کار شاگردان مایکل لادروپ بسیار آسان خواهد شد.

نگاهی می اندازیم به برد خانگی 2-1 یونایتد. در حالت عادی شما انتظار دارید یونایتد بازی هایش را ببرد و از تعداد بردهای آنها متعجب خواهید شد. ولی در حال حاضر این چنین نیست.

ارسالی توسط کاربر سایت : ایمان یونایتد

۰ Comments